נמאס לכם לקבל הודעות ספאם על קנאביס? אולי זה יעזור

נמאס לכם לקבל הודעות ספאם על קנאביס? אולי זה יעזור

כך משרד התקשורת מתכוון לבלום את תופעת המסרונים המטרידה, שכוללת הודעות ספאם לשיווק קנאביס הנשלחות מגורמים אנונימיים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הודעות ספאם לטלפון הסלולרי תמיד היו מטרד, ונראה שבשנה האחרונה חלה קפיצת מדרגה עם הודעות ספאם על קנאביס. לעתים מדובר במסרונים שמקורם במוכרי קנאביס וגראס ולעתים מדובר בניסיונות פישינג ("דיוג"). אפשר כמובן לנסות לחסום ידנית את השולח בכל פעם מחדש, אבל זה קרב די אבוד מראש. לכן, היוזמה של שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) ליצור מנגנון שחוסם מראש את היכולת של אותם ספאמרים להפציץ אותנו במסרונים אנונימיים, היא יוזמה ברוכה. אז איך זה יעבוד?

פואנטה בטלגרם

אסדרה שתפסיק שליחת הודעות ספאם על קנאביס

האסדרה החדשה של משרד התקשורת מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים (אימות חזק מראש), יגבילו שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי ויסייעו בזיהוי גורמים עוינים ומטרידים. המנגנון יעבוד כך:

הודעות ספאם קנאביס

 

  • מפיץ מסרונים אשר משתמש במערכות הפצת מסרונים, יחויב לעבור אימות חזק ואמין ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי בה יימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו.
  • כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה יאומת ויבוצע וידוא שהכרטיס אינו גנוב.
  • חברות הסלולר לא יאפשרו את הפצת המסרונים באמצעות הנייד למנויי פריפייד בכמות העולה על 50 מסרונים ליום.

במשרד התקשורת אומרים שמנגנונים אלו יקלו על המשטרה להגיע לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה.

בנוסף, שוקל המשרד לקבוע מגבלות על המסרונים שמקורם בחו"ל, כך שמסרונים אלו לא יוכלו להגיע עם כותרת המתחזה למספר ישראלי או עם שדה מזהה שהוא טקסטואלי כך שלא ניתן יהיה לזהותם.

משרד התקשורת: התופעה תצומצם תוך מספר חודשים

התופעה של שליחת המסרונים באופן אנונימי הולכת ומתגברת. כאמור, מדובר במטרד משמעותי לציבור, אבל מעבר לזה, גם בשיטה לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי. לכל זה מצטרף כמובן החשש שמסרוני קנאביס מסוג זה מעודדים ילדים ובני נוער לצרוך סמים.

במשרד התקשורת מדווחים שפניות רבות התקבלו בנושא, ולכן הוחלט לפרסם שימוע.

האסדרה תצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך לאזן בין חופש הביטוי של השולח אל מול ההגנה על האזרחים מתופעה זו.

במשרד התקשורת סבורים כי האסדרה המוצעת תביא לצמצום משמעותי בתופעת מסרוני הפישינג ומסרוני הקנאביס תוך מספר חודשים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות