יוון ממשיכה להיות יעד תיירותי נגיש ומפתה לישראלים

יוון ממשיכה להיות יעד תיירותי נגיש ומפתה לישראלים

בין אם אתם טסים לכרתים ובין אם לאתונה – מן הסתם תזדקקו לביטוח נסיעות ליוון. הנה מה שכדאי לכם לדעת לפני שאתם טסים

ביטוח נסיעות ליוון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יוון ממשיכה להפתיע ולרגש את הישראלים, ומוסיפה לככב ברשימת היעדים הפופולריים. לקראת האביב, ליקטנו עבורכם יעדים יוונים אקזוטיים שמתאימים לעונת האביב היפה והפורחת. כך תתכננו את הטיול, ותגנו על בריאותכם וכספכם מפני מגוון הפתעות לא רצויות.

בכל שנה יוון מככבת בראש רשימת היעדים הכי אהודים בקרב הישראלים, והשנה אף יותר מתמיד. היא קרובה אלינו, בעלת אווירה דומה לשלנו – ותמיד מאירת פנים לתיירים. אם אתם מתכננים גיחה קצרה, כדאי שתשקלו לעשות אותה באזור הצפוני של יוון. הנה כמה יעדים שתרצו להכיר.

צומרקה: רפטינג עצבני למקצוענים

אחד מרכסי ההרים הגבוהים ביוון, ממוקם בצפון-מערב המדינה. צומרקה הוא חלק מרכס הרי הפינדוס, המהווים אבן שואבת לחובבי טיולי ג'יפים שמגדירים את המקום כגולת הכותרת של האקסטרים. רכס ההרים המושלג בחורף יוצר מספר רב של ערוצי נחל שזורמים בכל ימות השנה, ועשרות מפלים שוצפים בתחומיו. כדאי לבקר במקום למשך שלושה ימים לפחות, ובאחד מהם להצטייד במדריך מקומי. ניתן לכסות את רוב האזור בנסיעה ברכב פרטי (אין צורך ברכב שטח), אך חשוב לקחת בחשבון שהנהיגה נעשית לעיתים בדרכים משובשות, צרות ובשיפועים חדים. בנוסף, השכרת רכב היא בגדר חובה, מכיוון שכמעט ואין תחבורה ציבורית באזור.

מה עושים? בעיני רבים, הרפטינג על נהר אראחתוס ייזכר כגולת הכותרת של הטיול. אך לא כל הנהר מתאים לרפטינג: חלקו העליון סוער למדי וכדאי שרק המקצוענים ישוטו בו. חלקו התחתון של הנהר נחשב לרגוע בדרך כלל ומתאים לכל המשפחה. בשורה התחתונה, מחכה לכם כשעה וחצי של מפגש מרהיב ביופיו עם הקניון והמפלים שוצפים.

כפרי זגוריה: לבד בקניון העמוק בעולם

זגוריה הוא חבל ארץ בהרי פינדוס בצפון-מערב יוון. שמו נגזר מהשפה הסלבית ומשמעותו היא "מעבר להרים", מה שמרמז על טבע פראי הכולל הרים מושלגים בחורף ונהרות שוצפים בקיץ. בשל היותו רחוק ממרכז המדינה, מגיעים אליו יחסית מעט תיירים. אך אולי דווקא בשל הבידוד שלו כדאי לשקול לבקר בו ולגלות שפע של טבע ייחודי ביופיו, כולל קניון הסלע העמוק בעולם.

מה עושים? המקום מציע מגוון רחב של פעילויות, כולל מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות וסיור לאורך שלושה נהרות צלולים, המתאימים לרפטינג ושייט בקאנו. חובבי הארכיטקטורה יגלו עניין מיוחד בעשרות הגשרים המרשימים העוברים מעל ערוצי הנחלים והקניונים, אשר משמשים את המטיילים בחלק מחודשי השנה.

האי אנדרוס: הזקנה הקופצת מחכה לכם

אנדרוס שייך לאיים הקיקלאדיים, קבוצת איים יוונית בים האגאי, מדרום-מזרח לחלק היבשתי של יוון. האי השני בגודלו אחרי נאקסוס, יפה מתמיד בחודשי האביב, שבהם הוא ירוק ופורה. מי שמחפש מסלולי טבע, מים ומפלים בהחלט ירגיש כאן בנוח.

מה עושים? המאפיין הבולט של האי הוא ריבוי החופים הצמודים לו, הייחודיים בצלילותם ויופיים. מבין 80 חופים קשה לבחור היכן נעשה בטן-גב מפנק, אך יש כמה חופים שכדאי לשים לב אליהם. בין החופים שכדאי לבדוק הם חוף ויטלי וחוף הזקנה הקופצת (GRIES PIDIMA).

מה מצב הקורונה ביוון?

נכון להיום, מחוסנים או מחלימים יכולים להיכנס ליוון ללא בידוד או בדיקה בכניסה למדינה. כל השאר, כולל ילדים מעל גיל 5, נדרשים להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה, או בדיקת אנטיגן שלילית שבוצעה עד 24 שעות לפני כניסתם למדינה. האטרקציות ברחבי המדינה פתוחות באופן מלא, והתחבורה הציבורית עובדת כרגיל.

לא נוסעים לפני שמבטחים: כך תצטיידו בביטוח נסיעות

ביוון, כמו במרבית מדינות אירופה ובהן בריטניה, גרמניה, הולנד ואוסטרליה, ניכרת מגמת עלייה מחודשת בעקומת התחלואה. זאת לאחר ירידה מתמשכת בשיעור הנדבקים. למרות שלפי שעה לא נראות באופק הגבלות נוספות מצד הרשויות ביוון, אין לדעת מה צופן העתיד.

לכן, לפני כל נסיעה משפחתית ליעד הזה חשוב לעשות ביטוח נסיעות ליוון . ביטוח נסיעות נועד לכסות הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה לחו"ל, כולל הוצאות רפואיות הנגרמות בעקבות הידבקות בקורונה. לצד זאת, ישנם תרחישי קורונה שעלולים להגדיל את ההוצאות ללא קשר לטיפול הרפואי. כדי להגן על הכיס מפני תרחישים אלו, אפשר לרכוש הרחבת קורונה ייעודית במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל.

כך למשל הרחבת "מגן קורונה" של ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כוללת מנעד רחב של כיסויים – המספקים הגנה לפני הנסיעה ובמהלכה. ההרחבה כוללת בין היתר החזר עבור הפסד הוצאות בגין ביטול הנסיעה בשל הידבקות בקורונה במהלך השבוע שקדם לטיסה. הרחבת מגן קורונה כוללת גם החזר עבור הפסד הוצאות בגובה עד $200 ללילה למשך עד 10 לילות. זאת במהלך תקופת השהות המקורית.

לצד הרחבת קורונה ובהתאם לצורך, במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל ניתן לרכוש הרחבות נוספות דוגמת הרחבת ביטוח כבודה שיכולה לכסות אובדן או גניבת רכוש. נוסעים עם הלפטופ, הטלפון או המצלמה שעלותם גבוהה? כדאי שתשקלו להוסיף הרחבה ייעודית לכיסוי חפצים אלו.

זקוקים לסיוע רפואי? הביטוח ישלם מאחורי הקלעים

צריכים לראות רופא במהלך הנסיעה ליוון? במידה שרכשתם את ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel, תוכלו להזמין תור בלחיצת כפתור מתוך האפליקציה הייעודית. כל שצריך לעשות הוא להיכנס לאפליקציה, לחפש את הרופא המתאים בהתאם לסוג ההתמחות והאזור – ולהזמין תור. בחלק מהמקרים אפשר להזמין רופא עד אליכם. והדובדבן שבקצפת: התשלום לרופא מתבצע ישירות ע"י הפניקס מרגע הזמנת התור באפליקציה, בלי לשלם מהכיס ולחכות להחזר. השירות באפליקציה מתבצע ע"י חברת Air Doctor, פתרון כחול לבן שמחבר בין נוסעים לרופאים ברחבי הגלובוס.

מזג האוויר שהולך ומתחמם הוא עיתוי מצוין לטוס לחופשה קרובה ביוון האהובה. אל תשכחו לתכנן את הנסיעה – ולהצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל עם כל ההגנות החשובות.

מידע זה הינו כללי אודות התוכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL .

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

1
נגישות