הטיגריס הלבן (The White Tiger): המלצת צפייה בנטפליקס לסרט שיגרום לכם לחשוב

הטיגריס הלבן (The White Tiger): המלצת צפייה בנטפליקס לסרט שיגרום לכם לחשוב

הטיגריס הלבן בנטפליקס זוכה להמלצת צפייה בזכות עלילה מעניינת ולא מתחנפת. לזה תוסיפו אותנטיות שתסחוף אתכם אל המורכבות של הודו המרתקת

הטיגריס הלבן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם טובעים בשפע האפשרויות של סדרות וסרטים בנטפליקס, קבלו המלצת צפייה בסרט הטיגריס הלבן (The White Tiger). בישראל הוא נמצא כעת ברשימת עשרת הסרטים הנצפים בנטפליקס, ולא במקרה. במרכזו של הסרט "הטיגריס הלבן" עומד בלראם, הודי שנולד בכפר עני למשפחה הרוסה, וכיום הוא יזם מצליח בבנגלור ("עמק הסיליקון" ההודי). לכאורה, סיפור על הצלחה כנגד כל הסיכויים.

אבל זה לא סרט וולט דיסני מתקתק מהז'אנר של סיפורי סינדרלה. הסרט הזה של נטפליקס מסתיים אמנם בהצלחת הגיבור, אבל הוא משקף היטב את המחיר הכבד ומעמיד אתכם בקונפליקט עד כמה לגיטימי להזדהות עם הגיבור.

המלצת צפייה בנטפליקס – הטיגריס הלבן

שמו של הסרט, "הטיגריס הלבן", מספק יותר מרמז על גיבורו: הטיגריס הלבן הוא טיגריס נדיר ויוצא דופן בסביבתו – ובלראם מאובחן ככזה כבר בבית הספר בכפר העני שבו הוא לומד.

הטיגריס הלבן

אלא שלמרות העובדה שהוא תלמיד מבריק עם זיכרון יוצא דופן ויכולת למידה מופלאה, נסיבות חייו לא מאפשרות לו לממש את הפוטנציאל ולרכוש השכלה. במקום זאת, מסלול חייו נקבע מראש וגורלו נגזר להיות משרת.

אולם בלראם הוא בחור הודי צעיר שניחן בכמה תכונות שהופכות אותו לטיגריס לבן ולשנות את גורלו.

פואנטה בטלגרם

במשך יותר משעתיים, אנו מלווים את בלראם בשלבים שונים של התפתחותו, החל מחיפוש הדרך לצאת מהכפר, דרך היחס המשפיל מאדוניו ועד המגורים בחדר הדל ומלא המקקים בחניון. אנחנו מלווים אותו גם כאשר נכפה עליו להודות בפשע שלא עשה וכאשר גומלת ההחלטה בלבו לשנות את גורלו.

סיפורו של בלראם מציף את תחלואיה של הודו בצורה שמקשה על הצופה להישאר אדיש.

אדונים ומשרתים, דלות איומה אל מול עושר מפליג, שחיתות, שוחד, זלזול בחיי אדם ואפס חופש בחירה… היחס שבלראם מקבל לאורך כל חייו ועד לנקודת המפנה, מביאה את הצופים להתמודדות עם שאלות לגבי צדק והזדהות עם גיבורים טראגיים.

מבצעים עם פואנטה

בכל רגע שחולף תחושת המחנק והכלא שעוטפים את בילראם נעשית מוחשית יותר, והצופים מלווים אותו עד שהם בשלים לרגע השיא ומוכנים במידה רבה לקבל אותו.

הטיגריס הלבן – מידע נוסף

הסרט הוא סרט מקורי של נטפליקס, המבוסס על רב המכר שחיבר הסופר ההודי אראווינג אדיגה בשנת 2008. הספר היה ספר הביכורים של אדיגה. התסריט והבימוי הם של הבמאי ראמין באהרני.

החולשה העיקרית של הסרט היא בסיום, שלטעמי מגיע בפתאומיות. אחרי קרוב לשעתיים של תהליך, המהפך של בילראם הוא מהיר והצופים לא מקבלים מספיק זמן ללוות אותו בחיים החדשים. עם זאת, אין ספק שהסרט עשוי היטב, המשחק נהדר והאווירה ההודית עוברת באופן מדויק וחי. רגע אחד, הצופים יכולים ממש לחוש את העוני ולהריח את הזוהמה. ברגע שאחריו, הם מתבשמים מהפאר, ההדר והקדמה.

בשורה התחתונה, הטיגריס הלבן בנטפליקס הוא סרט טוב שזוכה להמלצת צפייה בזכות עלילה מעניינת שמשקפת מציאות קשה ומציפה שאלות מוסריות בכמה רבדים. אם ביקרתם בהודו ואתם נוצרים זיכרון נוסטלגי של הצבעים, הקולות, המאכלים והריחות – תקבלו אותם כאן במנה גדושה ואותנטית.

 

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות