פריסת סיבים אופטיים הולכת ומתרחבת - כיצד זה משפיע על החיבור שלכם לאינטרנט?

פריסת סיבים אופטיים הולכת ומתרחבת – כיצד זה משפיע על החיבור שלכם לאינטרנט?

סיבים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

האינטרנט אמנם לא מגיע לבתים פרטיים דרך ברז המים, אבל הוא בהחלט יכול להישען כיום על תשתית החשמל אשר דומה לתשתית הגז או הצנרת. הכוונה כמובן היא לתשתית אינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים.

בתחילת הדרך האינטרנט היה איטי, יקר ומסורבל מעצם העובדה שהוא היה מבוסס על קווי הטלפון. כיום סיבים אופטיים הופכים את האינטרנט למהיר בצורה יוצאת דופן, קל ונוח להפעלה ועוד. אמנם, רוב הצרכנים עדיין מחוברים לאינטרנט המבוסס על כבלי נחושת, אבל גם הם צפויים לבחור בסופו של דבר באינטרנט המבוסס על סיבים אופטיים. כיום ניתן למצוא פריסת סיבים במגוון רחב של מקומות והם צפויים להיפרס באופן משמעותי יותר בשנים הקרובות.

מהו סיב אופטי?

סיב אופטי עשוי מזכוכית דקה ומסוגל להעביר כמויות משמעותיות מאוד של מידע בתוך זמן קצר. בהתאם לכך, כאשר משתמשים בתשתית של סיבים אופטיים, ניתן לשדרג באופן ניכר את המהירות והיציבות של הגלישה באינטרנט. בזכות התשתית של סיבים אופטיים, רוחבי פס אדירים יכולים לעבור ממקום למקום ומידע רב יכול להגיע ממרחקים ארוכים מאוד.

למה כדאי לבחור בסיבים אופטיים?

סיב אופטי הוא כאמור סיב דקיק העשוי מזכוכית, ומהווה את התשתית המתקדמת בעולם לתעבורת אינטרנט ולהעברת מידע. בעוד שהתשתית של האינטרנט הרגיל מבוססת על כבלי נחושת, תשתית סיבים אופטיים מעבירה מידע למרחקים רחוקים מאוד ובקצב גבוה פי 10. התנאי היחיד לגלישה על תשתית סיבים אופטיים הוא חיבור של התשתית עד נקודת הקצה. כלומר, יש צורך לוודא שיש תשתית של סיבים אופטיים בעיר שלכם, בשכנות המגורים שלכם, בבניין שאתם מתגוררים בו או בדירה שלכם. נכון להיום עוד לא נפרסה תשתית סיבים בכל רחבי הארץ אך כאמור היא עתידה להיות בקרוב חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו.

מהיכן מגיעה תשתית סיבים אופטיים?

התשתית שבה משתמשים בכדי להעביר את הסיבים האופטיים היא צנרת לכל דבר. תשתית החשמל מגיעה לנקודת הקצה ועל כן היא מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר עבור פריסה של סיבים אופטיים. אם ממילא יש בכל בית תשתית של חשמל, כדאי לנצל אותה גם בכדי להעביר סיבים אופטיים ולחבר כל מחשב ביתי לאינטרנט.

ניתן לומר שזה בדיוק מה שקורה בימים הללו, פריסת סיבים אופטיים מתבצעת דרך תשתיות חשמל ביתיות דבר שהופך את האינטרנט המבוסס על סיבים אופטיים לזמין, נוח ומהיר מאוד.

מה ההבדל בין ספק לתשתית?

בישראל כיום יש עדיין הפרדה בין חברות שמספקות תשתית אינטרנט לבין חברות שמוגדרות ספקיות אינטרנט. הראשונות אחראיות לספק את התשתית, וכיום מאפשרות בחירה בין תשתית המבוססת על כבלי נחושת לבין תשתית של סיבים אופטיים. הספקיות מספקות את החיבור עצמו, כלומר, את שם המשתמש ואת הגישה לתשתית. ספק אינטרנט משתמש בתשתית של האינטרנט על מנת להעביר בצורה תקינה את המידע מהמחשב שלכם לשרתים אחרים או מאתרי אינטרנט למכשיר שלכם. אם מהירות הגלישה נמוכה יהיו לכם הרבה ניתוקים או שתצפו בתמונות וסרטונים מטושטשים.

ההפרדה הזאת בין חברות תשתית לספקיות אינטרנט צפויה להשתנות והלקוח יתחבר לאינטרנט דרך חברה אחת.

כיצד תדעו אם נפרסו סיבים בקרבת ביתכם?

מאחר שפריסת הסיבים האופטיים לא הושלמה בכל הארץ, במידה שאת מעוניינים להצטרף לחבילת גלישה באינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים, תצטרכו בראש ובראשונה לבדוק אם באזור מגוריכם נפרסה תשתית, וכמובן לבחור בחברה שמספקת חבילות סיבים אופטיים.  ניתן לבדוק זאת באתרי האינטרנט של חברות התשתית או במענה הטלפוני שלהן. מן הסתם, אם אין סיבים אופטיים שפרוסים בקרבת ביתכם, לא תוכלו להצטרף לחבילה כזו, אבל בהחלט כדאי לעקוב משום שהפריסה הולכת ומתרחבת כל הזמן.

1
נגישות