תרומות לחיילים בודדים: מארוחות חמות, דרך ריהוט ועד כסף - כאן תוכלו לתרום

תרומות לחיילים בודדים: מארוחות חמות, דרך ריהוט ועד כסף – איפה תוכלו לתרום?

קשה להיות חייל בודד, גם כלכלית וגם נפשית. הנה כמה עמותות המרכזות תרומות לחיילים בודדים לצד תמיכה רגשית. כל אחד מאיתנו יכול לתרום משהו, היכנסו

תרומות לחיילים בודדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה קשה להיות חייל בודד. לחזור מהבסיס אחרי שבועיים מפרכים מבלי שהמשפחה קופצת עליך בחיבוקים. לחזור מהצבא לבית ריק כדי ולהכין לבד ארוחה, לכבס לבד את המדים ולצאת ביום ראשון לבסיס בלי חיבוק. כ-6500 חיילים בודדים משרתים בצה"ל. יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה הוא יום שבו יותר מכל יום אחד אנו מרגישים חובה מוסרית לגמול להם. צה"ל אמנם דואג לחיילים הבודדים לצרכיהם הבסיסיים, אבל כל תרומה נוספת מתקבלת בברכה. פואנטה מביאה מידע על מספר יוזמות שמאפשרות לכולנו לתת תרומות לחיילים בודדים.

פואנטה בטלגרם

תרומות לחיילים בודדים

חייל בודד הוא לא רק חייל שמשפחתו אינה חיה בישראל. למעשה, חיילים בודדים מתחלקים לכמה קבוצות:

חייל בודד מובהק:

  • חייל שהוריו מתגוררים באופן קבוע בחו"ל והוא עלה לארץ בגפו.
  • חייל שהוריו היגרו לחו"ל.
  • חייל שהוריו יצאו לשליחות בחו"ל לתקופה של חצי שנה ומעלה.

חייל חסר עורף משפחתי:

  • חייל שאין לו כל קשר עם הוריו.
  • חייל הנמצא בקשר עם הוריו, אך אין לו כל אפשרות להתגורר עמם והם אינם משמשים עבורו תא משפחתי מתפקד ותומך. בין חיילים אלה יש לא מעט חיילים חרדים או חרדים לשעבר.
  • חייל שהתגורר אצל משפחת אומנה עד גיל 18 והוחלט כי צרכיו הטיפוליים מחייבים את המשך שהייתו במשפחת אומנה (בכל מקרה לא מעבר לגיל 21), עשוי במקרים מסוימים להיות מוכר כחייל בודד, בכפוף לכללי הצבא.

חיילים בודדים נתקלים בקשיים מסוגים שונים, החל מקושי כלכלי, דרך התמודדות עם חיי היומיום (למשל ארוחות בסופי שבוע או כביסה) ועד בדידות וקשיים רגשיים.

לכן, תרומה לחיילים בודדים יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות רבות, החל מתרומת ציוד או ריהוט ועד תרומה כספית לעמותות שמטפלות בחיילים בודדים.

המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים

המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים הוקם על שמו של מייקל לוין זכרו לברכה. מייקל נפל במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.

מייקל היה חייל בודד אשר עלה לארץ מפילדלפיה שבארה"ב. בשנת 2004 התגייס לחטיבת הצנחנים. בקיץ 2006, מייקל קיבל חופשה כדי לבקר את משפחתו. כאשר שמע שפלוגתו נכנסת ללבנון, קיצר את חופשתו וטס חזרה לישראל כדי להילחם. מייקל נהרג ב-1.8.2006 מירי צלף בכפר עית'א אל-שעב, כשהוא בן 21 בלבד.

המרכז לחיילים בודדים הוקם בעקבות חזונו של מייקל ליצור קהילה חמה ותומכת.

מייקל שיתף את ציקי אוד, אביו המאמץ, בחלומו לפתוח מרכז שיהווה מקום מפגש לחיילים בודדים שבו יוכלו לחלוק חוויות, לערוך ארוחות משותפות ולקבל עזרה וייעוץ במהלך שירותם הצבאי.

לאחר נפילתו, הגשים ציקי, יחד עם חבריו של מייקל את חלומו והקימו את "המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין".

היום המרכז תומך באלפי חיילים בודדים.

למרכז שני סניפים – האחד בירושלים והשני בתל אביב.

פרטים ליצירת קשר:

  • ירושלים – info@lonesoldiercenter.com 02-502-2211
  • תל אביב – telaviv@lonesoldiercenter.com 03-560-1931
  • אתר: https://lsc.org.il

קרן בנג'י הילמן, הבית של בנג'י

קרן בנג'י הילמן נוסדה לזכרו של רס"ן בנג'י הילמן ז"ל, אשר נהרג בכפר הלבנוני מרון א-ראס בתחילת מלחמת לבנון השנייה ב-20 ביולי 2006. מתוך השאיפה לעשות מעשה משמעותי לזכרו, הקימו המשפחה והחברים את קרן בנג'י הילמן לעזרה לחיילים בודדים.​

לאחר מחקר, החליטה העמותה להקים את הבית של בנג'י – בית לחיילים בודדים לוחמים. הבית משמש גם מרכז הכוונה וליווי לכלל החיילים הבודדים. הבית של בנג'י נפתח בתחילת 2013, ועם השנים הורחב. במענה לקריאה לספק מענה לעוד חיילים בודדים, קרן בנג'י הילמן הוסיפה בסוף 2014 קומה שלמה לבית. שלב 2 של הבית אשר כלל הוספת 27 חדרים, ושיפוץ המטבח ומרכז ההכוונה והליווי, הושלם בספטמבר 2016. שלב 3 של הבית כלל פתיחת אגף חדש עם חדרים לעוד 12 לוחמים בודדים.

הבית מציע לכל חייל וחיילת חדר ממוזג משלהם, עם חיבור לכבלים ולאינטרנט אלחוטי למשך כל שירותם הצבאי. החיילים נהנים מארוחות ביתיות ומשירותי כביסה (ע"י מתנדבים), חולקים מועדון, ספריה ופעילויות פנאי. ​ זאת, כחלק מהחזון שלכל חייל בודד לוחם במהלך שירותו בצה"ל יהיה בית לחזור אליו, ולאחר השחרור מהצבא יוכל להשתלב באזרחות ולהצליח.

הבית של בנג'י ומרכז ההכוונה והליווי מנוהלים על ידי אנשי מקצוע. משימות רבות מבוצעות על ידי מתנדבים, כמו ישיבה בדלפק הקבלה של הבית, עזרה במטבח, גינון, התנדבות כ"משפחות כובסות" הדואגות לכביסה בכל פעם שהחייל מגיע הביתה.​

כעת, בניסיון להתמודד עם הביקוש, קיבלה הקרן החלטה לבנות בית נוסף עבור 93 חיילים קרביים בודדים. "אנחנו עובדים קשה לגייס את כל התקציב הנדרש לפרוייקט (עד עכשיו גייסנו כ-50% מהתקציב של 7,000,000$)", נכתב באתר.

הבית החדש ייבנה ברעננה, ליד הבית של בנג'י המקורי.​

פרטים ליצירת קשר:


בית אלמוג שילוני לחיילים בודדים

בית אלמוג שילוני במודיעין הוא למעשה כבר 4 דירות – לחיילים בודדים ולחיילות בודדות.

הבית הוקם על בסיס ערכיו של אלמוג שילוני ז"ל, אשר נרצח על-ידי מחבל בתל אביב בשנת 2014. יסודות הבית והרציונל להקמתו הם ערכיו הבולטים של אלמוג והמוטו המרכזי: "כאלמוג היית בחייך. חי תחת המים, נסתר מכל עין. מחזק ומזין את כל הנושם סביבך".


יש לנו עוד כתבות שיעניינו אותך. לחצו כאן למעקב בטלגרם >


בית אלמוג שילוני נחנך ב-25 במרץ 2015, ה' בניסן תשע"ה, בין היתר באמצעות תרומות לחיילים בודדים. הדירות מאובזרות ומעוצבות עד לפרטים הקטנים ומאפשרות לכל חייל ליהנות מפרטיות בחדר המוקצה לו למשך כל שירותו הצבאי. החיילים נהנים גם מדאגה למזון, ניקיון הבית ולבוש באמצעות אם בית. בבית מקפידים על שמירת השבת וכשרות.

בית אלמוג שילוני מתוכנן לפעול במתכונתו הנוכחית עד להקמתו של בית אלמוג שילוני הקבוע, אשר יכיל 108 חדרים לחיילים בודדים. הקרקע לבית זה תוקצה על ידי עיריית מודיעין השותפה באופן פעיל בפרויקט, אך לשם הבנייה והצטיידות כל תרומה תתקבל בברכה.

פרטים ליצירת קשר:


עמותת בית חם לכל חייל

אנו מסייעים בדרכים שונות: בראש ובראשונה, אנו מהווים אוזן קשבת ומספקים מידע אודות זכויותיהם. אנו מסייעים במציאת עבודה ומקום מגורים ועוזרים בהשגת מלגות לימודים. אנו מספקים סיוע כלכלי במשך כמה חודשים שלאחר השחרור עבור מאות חיילים משוחררים בשנה, רבים מהם בני המגזר החרדי, אשר במציאות הנוכחית, השחרור מצה"ל הוא משבר קשה מאד עבורם. מטרתנו היא, להקל עליהם, לסייע, ולהוות עוגן הנותן להם תחושה של סולידריות חברתית.

בין הפעילויות שעושה העמותה:

  • מציאת משפחות מאמצות
  • ליווי חיילים בודדים חולים ופצועים
  • טיפול בחובות החיילים לחברות הסלולר
  • סיוע בציוד ללוחמים לכל חטיבות החי"ר

פרטים ליצירת קשר:

  • אתר: www.baitcham.org.il
  • מייל: info@baitcham.org.il
  • טלפון: 02-5662105,  054-4746958

הבית הכי אחי

הבית הכי אחי, הממוקם בהרצליה, הוקם בסיוע נדיב של תורמים ומתנדבים. בבית מתגוררים 36 חיילים בודדים קרביים ותומכי לחימה מכל רחבי העולם.

הבית  מרוהט ומאובזר בטלוויזיה בכבלים, סוני, מכונות ומייבשי כביסה, אופניים חשמליות, עמדת מחשב, אינטרנט, מערכת שמע בסלון, מכונת קפה. הוא מספק אוכל חם, מוצרי מזון וחומרי גלם, מוצרי ניקיון, מצעים, מגבות.

פרטים ליצירת קשר:


עמותת אח גדול לחיילים בודדים

מה שמיוחד בעמותה הזאת הוא הליווי שהיא נותנת עוד לפני הגיוס לצה"ל, וכמובן במהלכו ואחריו.

בעמותה מספרים כי צעירים רבים מגיעים לישראל עם תפיסות וציפיות שלא מתואמות עם המציאות בשטח, ולכן הם מציעים הכנה לצה"ל לחיילים בודדים לפני גיוס. זאת במטרה להנגיש לחיילים הבודדים את המידע וליצור תיאום ציפיות מדויק יותר. הכנה זו מאפשרת לצעירים לפני הגיוס להכיר את המערכת הצבאית ולדעת מהן זכויותיהם. הפעילות כוללת סדנאות וסמינרים ב 5 שפות שונות בפרויקטים בכל רחבי הארץ, ומקיפה הכנה של מעל 500 חיילים בודדים לפני גיוס לצה”ל בכל שנה.

פרטים ליצירת קשר:


 

עמותת חביבי

העמותה (ע.ר. 580651354), שהוקמה ב-2017 על ידי קבוצת חברים פורשי צבא, משטרה ופעילים חברתיים, מחזיקה ב-3 דירות שכורות בעיר יבנה. כיום היא מספקת בית חם, מזון וציוד ל-17 חיילים וחיילות, ויותר מכך -תומכת בהם לאורך השירות וגם בשנה הראשונה לאחר השחרור.

מטרת העמותה לדאוג לרווחתם של החיילות והחיילים הבודדים, והיא פועלת על בסיס התנדבותי מלא ובזכות תרומות של החברים, ארגונים ואנשים טובים.

כך למשל, חברי העמותה מלווים את החיילים לטקסים, למשל סיום קורס קצינים – אירוע מרגש שאליו בדרך כלל מגיעות המשפחות, ואילו לחיילים בודדים אין מי שיגיע… בנוסף, העמותה מציעה מלגות לימודים לבוגרים.

פרטים ליצירת קשר:


 

עמותת העץ הבודד

העמותה הוקמה בשנת 2012 ע"י אבי בן זיקרי – חייל בודד לשעבר, אשר מכיר מקרוב את הקשיים והאתגרים הניצבים בפני חיילים בודדים. לאחר שהשתחרר, הציב לעצמו מטרה לעזור לחיילים בודדים הן במהלך השירות והן לאחר השחרור. פעילויות העמותה מגוונות, ביניהן אפילו אפיית עוגות לימי הולדת וביקור חיילים פצועים בבתי חולים. העמותה מסייעת לאסוף ציוד מכל הסוגים, החל ממוצרי היגיינה לחיילות ועד ריהוט.

אחד הפרויקטים המקסימים של העמותה הוא "סיירת העץ הבודד" – פרויקט שמטרתו לעזור לחיילים בודדים שנמצאים במצוקה רגשית, בדגש על חיילים חרדים שסובלים מניכור משפחתי וחברתי, חיילים ממוצא אתיופי וחיילים יוצאי חבר העמים.

פרטים ליצירת קשר:


 

יחד – העמותה לחייל הבודד

העמותה (מס' 580508448), אשר מקום מושבה בחיפה, הוקמה בשנת 2007. היא מופעלת כולה ע"י מתנדבים. מאז 2013 יו"ר העמותה הוא תא"ל עמי מורג, לשעבר קצין שריון ראשי מפקד אוגדה ובעל עיטור המופת על גבורתו במלחמת יום הכיפורים.

העמותה מסייעת לחיילים בכל ההיבטים של חיי היומיום – החל מסיוע במציאת דיור, דרך השלמת ריהוט ומכשירי חשמל לבית או שירותי כביסה ועד קבלת מזון מבושל טרי לסופ"ש. מרכז העמותה מציע לחיילים חוויה של ביחד, והם נהנים שם מאירוח, מנגינה, מספרייה, ובעיקר מחברה והזדמנות לחלוק חוויות.

קליטת החיילים בעמותה נעשית הן בזכות הקשר השוטף עם יחידות צה"ל, דוגמת מחווה אלון וחוות השומר, שם נקלטים החיילים הבודדים בתחילת דרכם הצבאית, והן באמצעות מסרים של חבר מביא חבר.

מתנדבי העמותה מגיעים לטקסים של החיילים בצה"ל ומארחים אותם לארוחות שבת וחג. לאחר השחרור, העמותה מסייעת לחיילים להשתלב באזרחות, לקבל מלגת לימודים ולמצוא עבודה. במקרה חירום רפואי, מתנדבי העמותה מלווים את החייל לבית חולים.

פרטים ליצירת קשר:


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות