מבחן טעימה: אייס קפה תנובה - כוסות קפה קר טו-גו

מבחן טעימה: אייס קפה תנובה – כוסות קפה קר טו-גו

בא לכם קפה קר? תנובה השיקה קפה קר בכוסות טו-גו. טעמנו וגם בדקנו מהם המרכיבים, כמה תשלמו עליהן ומה עוד כדאי לקחת בחשבון

תנובה קפה קר טו גו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

את הפרסומת החדשה לאייס קפה תנובה קשה לפספס. עם בוא הקיץ, החברה מצטרפת לטרנד הקפה הקר. תכל'ס, מה יותר מרענן מקפה קר או אייס קפה בקיץ? אפשר ורצוי כמובן לשתות אייס קפה צונן בבית קפה, אבל עבור מי שרוצה לשלוף קפה קר ישירות מהמקרר בבית, יש גם מוצרי מדף כמו אייס קפה תנובה. מדובר בסדרת כוסות קפה קר To Go בכמה טעמים. אגב, תנובה היא לא הראשונה להשיק קפה קר בכוסות, הרי יש כבר אייס קפה יטבתה (מבית שטראוס) לא מעט זמן. אז מה ההבדל? בתנובה מדגישים כי המוצר הזה, בניגוד למתחרים, מבוסס על חלב טרי.

אז למה עכשיו אייס קפה תנובה? ההחלטה להיכנס לקטגוריה נובעת מהעובדה שצריכת משקאות קפה אישיים נמצאת במגמת עלייה בעולם. "הביקוש לקפה כתחליף לשתייה אישית קרה על הדרך גדל", אומרת מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב. בישראל, שוק משקאות הקפה האישיים בכוסות נמצא בצמיחה, כאשר לפי נתוני סטורנקסט בשנת 2021 הוא נאמד במעל 41 מיליון שקל וצמח בכ-42% ביחס לשנת 2019.

אייס קפה תנובה To Go – מה יש בכוס?

פואנטה בטלגרם

סדרת אייס קפה תנובה To Go כוללת שלושה משקאות: לאטה, קפוצ'ינו ולאטה שוקולד. בכל כוס יש 230 מ"ל, ובחברת תנובה כאמור גאים בעובדה שמדובר במוצר הקפה הקר היחיד המשווק על מדפי הסופר המבוסס על חלב טרי ולא על חלב עמיד. המשקה בתוקף 30 ימים כאשר הוא בקירור במקרר. בנוסף, מתגאה תנובה בכך שהקפה מיוצר מפולי קפה איכותיים מברזיל.

קפה קר בכוסות של תנובה
צילום: דפנה הראל כפיר

עיון בשאר המרכיבים בכוס משקה חלב עם קפה בטעם קפוצי'נו מגלה שמדובר במשקה שמכיל את הרכיבים הבאים:

  • חלב דל לקטוז (63%)
  • מים
  • סוכר
  • קפה נמס מפולי קפה ערביקה ורובוסטה (0.9%)
  • מווסת חומציות (E-500)
  • סירופ גלוקוז-פרוקטוז
  • מיץ מרוכז מפרי המונק
  • מיצוי קפה (0.1%)
  • חומרי טעם וריח
  • מתחלב (E-471)
  • מייצבים (E-466, E-407)
  • עמילן טפיוקה

הסימון התזונתי בכוס כזו היא כ-100 קלוריות, 3.3 גרם שומנים ולא מעט נתרן (138 מ"ג). כל כוס מכילה מכילה קרוב ל-3 כפיות סוכר.

מבחן הטעם

ומה מבחינת הטעם? ובכן, הטעם תעשייתי מעט, ולמרות שמדובר בחלב טרי, עדיין לא מדובר במוצר שיכול להתחרות בקפה טרי אמיתי. מבין שלושת הטעמים של כוסות קפה קר תנובה טו-גו, הטועמים של פואנטה אהבו יותר את הלאטה-שוקולד מאשר את הקפוצ'ינו והלאטה. בכל מקרה, מדובר במשקה מתוק מאוד, כך שעבור מי שאוהב את הקפה שלו בלי סוכר או עם מעט סוכר בלבד, הוא לא יתאים.

חלק מהטועמים אף ציינו כי יש טעם לוואי מסוים שמורגש לאחר כמה לגימות.

ומה עם הסביבה?

נקודה נוספת שצריך לזכור היא הזיהום שכל כוס קפה כזו מייצרת. במידה שאתם אוהבים קפה קר וצורכים אותו בקביעות, עדיף כמובן לקנות כוס רב פעמית ולהכין לעצמכם את הקפה בבית.

בסופו של דבר, כל כוס כזאת מיוצרת מפלסטיק שאינו מתכלה – ומכוסה בפקק שכמובן אינו מתכלה גם הוא. בעידן הנוכחי, יותר ויותר צרכנים מכניסים למערכת השיקולים שלהם גם את השיקול הסביבתי, וכדאי לזכור שמדובר במוצר מזהם.

בכל מקרה, אם אתם רוכשים את המוצר, השליכו את כוס לפח הכתום (ואת עטיפת הנייר לפח כחול).

מחיר: 6.40-10 ש"ח לכוס.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. כאחד ששותה כבר 8 שנים אייס קפה אני מסכים שכולם טובים, הלאטה בראשם. אני לוקח אותם לפני אימוני פילאטיס וזה מאוד משפר את הביצועים. לרוב אני בוחר ביניהם לבין מאסטר קפה, שגם הם לא רעים. בעיקר הטירמיסו.

נגישות