לא התחסנתם? ייתכן שדמי האבטלה שלכם יתעכבו אם תפוטרו

לא התחסנתם? ייתכן שדמי האבטלה שלכם יתעכבו אם תפוטרו

הצעת חוק בהולה מעוררת מחלוקת: סרבני חיסונים שיפוטרו ממקומות עבודה המצריכים תו ירוק – יספגו עיכוב משמעותי בדמי אבטלה

דמי אבטלה למפוטרים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

שימו לב למהלך מאוד שנוי במחלוקת שמשרד האוצר מוביל, ולא במקרה הוא פרסם את תזכיר החוק ממש לפני כניסת חג סוכות, כאשר רוב האנשים טרודים בהכנות לחג ואמצעי התקשורת עובדים במתכונת חג. מדובר בהצעת חוק שנוגעת למקומות עבודה שפועלים במסגרת התו הירוק, כמו מוסדות חינוך ובריאות. לפי הצעה, עובדים במקומות אלה שיסרבו להתחסן או להיבדק לקורונה בתדירות הנדרשת, יספגו עיכוב של 90 יום בקבלת דמי אבטלה. זאת, לפי תזכיר חוק הביטוח הלאומי "זכאות לדמי אבטלה למי שהופסקה עבודתו בשל אי התחסנות וביצוע בדיקות". אם החוק יעבור, המשמעות שלו תהיה שעובד שפוטר בגלל סירוב להתחסן או לבצע בדיקה ולקבל תו ירוק, יראו בו כאילו התפטר ותישלל ממנו הזכות לדמי אבטלה למשך 90 יום.

עיכוב דמי אבטלה לסרבני חיסונים – האם נחצה קו אדום?

מטרת החוק, כמובן, היא להפעיל לחץ על מי שמתנגד להתחסן או להיבדק. החוק הוא חלק מהחלטת ממשלה ששמה "החלת תו ירוק על עובדים", שהתקבלה ממש לאחרונה.

הצורך בחקיקה, לפי נוסח החוק, נובע מכך שמשרד הבריאות הגדיר מקומות עבודה מסוימים ככאלה שקיימת הצדקה אפידמיולוגית להחיל בהם תו ירוק. מדובר במקומות עבודה שיש בהם סיכון מוגבר להדבקה הן של העובדים והן של אנשים הבאים איתם במגע. מדובר בעובדי מערכת החינוך, מערכת הבריאות, מערכת הרווחה ועוד.

אולם, גם אם הכוונה טובה, נשאלת השאלה אם הרצון להגן על שלום הציבור עומד מעל לזכויות הפרט. גורמים רבים, ביניהם גם חברי כנסת, מתנגדים בתוקף להצעת החוק הזאת ורואים בה חציית קו אדום.

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


תגובות: 0

נגישות