ענק השטיחים והפרקטים מסבירים: איזה פרקט מומלץ להתקין במטבח?

ענק השטיחים והפרקטים מסבירים: איזה פרקט מומלץ להתקין במטבח?

כשמדובר בחדרי שינה, הישראלים כבר מזמן מכירים את יתרונות הפרקט, אבל מה עם פרקט במטבח? היכנסו וקבלו את הפרטים שיעזרו לכם לאמץ את הטרנד החדש

פרקט במטבח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

המטבח הפך בשנים האחרונות לאחד החללים המרכזיים בדירות רבות. ההצלחה של תוכניות כמו מאסטר שף ומשחקי השף גורמת לעוד ועוד ישראלים להיכנס למטבח ולבלות בו זמן ממושך בהפקת מטעמים. באופן טבעי' השאיפה היא ליצור חלל מאובזר היטב ומעוצב, כך שיהיה נוח ונעים לעבוד בו' ואחת התוספות המעניינות היא פרקט. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט אודות פרקטים שמתאימים גם למטבחים, וכן המלצות לבחירה מושכלת.

פרקט למינציה

אופציה אחת של פרקטים שמתאימה למטבחים היא פרקטי למינציה. סוג זה של פרקטים מיוצר משבבי עץ, כלומר משאריות של עצים שנוסרו למטרות אחרות. את השבבים דוחסים היטב וכך יוצרים משטח שמהווה חלופה מוצלחת מאוד לעץ טבעי. היתרונות העיקריים של פרקט למינציה הם מחיר נמוך יותר בהשוואה לעץ מלא ועמידות בפני רטיבות – איכות שכמובן רלוונטית מאוד כשמחפשים חיפוי למטבח. גם בהיבט האקולוגי פרקט מסוג זה הוא אופציה מוצלחת מאוד בזכות מקסום השימוש בחומרי הגלם.

עוד כדאי לדעת שהשכבה העליונה היא למינציה, כלומר חיקוי מדויק של עץ טבעי. ניתן לבחור למינציה מסוגים רבים, למשל פישבון או אלון טבעי, וכך להעניק לפרקט כל מראה רצוי.

פרקט פולימרי

סוג נוסף של פרקטים שכדאי להכיר כשמחפשים אופציה מתאימה למטבח הוא הפרקטים הפולימריים. בדומה לסוג הקודם, גם סוג זה מדמה פרקט מעץ טבעי, ועוד מכנה משותף הוא העמידות למים. פרקט פולימרי כשמו כן הוא, מיוצר מפולימרים מתקדמים, וליתר דיוק מ-5 שכבות: גימור מבריק שמבטיח גם הגנה מפני שריטות, שכבת פולימרים במראה דמוי עץ, ויניל שאחראי לאטימות המוחלטת בפני מים, סיבי זכוכית לצורך איזון ועוד שכבה להגנה בפני לחות. יתרון נוסף של פרקט פולימרי הוא הבידוד האקוסטי המוצלח מאוד שלו, וגם למבחר הגוונים שבהם מגיע הפרקט החדשני יש כמובן תרומה לפופולריות שלו.

התקנה מדויקת

בכל מקרה שבו רוצים להתקין פרקט במטבח ישנה עוד החלטה חשובה: החברה שממנה רוכשים את החיפוי. מומלץ בחום להעדיף חברות שמציעות את שני הסוגים הנ"ל של הפרקטים, וכן מבחר רחב ככל האפשר של דגמים – כדי שלא תצטרכו להתפשר בקשר לחיפוי. קטלוג עשיר מבטיח גם ייעוץ מועיל באמת למי שזקוק לעזרה בבחירה, משום שממילא החברה יכולה לספק גם פרקטים פולימריים וגם פרקטי למינציה, כך ששהמלצה תהיה בהתאם לאינטרסים שלכם בלבד. גם ההתקנה חייבת להיות מקצועית כדי שלא ייגרם נזק לפרקט תוך כדי הרכבתו במטבח.

הרמוניה מוצלחת עם המרכיבים האחרים בחלל

שיקול מרכזי נוסף בבחירת פרקט עבור מטבח – בין אם לבית חדש, בין אם במסגרת שיפוץ ובין אם מחליטים "רק" להחליף את חיפוי הרצפה – הוא הרמוניה מושלמת בין הפרקט לבין שאר המרכיבים בחלל. בדרך כלל במטבחים כפריים מתאימים גוונים בהירים יחסית, במטבח מודרני אפשר להתקין פרקט בעל גוון כהה יותר, ואילו במטבח היי-טקי או מטבח תעשייתי, שתי אופציות פופולריות למדי, יתאים פרקט שחור או לחילופין לבן.

1
נגישות