כך תבחרו יועצת ארגונית שתקדם אתכם

כך תבחרו יועצת ארגונית שתקדם אתכם

יועצת ארגונית יכולה לא רק לחולל שינוי משמעותי במישור העסקי, אלא גם להפוך כל עסק למקום עבודה שהעובדים מרגישים מחויבים כלפיו

יועצת ארגונית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כאשר עסק או חברה מחליטים להיעזר בשירותיה של יועצת ארגונית, השאיפה היא להשיג באמצעותה מספר מטרות, החל מייעול התהליכים בחברה ועד קבלת המלצות באשר לניהול נכון יותר של העובדים והשגת יעדים עסקיים. יועצת ארגונית אמורה להיות אשת המקצוע שתעשה סדר בכל מה שקורה בארגון ברבדים השונים. לנהל עסק זה לא משחק ילדים, ולעתים נדרש אדם מבחוץ שיוכל לעזור לעסק לצעוד בדרך הנכונה ולהגיע להצלחה עסקית. לבחירה באשת מקצוע מתאימה שתדע לזהות את הצרכים. את הבעיות ואת הדרכים לתיקון, יש חשיבות גדולה. בחירה לא נכונה רק תוביל אתכם לאחור, ולא תצעיד אתכם קדימה. אז איך תדעו איזה אשת מקצוע תהיה הנכונה לכם ולעסק שלכם? הנה שלוש נקודות למחשבה:

יועצת ארגונית עם קבלות

בבואכם לבחור יועצת ארגונית, תנהלו איתה ודאי מספר שיחות. בשיחות הללו תעמדו על טיבה ותבררו לא רק אם יש לכם כימיה איתה, אלא גם אם היא מתאימה לעסק שלכם. מעבר לזה, חשוב לראות קבלות ולשמוע המלצות. כמובן, רצוי שההמלצות יגיעו מאנשים שאתם סומכים עליהם, ורצוי לא פחות שהניסיון שיש לאותה אשת מקצוע יהיה גם מארגונים דומים לשלכם.

אשת מקצוע בראש דומה

אמנם יועצת ארגונית אמורה להאיר את עיניכם בנושאים שונים, אך מצד שני, רצוי שהפערים ביניכם יהיו קטנים. ברגע שיש פערים תהומיים בין מה שאתם חושבים לבין מה שהיועצת חושבת, זה עלול להיות בעייתי. כל אחד מהצדדים ימשוך את השמיכה לכיוון שלו, מכאן יהיה מאוד קשה להתקדם אל עבר ההצלחה. אחת המשימות של אשת המקצוע היא להכווין גם את המנהלים בארגון באופן שיהיה תואם לקווים המנחים של ההנהלה. ייעוץ אישי למנהלים חשוב מאוד גם כדי שהם יוכלו לשפר את המיומנויות חיוניות למנהל וגם כדי לסייע להם להתמודד עם האתגרים והדילמות העומדים בפניהם.

המלצות של מנהלים אחרים

ייעוץ אישי למנהלים יהפוך את המנהלים שלכם לטובים יותר. במידה שחשוב לכם להשקיע בפיתוח המנהלים שלכם, כדאי לחפש יועצת ארגונית שיש לה את הכלים לעבוד מול מנהלים. לשם כך, רצוי לקבל עליה המלצות ממנהלים אחרים בארגונים שעבדו עמה והתמקדו בין היתר בנושא הזה. מן הסתם, יועצת שאין עליה המלצות, ככל הנראה לא השאירה חותם על אף מנהל שהיא ליוותה אותו. המלצות הן חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות שלכם.

1
נגישות