הצצה ללפטופ המתקפל הראשון - לנובו X1 Fold מסדרת ThinkPad

הצצה ללפטופ המתקפל הראשון – לנובו X1 Fold מסדרת ThinkPad

לטפופ מתקפל עוד לא היה כאן. הצצנו בלנובו Fold X1 ובדקנו כמה עולה להסתובב עם לפטופ שמתקפל לצורת ספר ומבטיח לעשות את החיים קלים יותר, תרתי משמע

לפטופ מתקפל לנובו x1 fold
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם מסתובבים הרבה עם הלפטופ, מן הסתם חשוב לכם שהמחשב הנייד שלכם יהיה כמה שיותר קומפקטי. בעידן של "לפטופ לכל פועל", במיוחד לאור המעבר לעבודה מרחוק, כולם רוצים לפטופ קל עם ביצועים חזקים. כעת, אחרי הטלפון המתקפל מגיע תורו של המחשב המתקפל. הראשונה להשיק לפטופ מתקפל היא לנובו, עם דגם X1 Fold.

האם זה יהיה הפתרון שמאפשר לרקוד על כל החתונות או שהרעיון של לפטופ מתקפל נשמע בעיקר טוב על הנייר? את זה ימים יגידו, אבל אין ספק שעצם היכולת הטכנולוגית להשיק מוצר כזה היא מסקרנת ומשמחת.

לפטופ מתקפל- מחשב או טאבלט?

למעשה, ThinkPad X1 Fold הוא סוג חדש של מחשב – לא בדיוק לפטופ רגיל, לא טאבלט רגיל וגם לא סלולרי. הוא משלב בין התכונות של שלוש הפלטפורמות – עם מסך יחסית גדול. המטרה בלפטופ מתקפל היא לתת מענה לצרכים שיש לרוב המשתמשים שמדלגים בדרך כלל בין הסלולרי שלהם, המחשב הנייד והטאבלט – משום שלכל אחד מהם יתרונות אחרים. לנובו פיתחה לשם כך גם תוכנה להחלפת מצבים כדי להתאים אותו לשימושים שונים בסביבות תפעול חדשות.

המגוון כולל דגמים בלי מודם סלולרי, עם מודם 4G, עם מודם 5G ובנפח של 256GB עד 1 טרה.

לנובו X1 Fold מסדרת ThinkPad

כאמור, לנובו היא הראשונה לשווק בעולם ובישראל לפטופ מתקפל. ThinkPad X1 Fold הוא לפטופ ללא מקלדת בגודל 13.3 אינץ', שמזכיר במידה רבה טאבלט – אבל יש לו יכולות מיחשוב של לפטופ. הדגם הזה מתבסס על מעבד מיוחד של אינטל ומתקפל בצורת ספר לגודל של מחברת. משקלו של הלפטופ המתקפל פחות מק"ג, והוא יכול לעבוד עם מקלדת נשלפת ועם עט.

הלפטופ מבוסס על מעבד Core היברידי של אינטל. הוא מגיע עם מסך OLED שהוא מסך מגע, ואפשר לכתוב עליו, לחתום על מסמכים או לשרטט תרשימים בעזרת Active Pen. המחשב עטוף במעטה עור הכולל מעמד שמאפשר להעמיד אותו.

כאמור, ניתן להשתמש במקלדת מיני מתקפלת. המקלדת מתחברת בבלוטות'. כשהיא מקופלת וסגורה, המקלדת מאוחסנת ונטענת באופן אלחוטי בתוך המערכת ומאובטחת במקומה באמצעות מגנטים.

קיפול המסך למצב שטוח לחלוטין הופך את המכשיר לטאבלט, וכיפוף קל שלו הופך אותו לסוג של ספר דיגיטלי.

כמובן, החומרים שמהם מיוצר לפטופ מתקפל חייבים להיות שונים מהחומרים שמהם מיוצרים מחשבים ניידים רגילים. X1 Fold נבנה משילוב של סגסוגות קלות בשילוב סיבי פחמן. למרות שמדובר במסך מתקפל, בחברה מבטיחים שהוא עמיד ואמין כמו מחשבים אחרים במשפחת ThinkPad.

לפטופ מתקפל לנובו X1 FOLD
לפטופ מתקפל לנובו X1 FOLD

 

בלנובו רואים בלפטופ המתקפל מוצר שהוא מעבר למחשב נייד: "זו תפיסה שממחישה את עתיד המחשוב והצצה אל הפוטנציאל שקטגוריה זו יכולה להתפתח. אחרי שנים של שינויים מינוריים בתחום המחשוב הגיע הזמן לשינוי משמעותי במחשוב האישי, והקטגוריה המתקפלת תגדיר ותעצב מחדש את האופן בו אנו חושבים על טכנולוגיית המחשוב האישי ומשתמשים בה".

מחירי הלפטופ המתקפל לנובו X1 Fold

כאמור, יש מספר דגמים של לנובו  X1 Fold, הנבדלים זה מזה בגודל הכונן ובמודם הסלולרי.

המחירים נעים בין 15,000 ל-18,000 ש"ח.

לא רק מתקפל: לנובו משיקה עוד מחשבים ניידים חדשים

בנוסף ללפטופ המתקפל, לנובו השיקה עוד לא מעט דגמים של לפטופים לשימוש עסקי ולשימוש פרטי.

בסדרת המחשבים ניידים עסקיים של לנובו ThinkPad X1, הושקו דגמי פרימיום כמו ThinkPad X1 Titanium Yoga – שהוא מחשב ה-ThinkPad הדק ביותר אי פעם, עם ציפוי טיטניום, מעבד 11 מ"מ, תצוגה בגודל 13.5 אינץ' ביחס של 3:2, צריכת חשמל נמוכה, תמיכה ב-Dolby Vision HDR ומערכת רמקולים Dolby Atmos.

בנוסף הושק ThinkPad X1 Nano – מחשב במשקל של 907 גרם בלבד, עם חבילה מעודכנת של תכונות אבטחה מבוססות בינה מלאכותית וביומטריה.

ה-ThinkPad X12 Detachable החדש משלב תכונות של מחשב נייד עתיר ביצועים עם הגמישות של טאבלט ניתק ומאפשר מעבר חלק בין מצבי העבודה השונים. מסך ה-X12, בגודל 12.3 אינץ', מוגן באמצעות Gorilla Glass ותומך בקלט מ-Precision Pen או Digital Pen של לנובו.

קו מוצרי ה-X1 (להוציא X1 Fold) מגיע עם מעבדי Core מהדור ה-11.

לנובו – מחשבים ניידים לצרכנים פרטיים

לצרכנים פרטיים לנובו מציעה בסדרת YOGA שני מחשבים ניידים: לפטופ רב מצבי Yoga 7i ו-Yoga Slim 7i. בשניהם  מעבדי אינטל מדור 11, טעינה מהירה, התחברות אלחוטית לרשת WiFi 6 מהירה במיוחד וקירור חכם שמאפשר חיי סוללה משופרים של עד 13-16 שעות עבודה, תלוי בדגם.

ברשת KSP מציעים כעת את Yoga Slim 7i במבצע פסח משתלם במחיר של 5,790 שקל.

 

לפטופ לנובו - yoga 9i
לפטופ לנובו – yoga 9i

 

דגמי הדגל של משפחת היוגה הם המחשב הנייד הדק במיוחד Yoga Slim 9i והנייד הרב מצבי Yoga 9i, עם מסכי 14 ו-15 אינץ'. שניהם מציעים עם כיסוי עור שחור המשולב לתוך מארז אלומיניום בדירוג נאס"א שמציע עמידות רבה.

Tab P11 Pro: טאבלט של לנובו עם דגש על פרטיות

בגזרת הטאבלטים, המגוון כולל את Tab P11 של לנובו, טאבלט עם תכונות חכמות, פאנל IPS תומך מגע בגודל 11 אינץ' ברזולוציית 2K, מצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל לשיחות וידאו באיכות גבוהה וטכנולוגיית Eye Care המפחיתה את רמת האור הכחול. יש לו חיי סוללה של 15 שעות, 'מרחב ילדים' עם אפליקציות, ספרים וסרטונים שנבחרו בקפידה, תמיכה בעט אלקטרוני, אפשרות למקלדת דקיקה וכיסוי מגנטי ומעמד שמאפשרים שימוש בטאבלט בדומה למחשב נתיק.

טאבלט p11 לנובו
טאבלט TAB 11 לנובו

 

בלנובו השיקו גם גרסה משודרגת – Tab P11 Pro, שמוגדר מבחינתם כטאבלט האנדרואיד הצרכני החזק ביותר שלהם. הוא מגיע עם במסך OLED וגוף דק במיוחד העשוי מסגסוגת אלומיניום בעובי 7.7 מ"מ. הכניסה תתאפשר ללא מגע, באמצעות מצלמה קדמית. בנוסף, בעידן של שיחות זום, בלנובו מאפשרים בטאבלט הזה טשטוש רקע בשיחות וידאו – כדי לאפשר לנהל שיחות עבודה או ללמוד בפרטיות רבה יותר.

מחיר: טאבלט מבית Lenovo בעל מסך 11.5 אינטש, מעבד קוואלקום סנאפדרגון 730G, זיכרון RAM בנפח 6GB, אחסון בנפח 128GB, קישוריות GPS ,WIFI ,Bluetooth ותמיכה ברשת הדור הרביעי LTE – נמגר ב-2,649 ש"ח בלבד במבצע ב-KSP.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות