עיניים דומעות – מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות?

עיניים דומעות – מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות?

עיניים דומעות (ולא מבכי) יכולות להוות מטרד ואפילו סיכון במקרים מסוימים. לפעמים נדרשת התערבות רפואית, ולעתים רפואה סינית יכולה לספק מענה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תופעת עיניים דומעות היא מצב לא נעים, אשר פוגע בחדות הראייה ועלול לגרום אי נוחות אצל מי שסובל מכך. הסיבות להופעת הבעיה מגוונות ואצל חלק מהאוכלוסייה התופעה תישאר ולא תחלוף, עד שיבוצעו פעולות אגרסיביות יותר כגון ניתוח. לעתים, מה שעוזר או מקל על המטרד הוא רפואה סינית למחלות עיניים.

עיניים דומעות – מדוע זה קורה?

פני השטח של העיניים שלנו נשטפים בכל עת על ידי תעלת הדמעות לצרכי ניקוי וחיטוי. כאשר המצב תקין, קצב ייצור הנוזל שווה לקצב הפינוי שלו, שכולל את ניקוז הנוזל דרך פתח מיוחד וכמו כן, נידוף הנוזל מפני השטח של העין. עיניים דומעות (שלא בעקבות בכי), הינן מצב בו קצר הייצור גובר על קצב הפינוי, מה שבא לידי ביטוי בנוזל שמצטבר בעין ואף מטפטף ממנה.

מדוע זה קורה? ובכן, הסיבות העיקריות כוללות חסימה של הצינור שמנקז את נוזל הדמעות ו/או ייצור דמעות מוגבר. סיבות נוספות עשויות להיות קשורות למחלות אחרות, כגון כיב בקרנית, שעורה, דלקת קרנית ועוד. במקרים מסוימים, הבעיה עשויה להיות משולבת לסירוגין עם הבעיה ההפוכה של יובש בעיניים, כלומר, אפיזודות של עיניים דומעות ורטובות שלאחריהן הופעת תסמיני עיניים יבשות, אדומות וצורבות.

עיניים דומעות – האם מדובר במצב מסוכן?

שלא כמו מחלות עיניים דוגמת גלאוקומה או רטיניטיס פיגמנטוזה, עיניים דומעות לכשעצמן אינן מסוכנות ולבטח אינן יכולות לסכן את הראייה שלכם. יחד עם זאת, הן בהחלט יכולות להגביל את איכות החיים שלכם, לפגוע בחדות הראייה ולסכן את מי שסובל מהן בעת ביצוע מטלות שמחייבות שדה ראייה חד ככל שניתן, כגון הפעלת ציוד כבד ואפילו נהיגה.

יתרה מכך, חשוב מאוד להגיע לאבחנה מסודרת על מנת לבדוק האם העיניים הדומעות מהוות בעיה בפני עצמן, או שמדובר בתסמין של בעיה אחרת, חמורה יותר שמחייבת התייחסות. כך שבכל מצב בו אתם חשים ירידה בראייה, הופעת כאבים בעיניים או נפיחות באזור, חשוב כי תיפנו לרופא ולא תתמהמהו.

הרפואה הסינית למחלות עיניים – כיצד היא יכולה לעזור?

על פי רוב, עיניים דומעות אינן מחייבות טיפול מורכב מידי וניתן להקל על התופעה באמצעות תכשירי ניקוי עיניים שונים, שמחטאים את פני שטח העין והעפעפיים, מונעים התפתחות דלקות ומסייעים גם להקלה על תסמיני יובש בעיניים. מעבר לכך, על מנת להימנע מהתסמינים המעיקים, שימוש מוגזם בתרופות וחלילה ניתוחים, מומלץ מאוד לשלב עם התכשירים השונים גם את טיפולי הרפואה הסינית למחלות עיניים.

רפואה זו מתמחה בעידוד כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף, על מנת להתגבר על מחלות ומצבים רפואיים שקשורים לעיניים ולה מספר יתרונות בולטים:

  • ללא תופעות לוואי.
  • אינה ממכרת או יוצרת תלות.
  • ניתן להסתייע בה באופן קבוע או רק אם וכאשר הבעיה חוזרת.
  • מתאימה לבני כל הגילאים.
  • מתאימה גם עבור נשים בהריון.
  • אינה מתנגשת עם הטיפול הרפואי אותו מקבל המטופל, אלא רק מסייעת להצלחתו.

הרפואה הסינית משלבת אלמנטים של דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים ותזונה נכונה ולמעשה יורדת עד לשורש הבעיה במטרה להעלים את התסמינים של העיניים הדומעות. חשוב מאוד לבחור במטפל שמתמחה ברפואה הסינית למחלות עיניים וזאת משום שמדובר באיבר מאוד עדין שמחייב התמקצעות ברמה גבוהה. התמקצעות זו כוללת יכולת לפענח את כל הבדיקות והאבחנות של הטיפול הרפואי והתאמה של טיפול משלים מותאם אישית.

בשורה התחתונה, עיניים דומעות הן לא גזירה משמיים. זה הזמן שלכם להפסיק לדמוע ולקבל טיפול משלים שעשוי לעזור – הרפואה הסינית למחלות עיניים.

1
נגישות