ליברמן החליט: רוצים סבסוד למעון יום? שני ההורים צריכים לעבוד

ליברמן החליט: רוצים סבסוד למעון יום? שני ההורים צריכים לעבוד

מהשנה הקרובה, כדי לקבל סבסוד למעון יום – שני ההורים יצטרכו לעבוד או ללמוד מקצוע. נשמע הגיוני, אבל החלטת שר האוצר ליברמן כמובן מעצבנת את החרדים

סבסוד למעון יום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט לשנות את תנאי הסף לקבלת סיוע כלכלי בהרשמה למעונות המפוקחים. הורים שרוצים לקבל סבסוד למעון יום עבור הילדים יצטרכו להוכיח כי שניהם עובדים או לומדים מקצוע. מדובר בהחלטה הגיונית ושוויונית, אך מאחר שעד היום חרדים רבים נהנו מסבסוד כאשר הבעל הוא אברך הלומד בישיבה ורק האישה עובדת – יהיו לכך השלכות מיידיות בעיקר על חרדים, ולכן ההחלטה מעוררת זעם במגזר.

נזכיר כי עם הכניסה לתפקיד שר האוצר, ליברמן הגדיר יעד של "חינוך חינם מגיל אפס" למשפחות שבהן שני ההורים. ההחלטה הנוכחית היא צעד ראשון בדרך להגשמת היעד הזה.

לדברי ליברמן, ההחלטה היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים: "המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם, ולכן השינוי מתבקש".

סבסוד למעון יום – אלה הכללים החדשים

עד כה, כדי לקבל סבסוד למעון יום היום מבחני הכנסה. רק האם הייתה מחויבת לעבוד לפחות בחצי משרה, כך שהאב יכול היה לא לעבוד אלא ללמוד בישיבה או לא לעשות דבר. מדובר במעונות בעלי סמל, כמו נעמ"ת, ויצ"ו, אמונה ועוד.

כעת, על מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט.

בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד למעון יום במקרה שבן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.

כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו').

ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה.

הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב.

החרדים טוענים: "זו פגיעה קשה"

כאמור, נוסח הכללים החדשים הוא נוסח פשוט והגיוני שמעודד תעסוקה, אולם החרדים – שהם היו הנהנים העיקריים עד כה מהעובדה שרק הורה אחד מחויב לעבוד כדי להיות זכאים לסבסוד למעון – זועמים.

לפי הפרסומים, ההחלטה משליכה על 21,000 פעוטות במגזר החרדי וחוסכת 400 מיליון שקל בשנה.

ליברמן מצדו מבטיח: "אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות