קצבת השלמת הכנסה לגמלאים תעלה. ליברמן: "לא יהיו קשישים מתחת לקו העוני"

קצבת השלמת הכנסה לגמלאים תעלה. ליברמן: "לא יהיו קשישים מתחת לקו העוני"

במדינה שבה יש מאות אלפי קשישים עניים, הגיע הזמן להעלות את קצבת השלמת ההכנסה. מה יהיו הסכומים החדשים? פרטים בכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עד כמה שזה עצוב להתלהב מזה, הנה מהלך שישפר במקצת את מצבם הכלכלי של הקשישים הכי עניים בישראל: העלאת קצבת השלמת ההכנסה. זאת, לאור החלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן להכניס לתקציב המדינה לשנת 2021 סעיף להעלאת קצבת השלמת הכנסה לגמלאים לסכום השווה ל70% משכר המינימום. לפיכך, קצבת השלמת הכנסה של אדם מעל גיל פרישה תעמוד על סכום של 3,710-3,783 שקלים מדי חודש בהתאם לגילו. מדובר בסכומים שקשה להתקיים מהם – וזה עדיין יותר טוב ממה שהיה עד עכשיו.




אגב, בלי להתבלבל, מדינת ישראל מנכה מהקצבה דמי ביטוח בריאות בסך 104 ש"ח (החל ב- 01.01.2019).

קצבת השלמת הכנסה לגמלאים – מי מקבל אותה?

קצבת השלמת הכנסה היא קצבה שמשולמת לזקנים בנוסף לקצבת הזקנה כשאין להם כל הכנסה נוספת לקצבת הזקנה, או שהכנסותיהם הנוספות הן מתחת למינימום הנקבע ע"י הביטוח הלאומי.

יותר מדי קשישים בישראל, חלקם ניצולי שואה, נמצאים מתחת לקו העוני. זה לא מפתיע, משום שקצבת הזקנה העלובה בישראל עומדת על כ-1,558 ש"ח, ומעל גיל 80 – 1,646 ש"ח.

כיום, קשיש יחיד לפני גיל 70, שאין לו הכנסות מפנסיה ונאלץ להתבסס על קצבת זקנה והשלמת הכנסה, מקבל בסה"כ 3,237 ש"ח.

קשישים בני 70-80 צ'ופרו ע"י המדינה והם מקבלים כ-30 ש"ח יותר, כך שיש להם כסף לעוד מנה פלאפל. עבורם קצבת זקנה + השלמת הכנסה עומדת על ​3,269 ש"ח.

כאמור, שר האוצר ליברמן החליט להעלות את הקצבה ב-14%. מדובר בתוספת משמעותית של 480-470 שקל ליחיד.

את ההעלאה יחושו בכמעט 200,000 משקי בית בישראל. כאמור, המטרה היא שלא יהיו קשישים וניצולי שואה מתחת לקו העוני, אשר בשנת 2018 עמד על 3,593 ש"ח.

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן, ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה ומתוך דאגה לחלשים וחסרי הישע: "הצעד שיביא לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים יקל באופן ישיר על הגמלאים אך גם על בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה".

כאמור, ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022.

רפורמות ליברמן: תחרות בכשרות וסבסוד מעונות רק להורים עובדים

מאז שנכנס השר ליברמן לתפקידו הוכרזו כמה וכמה רפורמות, אשר מטבע הדברים חלקן נתקלות בביקורת מצד מגזרים מסוימים – בעיקר המגזר החרדי.

תחרות בכשרות

כך למשל, הודיעו ליברמן ומתן כהנא, השר לשירותי דת, כי יסתיים המונופול של הרבנות הראשית על הענקת תעודות כשרות. הענף ייפתח לתחרות, וכל מסעדה, בית קפה, בית מלון או יצרן מזון יוכל לבחור לאיזה גוף לפנות כדי לקבל תעודת כשרות. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה רפורמת הכשרות: סוף למונופול של הרבנות הראשית.

תחרות על פירות וירקות

בנוסף, הכריזו ליברמן ושר החקלאות עודד פורר על פתיחת החקלאות לייבוא באמצעות ביטול מכסים. המטרה, הגדלת היצע הירקות והפירות (למשל, זמינות של נקטרינות גם בחורף) והוזלת מחירי הפירות והירקות בישראל. בקרב החקלאים יש זעם רב על ההחלטה.

פואנטה בטלגרם

סבסוד למעון – רק אם שני ההורים עובדים

אחת ההחלטות שמעוררות הכי הרבה זעם בקרב הציבור החרדי היא ההחלטה להתנות את מתן ההנחה על מעונות יום בכך ששני בני הזוג יעבדו – ולא רק בן זוג אחד, כפי שהיה עד עכשיו. המשמעות היא שאברכים יצטרכו להשתלב בשוק העבודה אם הם רוצים לקבל הנחה עבור הכנסת הילד למעון. פרטים בכתבה ליברמן החליט: רוצים סבסוד למעון יום? שני ההורים צריכים לעבוד.

מס על כלי פלסטיק חד פעמיים

החלטה סביבתית מבורכת ומתבקשת נוגעת להטלת מס שיכפיל את מחיר כלי הפלסטיק החד פעמיים. זאת, לאור הזיהום החמור שכלים אלו גורמים לסביבה. אותם כלים לא מתכלים, הם מייצרים נזק למאות שנים ולבסוף מתפרקים לחלקיקים זעירים (מיקרו-פלסטיקים), כך שהזיהום שהזה בסופו של דבר חוזר אלינו באוויר שאנחנו נושמים, במים שאנחנו שותים ובמזון מם החי שאנחנו אוכלים. כל הפרטים על המס בכתבה סוף סוף! יוטל מס על כלים חד פעמיים במטרה לצמצם את השימוש. המחיר יוכפל.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות