כשהכול מתייקר, כך תוזילו את מחיר ביטוח חובה לרכב

כשהכול מתייקר, כך תשלמו פחות על ביטוח חובה לרכב

לא רק כריות אוויר ומודל הרכב… הקריטריונים החדשים שקובעים את מחיר ביטוח החובה יהיו מדויקים יותר, והיכולת שלנו להוזיל את התעריף תעלה

ביטוח רכב כפל ביטוחים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם נהגים זהירים, תשלמו פחות על ביטוח חובה – כך לפי המחירון החדש שמתכננת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון לקבוע, אם הכנסת תאשר. ולא רק אם תנהגו זהיר תשלמו פחות על ביטוח רכב. גם אם אתם נוהגים ברכב בטיחותי וגם אם אתם נוהגים מעט, תוזילו לעצמכם את ביטוח החובה. איך בדיוק? פשוט כי מחיר ביטוח רכב (חובה) מתבסס על פוליסה תקנית, ותעריפי ביטוח החובה נקבעים לפי רשימה של משתנים קבועים. רשות שוק ההון תוסיף כמה קריטריונים שמצביעים על אופי הנהיגה ויהפכו את הפוליסה ליותר מותאמת אישית. נכון לעכשיו, המשתנים האלה כוללים את גיל הנהג, מין הנהג, סוג הרכב ועוד (ראו בהמשך), וברשות שוק ההון מגבשים רשימת משתנים שתיצור פרופיל יותר מדויק של הנהג, כך שאם הוא נהג זהיר – הדבר יתבטא במחיר זול לביטוח חובה המתומחר עבורו. מן הסתם, כדאי בכל מקרה לנהוג זהיר, אבל עכשיו כשיש גם תמריץ כספי, אולי יותר נהגים יעשו זאת.

נזכיר מחירי ביטוח הרכב עלו מאוד בשנה האחרונה, כאשר יש מכוניות יותר גניבות ופחות גניבות – כפי שפרסמנו כאן בכתבה על העלייה במחיר ביטוח רכב ובכתבה על העלייה במספר גניבות הרכב. מהלך כזה של רשות שוק ההון יכול לסייע להרבה מאוד לקוחות, וכדאי להתאים את אופי הנהיגה ואת הרכב שאתם קונים לקריטריונים החדשים.

כיצד נקבע מחיר ביטוח חובה כיום?

לצורך קביעת תעריפי ביטוח רכב חובה, חברות ביטוח משתמשות במשתני תמחור מתוך רשימת משתנים שאושרו על-ידי הממונה על שוק ההון. כיום תעריפי ביטוח רכב החובה נקבעים לפי משתני התמחור הבאים:

  • בעלות על הרכב
  • נפח המנוע
  • כריות אוויר
  • מערכת לבקרת יציבות (ESP)
  • מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS)
  • מערכת התראה על אי שמירת מרחק (FCW)
  • מערכת התראה על סטייה מנתיב (LDW)
  • מערכות בטיחות לאופנועים
  • מאפייני הנהג (גיל, ותק, מין, מספר תאונות ושלילות רישיון)

בחברות הביטוח כבר מציעים כמה שנים מסלולים שמגלמים הנחה בביטוח המקיף למי שיש לו היסטוריית נהיגה ללא תביעות (או תביעה אחת בשלוש שנים), אבל עכשיו התפיסה הזאת של עידוד נהיגה זהירה ובטוחה תהיה מגולמת מראש גם בתעריפי ביטוח החובה.

>> יש לנו עוד ידיעות מעניינות בטלגרם שלנו. לחצו להצטרפות ולא תפספסו כלום >

כך גם יקרה פחות שהנהגים הזהירים מסבסדים את הנהגים הפחות זהירים, כי התעריף יהיה יותר מותאם אישית.

אלה המשתנים שייכנסו למחיר ביטוח חובה

שימו לב שלא רק נהיגה זהירה או מועטה יסייעו לכם להוזיל את מחיר ביטוח החובה. גם אמצעי הזהירות המותקנים ברכב – וזה אומר שכבר בזמן שאתם מתלבטים איזה רכב לקנות, כדאי שתבדקו אילו אביזרי בטיחות מותקנים בו. ברשימה הקודמת נכללו למשל כריות אוויר או מערכת על אי שמירת מרחק. ברשימה הנוכחית יש אביזרי בטיחות נוספים שנוכחותם תוזיל את עלות ביטח החובה. הנה המשתנים שייכנסו לשקלול תעריף ביטוח חובה לפי התוכנית של רשות שוק ההון.

  • נסיעה (מספר הקילומטרים שהרכב נסע)
  • מערכת בלימה אוטונומית (AEB)
  • מערכת סיוע לשמירה על נתיב (LDP)
  • קורס הכשרה לאופנועים (הוספת משתנה זה נעשתה בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

ברשות אומרים כי הוספת משתנים אלו תגדיל את התמריץ הכלכלי לשימוש ברכבים בטיחותיים יותר, תגביר את הבטיחות בדרכים, תעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר ותוביל להפחתת דמי ביטוח החובה הנגבים מכלל הציבור.

>> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

"הצעד שאנחנו מציעים יתרום לצמצום מספר תאונות הדרכים וצפוי להביא להוזלת דמי הביטוח של פוליסות רכב חובה", אומר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל. עם זאת, השינויים הללו לא אושרו סופית. פרסום הנוסח הסופי של הוראות הרשות כפוף לאישור ועדה משותפת של ועדת חוקה, חוק ומשפט וועדת הכספים. המשתנים החדשים יובאו לאישור הוועדה לאחר סיום תהליך קבלת הערות הציבור.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות