זכויות רפואיות: הקלה להורים שמבקשים זכאות לקצבה עבור ילד עם אוטיזם

זכויות רפואיות: הקלה להורים שמבקשים זכאות לקצבה עבור ילד עם אוטיזם

סוף סוף, הביטוח הלאומי משנה את הנוהל. מעתה תינתן זכאות לקצבה עבור ילד שאובחן עם אוטיזם אוטומטית עד גיל 18. היכנסו לפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מימוש זכויות רפואיות זה עסק מתיש, ולכן כל הקלה שהרגולטור נותן יכולה לשפר ולו במעט את ההתמודדות של המטופל או של בני משפחתו. כעת מודיע הביטוח הלאומי על נוהל חדש שמצמצם את הביורוקרטיה עבור הורים לילד עם אוטיזם.  ילד שהוכר על הרצף האוטיסטי לא יצטרך להגיע למספר ועדות במהלך השנים וזכאותו לקצבה תוארך באופן אוטומטי עד גיל 18.

זכויות רפואיות: זכאות לקצבה עבור ילד עם אוטיזם עד גל 18

עד היום, נקבעה זכאות זמנית לילד עם אוטיזם מתוך תפיסה רפואית כי חל שינוי אצל הילדים בשנותיהם הראשונות ולאחר טיפולים נלווים, ובגיל 7 זומנו הילדים לוועדה עם מסמכים רפואיים עדכניים אודות מצב הילד.

מבדיקה שערך מנהל נכויות ושיקום בביטוח הלאומי נמצא כי זכאותם של 97% נשארת בעינה.

על כן, כעת פורסם חוזר שבו יש לצמצם את הבירוקרטיה באופן משמעותי, להפחית הועדות הרפואיות ולאפשר את הזכאות עד גיל 18 ו-3 חודשים (עד שהילד הופך בוגר, והחוק משתנה בהתאם).כלומר, כאשר ההורים מקבלים אבחנה על ילד עם אוטיזם, יש צורך בהגשת בקשה לקצבה יחד עם האבחון הרפואי שבוצע. לרוב, הוועדות יתקיימו ללא צורך בהגעת המשפחה אל הביטוח הלאומי ויתבססו רק על בסיס מסמכים רפואיים.

  • אם האבחון בוצע לפני גיל 3 – הזכאות תינתן עד גיל 10.
  • אם האבחון בוצע לאחר גיל 3 – כאמור, הזכאות תינתן אוטומטית עד גיל 18 ו-3 חודשים.

בימים אלה אמורים להגיע 9000 הורים לוועדה – והם יהיו פטורים מכך. זכאותם של ילדיהם תימשך עד גיל בגרות. במקביל יישלח אליהם אישור ובו אסמכתא על רציפות הקצבה.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי בודק את עצמו כל הזמן. מצאנו שאחוז גבוה מאוד של הורים צריכים להתעסק עם עדכוני ניירת רפואית, כשבמבחן המציאות אין בה תכלית ממשית והזכאות בפועל נשארת בעינה".

פואנטה בטלגרם


היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 



היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות