מחשבונים אינטרנטיים – לחשב הכול בלחיצת כפתור

מחשבונים אינטרנטיים – לחשב הכול בלחיצת כפתור

אם נדמה לנו שהבינה המלאכותית יכלה להחליף הכול, התשןבה היא שעדיין לא. המחשבונים המקוונים הם עדיין הדרך המהירה והאמינה לקבל תשובות במגוון נושאים, אפילו לגבי תשלום מזונות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אין דבר שלא ניתן היום למצוא במרשתת (אינטרנט). אם חפצה נפשכם לדעת מה מחירה הממוצע של נקניקייה בלחמנייה באוסטרליה, תוך ביצוע השוואה בין המחוזות השונים, תוכלו לדעת זאת תוך שניות, ואם תרצו לספק את יצר הסקרנות ולברר מהי בירתה של אלבניה – מובן שגם את זה תמצאו בקלות. ולא רק בפריטי מידע עסקינן. כידוע, ניתן היום בנקל להזמין כל דבר כמעט מכל העולם, ולקבלו הביתה במשלוח מהיר. מיטיבי לכת יודעים אפילו להזמין סחורה אפילו, מאיראן.

לצד אינסוף האפשרויות, והתפתחות והתעצמותה הבלתי מוגבלת של המידע, נוצר אתגר אחר, והוא הדרכים למצוא ולהבין מידע בקלות וביעילות. לשון אחרת, זה נכון שהמידע עצמו קיים, אבל במציאות שבה משאבי הזמן שלנו הינם בהחלט מוגבלים ותחומים, הגולש הממוצע זקוק לקבל את המידע שהוא זקוק לו, לא יותר ולא פחות, במינימום זמן.

אל תווך התובנה הזו חדר עולם ה-AI המתפוצץ במהירות האור, נישא על גבי חלליות הצ'אטבוטים השונים של ענקיות הטכנולוגיות שמתחרים זה בזה, ראש בראש.

צ'אט ג'יפיטי היה אמנם החלוץ הראשון שהגיע לתודעה בינלאומית, אבל מיד אחריו הושקו צ'אטים גם של גוגל, מיקרוסופט, ולאחרונה גם טסלה.

החברים המלאכותיים עוזרים כעת להבין ולסדר מידע, מהר וקל, וטוב. עם זאת, הם עדיין רחוקים ממושלמים, ומתקשים באיתור וסידור מידע עדכני, ומקצועי יותר.

וכאן באים ועולים על הבמה כוכבים ישנים חדשים, מחשבוני הרשת המקצועיים. יתרונם בכך שהם פשוטים יחסית להבנה ולתפעול, ועוזרים מאוד בפרקטיקה של חיי יומיום, לאנשים פשוטים. החל ממחשבון אינטרנטי לחישוב ממוצעי בגרויות, וכלה במחשבון מזונות, שמסייע לאדם העומד בפני גירושין להבין פחות או יותר מה צפוי לו, המחשבונים קיימים ובועטים, ונראה כי אינם עומדים לעבור מן העולם בזמן הקרוב.

לצד זאת, פעמים רבות המחשבונים אינם מספיקים לכל אחד, וכדי לדעת כיצד לתפעל אותם הם מגובים במדריכים כגון מדריך חישוב בגרויות, או מדריך לחישוב מזונות.

ייתכן שהסיבה לכך שהבוטים החדשים עדיין לא מצליחים למלא את החלל של המחשבונים, היא שהם מסייעים ברמה המקומית, וזו רזולוציה שהבוטים עדיין לא הספיקו להגיע אליהם. עם זאת, בקצב שבו הם מתפתחים, דומה כי מדובר בעניין של זמן עד שצ'אט ג'יפיטי יוכל לומר לנו כמה מזונות נצטרך לשלם אם ננחת בבימ"ש שלום פתח תקווה, ומה יהיה ההבדל אם במקרה ננחת בבימ"ש בלוד במקום, ומה ההבדל אם הילדים שלי בני 9 או 4.

עד שהרגע הזה יגיע, טוב שיש לנו את המחשבונים המקומיים שלנו, ואולי אפילו את עורכי הדין ומומחי הבגרויות הישנים והטובים, שאפשר פשוט להרים אליהם טלפון ולהתקשר כדי ולשאול אותם מה דעתם ומה צפוי לנו.

1
נגישות