ניתוחי אף - אילו סוגים יש ולמי הם מתאימים?

ניתוחי אף – אילו סוגים יש ולמי הם מתאימים?

מה ההבדל בין ניתוח אף סגור לניתוח אף פתוח, למי מתאימים הניתוחים ומה הופך את הניתוח הזה לפופולרי?

ניתוח אף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לא במקרה ניתוחי אף הם ניתוחים פופולריים מאוד. בניגוד לאברים אחרים שניתן להצניע או לשפר את המראה שלהם בדרכים כאלה ואחרות, את האף שלנו איננו יכולים להסתיר או לטשטש. האף נמצא ממש במרכז הפנים והוא הדבר הראשון שרואים כשמדברים איתנו. אמנם, האיבר החשוב הזה נועד בעיקר לנשימה, אך יש לו גם חשיבות אסתטית רבה. יש לא מעט אנשים שיש להם אף גדול, רחב, נשרי או חסר פרופורציה לפנים, והרצון שלהם לשפר את מראה האף מובן בהחלט. אחרים זקוקים לניתוח אף מסיבות בריאותיות, למשל בגלל מחיצות לא תקינות בעיות נשימה או כל בעיה אחרת. כך או כך, טבעי שנרצה לתקן אותו כמה שיותר מהר.

ניתוח אף יכול ממש לשנות את החיים – בין אם מדובר בשינוי אסתטי ובין אם בשינוי בריאותי. כיום יש ניתוחי אף שנועדו לספק מענה אסתטי לאף שאינו פרופורציונלי/ עקום/ רחב מידי/ נשרי וכולי, ויש ניתוחים שנועדו לפתור בעיות בריאות, כמו מחיצות שאינן תקינות באף / בעיות במעברי הנשימה או בסחוס / חסימות שמקשות על הנשימה וגורמות למועקות כמו כאבי ראש וחוסר חמצן מספיק.

יש גם ניתוחי אף שמשלבים ומספקים פתרון לבעיות אסתטיקה ולבעיות בריאות.

אז כיצד מתבצע ניתוח אף?

מנתחים פלסטיים בדרך כלל מספקים מענה מקצועי לכל מטופל ומתכננים בעזרתו את התוצאה הרצויה של ניתוח אף, החל ממקרה אסתטי ועד מקרה שמשלב בעיה רפואית. הניתוחים זמינים מעל גיל 16, משום שבגיל צעיר יותר העצמות עדיין גדלות.

כיום יש שתי שיטות אפשריות ומרכזיות לניתוח אף: פתוח וסגור.

בניתוח "פתוח" למנתח יש יותר גישה לאיברים כמו סחוסים, מחיצות וכולי, והוא מקנה יותר אופציות לעיצוב האף בעת הצורך.

ב"ניתוח אף סגור" ההתמקדות היא בפתיחת מחיצות התעלות, בתיקון סחוסים ובעיות רפואיות ולפעמים גם צמצום אורך האף מלמטה ללא פתיחתו.

כדי לדעת מה מתאים לכם כדאי כבר עכשיו להגיע לקליניקה מקצועית לניתוחים פלסטיים, בה יש כירורגים שיכולים לסייע לכם במענה על כל השאלות, גם בנוגע לאופן הניתוח וגם בנוגע לתהליך עצמו, לימי התאוששות ואשפוז, ביקורת ושמירה על אף מעוצב בריא וכזה שיספק זרימת אוויר חופשית אל הגוף.

לפרטים נוספים פנו לד"ר מרקוס הראל.

1
נגישות