זו ההבהרה של וואטס אפ בנוגע למדיניות הפרטיות שאמורה להרגיע אתכם

הפרטיות שלכם בסכנה? וואטס אפ מפרסמת הבהרות לגבי המידע שתעביר לפייסבוק

מה בעצם וואטס אפ אומרת בהבהרה לגבי מדיניות הפרטיות שלה? איזה מידע היא תעביר לפייסבוק? היכנסו לפואנטה לכל הפרטים

הודעות נעלמות בוואטס אפ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כבר כמה ימים שמדיניות הפרטיות של וואטס אפ עומדת במרכז מחאה עולמית, ואם חברת האם פייסבוק חשבה שזה יהיה גל חולף, היא טעתה. וואטס אפ פרסמה לפני כמה ימים הודעה כי היא תעביר מידע לפייסבוק – שהרי מדובר בעצם באותן חברות. מאז יותר ויותר חברות ואנשים פרטיים נוטשים אותה ועוברים לאפליקציות מתחרות, כמו טלגרם וסיגנל. לאור החשש מנטישה, וואטס אפ מפרסמת שורה של שאלות ותשובות לגבי המידע שהיא תמסור לפייסבוק – אבל לא חוזרת בה.

מדיניות הפרטיות של וואטס אפ – זה המידע שיימסר

כאמור, כדי להפיג את חששות המשתמשים לגבי מדיניות הפרטיות של WhatsApp שפורסמה לאחרונה, החברה מפרסמת כעת עמוד שאלות ותשובות.

פואנטה בטלגרם

בהבהרה נכתב כך: "אנו רוצים להבהיר שעדכון הפרטיות אינו משפיע על פרטיות השליחה והקבלה של הודעות ביניכם ובין החברים או בני המשפחה שלכם באף צורה שהיא. במקום זאת, העדכון כולל שינויים הקשורים לשליחת הודעות לעסק ב-WhatsApp (פעולה שהיא אופציונלית), ומספק שקיפות נוספת לאופן שבו אנו אוספים נתונים ומשתמשים בהם".

וכך נכתב בהודעת חברת וואטס אפ:

הפרטיות והאבטחה של ההודעות הפרטיות שלכם

  • אין לנו או לפייסבוק אפשרות לראות את ההודעות הפרטיות שלכם או לשמוע את השיחות שלכם. כל תוכן שתשתפו, יישאר ביניכם. ההודעות האישיות שלכם מוגנות באמצעות הצפנה מקצה לקצה.
  • איננו שומרים רשומות של מי שמקבל מכם הודעות או של האנשים שמדברים אתכם.
  • אין לנו או לפייסבוק אפשרות לראות את המיקום ששיתפתם.
  • איננו משתפים את אנשי הקשר שלכם עם פייסבוק.
  • אתם יכולים להגדיר את ההודעות שלכם כהודעות זמניות: לקבלת פרטיות נוספת, באפשרותכם להגדיר את ההודעות שלכם כך שייעלמו מן הצ'אטים אחרי שליחתן.
  • פואנטה

התכתבות עם עסקים וכיצד אנו עובדים עם פייסבוק

מאפייני המסחר החדשים

"עם מאפייני המסחר הממותג של פייסבוק, כמו Shops, עסקים מסוימים יציגו את הסחורה שלהם היישר בתוך WhatsApp באופן שיאפשר לאנשים לראות אילו מוצרים זמינים לרכישה. אם תבחרו לתקשר דרך Shops, פעילות הקנייה שלכם יכולה לשמש להתאמה אישית של חוויית הקנייה שלכם ב-Shops ושל הפרסומות המוצגות לכם בפייסבוק ובאינסטגרם. מאפיינים כגון אלה הם אופציונליים וכאשר אתם משתמשים בהם אנו ניידע אתכם בתוך האפליקציה לגבי האופן שבו הנתונים שלכם משותפים עם פייסבוק".

גילוי עסק

"אתם עשויים לראות פרסומת בפייסבוק עם כפתור לשליחת הודעה לעסק באמצעות WhatsApp. אם התקנתם את WhatsApp בטלפון שלכם, תהיה לכם האפשרות לשלוח הודעה לעסקים. פייסבוק עשויה להשתמש באופן האינטראקציה שלכם עם הפרסומות הללו כדי להתאים אישית את הפרסומות המוצגות לכם בפייסבוק".

השורה התחתונה

אז מה אתם אומרים? האם ההבהרה הזאת מרגיעה אתכם? למי שלא הבין את המסר העיקרי: וואטס אפ מדגישה כי המידע שיעבור לפייסבוק יהיה מידע עסקי (שנגזר מעסקאות שתבצעו בוואטס אפ או בפייסבוק SHOP), ולא אישי (כלומר, לא יצוטטו לשיחות שלכם עם אמא על ארוחת שישי).

אז מה אתם מחליטים? האם זו סיבה מספק בשבילכם לעזוב את וואטס אפ?

האמת היא שמי שחשב שעד היום הייתה חומה שהפרידה בין המידע שלנו בוואטס אפ למידע שלנו בפייסבוק, כנראה פשוט לא חשב על זה מספיק.

יש להניח שהמידע שלנו זרם וזורם גם עכשיו בתוך מרתפי המידע של פייסבוק, עוד הרבה לפני שפתאום כולם נזעקו מעדכון מדיניות הפרטיות.

אז מה קרה עכשיו? פייסבוק פשוט עושה צעדים שמכניסים אותה לתחום השופינג באמצעות פייסבוק SHOPS ובאמצעות וואטס אפ עסקי, וככל הנראה תצליב עוד יותר את הנתונים גם ככה. כך היא תוכל לתת מפרסמים מידע עוד יותר ממוקד ומדויק לא רק על מה שאנחנו קונים, אלא על הכוונות שלנו.

כאשר פייסבוק רכשה את וואטס אפ, הייתה לה סיבה לעשות את זה: מידע. וואטס אפ היא בסיס נתונים ענק, והמידע הזה הוא מכרה זהב.

מידע הוא זה שעומד בבסיס הפרסום, והמידע הזה שווה הון לפייסבוק כגורם דומיננטי בתחום הפרסום.

זה מרתיח, נכון, אבל אל תשכחו שאתם צורכים את שירותי וואטס אפ ופיסבוק חינם – ואין דבר כזה באמת חינם. אם אתם לא משלמים על המוצר – אתם המוצר!

זוהי נקודת מבחן מאוד גדולה במסגרת מאבק הכוחות בינינו, הצרכנים שרוצים להמשיך לקבל את הנוחות והזמינות של וואטס אפ, לבין מארק צוקרברג – שהפך את כולנו כבר מזמן לשחקנים זעירים על לוח ענק של סחר במידע.

אם תהיה נטישה גדולה של וואטס אפ, פייסבוק תלמד לקח חשוב על מגבלות הכוח. האם זה יקרה? לצערי, לא בטוח.

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף.

חשוב לנו ממש שתפרגנו לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות