רשות שוק ההון הפקירה את החוסכים? כך תציל את נפגעי חברת סלייס גמל

רשות שוק ההון הפקירה את החוסכים? כך תציל את נפגעי חברת סלייס גמל

רק כעת רשות שוק ההון מפקיעה את ניהול חברת סלייס מהמנכ"ל, אף שכשלי החברה היו ידועים מזמן. האם חסכונותינו בטוחים בחברות האחרות? כתבה שחשוב לקרוא

סלייס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

התחושה שהציבור בישראל מופקר כמעט בכל זירה, קיבלה השבוע חיזוק מצער גם בתחום שוק ההון וההשקעות. אחרי ההפקרה של המלחמה וההפקרה שאחרי המלחמה (כפי שעולה מדוח מבקר המדינה), טעם חמוץ של הפקרה עולה גם מפרשת קופות הגמל בחברת סלייס – שעמיתיה התלוננו כבר זמן מה על התנהלותה. בקופות האלו מנוהלים 2.45 מיליארד שקל. רק היום מודיעה רשות שוק ההון כי היא מפקיעה את ניהול חברת סלייס קופות גמל מידי המנכ"ל שלה, ומעבירה את הניהול לידי מנהל מורשה מטעמה. זאת, אחרי שבחודשים האחרונים הגיעו תלונות לרשות שוק ההון של עשרות לקוחות סלייס. הלקוחות התקשו במשיכת כספים מקופות הגמל בניהול אישי (IRA), עד כדי חוסר יכולת לקבל את הכסף.

איך דבר כזה קורה מתחת לאפה של רשות שוק ההון? לא ברור – כי מסתבר שהרשות כבר ידעה על הפרות של סלייס בשנה החולפת ואף נקטה נגדה צעדים. כך למשל, עוד לפני הפרשה הנוכחית, הרשות דרשה מסלייס להחזיר ללקוחות כספים שגבתה בגין גביית הוצאות ישירות מעל המגבלה המותרת. בנוסף, היא הטילה עליה עיצום כספי בשל אין מתן מענה לפניות הציבור וגם זיהתה שם חריגה ממגבלות כללי השקעה. לכן, חבל שרק כעת הממונה על שוק ההון עושה את הצעד המתבקש של הפקעת הניהול מידי המנכ"ל.


חברים, אתם בטלגרם? עקבו אחרינו שם, זה הכי נוח ולא תפספסו כלום. לחצו כאן 🙂


כאמור, הרשות הודיעה היום כי היא ממנה את אפי סנדרוב כמנהל מורשה, במקום המנכ"ל אסף גולדברג ובעלת השליטה משפחת גולדברג. במקביל, מונו השופט (בדימוס) יוסף אלון, מר משה טרי ופרופ' לימור עציוני לחברים בוועדת הנהלה של החברה. המינוי בוצע לאחר אישור שר האוצר והתייעצות עם חברי הוועדה המייעצת של רשות שוק ההון.

כך הופקרו החוסכים בחברת סלייס גמל

סלייס גמל היא חברת גמל דיגיטלית, שמפעילה אתר אינטרנט צבעוני וידידותי שיוצר תחושה חדשנית בקרב הגולשים. היא מציעה ללקוחותיה להעביר נתח ממוצרי הגמל וההשתלמות שלהם אל הפלטפורמה שלה, ולקבוע בעצמם את הרכב מסלולי ההשקעה (בכפוף להוראות הדין).

הממונה על שוק ההון לעמיתי סלייס גמל: "אני קורא לכם להתאזר במעט סבלנות. מעתה אתם בידיים טובות. הצוות שמונה יפעל בנחישות ובמקצועיות כדי לשמור על חסכונותיכם"

לפי הודעת רשות שוק ההון, בחודשים האחרונים היא ערכה ביקורת בחברת סלייס גמל. הביקורת לא בוצעה בחלל ריק, אלא כתוצאה מתלונות שהגיע לרשות. המיקוד היה בקופות הגמל בניהול אישי, אשר בהן לעמית יש כאמור אפשרות לבחור את ההשקעות שיבוצעו בקופה.

ברשות אומרים כי בקופות אלה התגלו אי סדרים חמורים ומתמשכים, אך לא נמצאו כשלים מהותיים בקופות הגמל הרגילות המנוהלות בחברה – סלייס גמל קופת גמל לחיסכון, סלייס השתלמות, סלייס גמל להשקעה וסלייס גמל חיסכון לכל ילד.

הרשות דרשה מהנהלת החברה להציג מתווה פעולה לתיקון הליקויים שכן התגלו, אך החברה לא הציגה מתווה ישים והכשלים בפעילותה נמשכו. כאמור, בשל התנהלות זו מונה כעת אפי סנדרוב כמנהל מורשה של החברה, שינהל אותה לפי הוראות הממונה ויפעל לתיקון הליקויים הנרחבים. כמובן, המטרה היא לשמור על זכויות העמיתים בחברה, ובפרט בפעילות קופות גמל בניהול אישי (IRA). המנהל המורשה אף יברר את הכשלים של נושאי המשרה בסלייס גמל.

סנדרוב מכהן מזה כשנתיים כמנהל המיוחד של עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות, ויכהן כעת גם כמנהל המורשה של סלייס גמל בע"מ. בעבר כיהן כמנכ"ל חברת מגדל מקפת פנסיה וגמל, ויש לו ניסיון רב בניהול קופות גמל וקרנות פנסיה.


בואו נהיה חברים גם בפייסבוק. הצטרפו אלינו 🙂


רשות שוק ההון לחוסכים: "עכשיו אתם בידיים טובות"

"אני קורא לכם להתאזר במעט סבלנות", אומר עמית גל לעמיתי קופות הגמל של סלייס גמל. "מעתה אתם בידיים טובות. הצוות המצוין שמונה להשבת החברה לפעילות סדירה יפעל בנחישות ובמקצועיות כדי לשמור על חסכונותיכם. את הכשלים שפגעו בחוסכים אנו נברר עד תום".

לדבריו, מדובר באירוע תקדימי בשוק ניהול קופות הגמל: "יש לי אמון מלא במנהל המורשה ובחברי ועדת ההנהלה שיפעלו להשיב את הקופות של החברה לפעילות תקינה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות