מתכוני עוגות דבש לאירוח מושלם

מתכוני עוגות דבש לאירוח מושלם

לבד, עם קינמון, עם תםוחים ואפילו עם שבבי שוקולד – מי שמחפש מתכון של עוגת דבש, ימצא שפע רעיונות שמתאימים לכל אירוע

עוגת דבש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עוגות דבש עברו בשנים האחרונות מהפך, ומקינוח בעל דימוי של מרכיב חובה ואילוץ מסורתי על שולחן החג בראש השנה, הפכו לעוגות מבוקשות וטעימות עם תוספות וגיוונים וגם בלעדיהם. מלבד העובדה שעוגות דבש הן קלות להכנה, רובן בחושות ולא מצריכות מרכיבים רבים. הן גם קינוח עסיסי, חום וחמים וקשה להפסיק לנשנש אותן גם אחרי ארוחת חג מלאה ומפוארת. גם הדבש הפך למצרך משודרג ולא רק כמטבל לתפוח בראש השנה, והשילוב של עוגה בחושה עם הנוזל המתוק והענברי יוצרים עוגת דבש מנצחת שכדאי לאמץ לכל ימות השנה.

מהקלאסית ועד המתוחכמת

יש בעוגות דבש משהו שגורם להתאהבות מאוחרת, להתאהבות שבאה עם הזמן, עם השנים ועם ההבנה של איכות העוגה הנפלאה הזאת. יש בה רכות, היא יכולה לבלות על השיש כמה ימים גם ללא מקרר והיא אוהבת תוספות מסוגים שונים.

אוהבים אגוזים? שמחים להוסיף צימוקים וקינמון לעוגה? רוצים לשדרג את העוגה ולהוסיף לה פירות? הקינוח הזה מסתדר עם סוגים שונים של תוספות לשדרוג אם תרצו, וניתן אפילו להכין אותה בשכבות עם קרם ביניהן. הנה כמה רעיונות לעוגות דבש מושלמות.

עוגת הדבש של סבתא

העוגה הזו אומנם מצריכה הפרדת ביצים להקצפה, אבל התוצאה היא עוגה נימוחה ואוורירית שתרצו לאמץ לכל השנה.

להכנת העוגה מקציפים חלבונים וסוכר, ובקערה נפרדת מערבבים דבש, קמח תופח, שמן, מים רותחים וקינמון. משלבים את שתי הבלילות, וכעת ניתן להוסיף לה תוספות כמו אגוזי מלך או שקדים או צימוקים כהפתעה בעוגה. את הבלילה אופים בחום בינוני נמוך (170 מעלות) עד שהעוגה נראית זהובה ועמידה.

על העוגה המוכנה ניתן למרוח דבש מיד עם צאתה מהתנור, או לחכות שתתקרר ולפזר מעליה אבקת סוכר.

בחושה בחמש דקות

עוגה בחושה וקלה, שבה כל המרכיבים נכנסים לקערה אחת של המערבל וממנו לתבנית ולתנור.

המרכיבים מצויים בכל בית ותוכלו להכין אותה בהתראה קצרה גם אם אורחים מפתיעים אתכם ובאים לקפה.

מקציפים ביצים עם סוכר, מוסיפים דבש, שמן, קמח תופח או קמח רגיל עם אבקת אפייה וסודה לשתייה, קינמון ומעט תבלין אבקת ציפורן. מוסיפים כוס תה, שבה הושרה התיון במשך עשר דקות לפחות ולאחר שהתקרר מעט. ניתן להוסיף מעט ברנדי אם רוצים, ומקפידים שהבלילה תהיה חלקה וללא גושים.

יוצקים לתבנית אפייה, מכניסים לתנור ואופים בחום בינוני כארבעים דקות, עד שהעוגה זהובה ויציבה.

תפוחים בדבש

המתכון הזה הוא להכנת עוגת דבש רכה ורטובה המשלבת בתוכה תפוחים אפויים ושלל הפתעות. את העוגה ניתן לאפות בתבנית אינגליש קייק או בתבנית עגולה בגודל בינוני.

\מערבלים בקערה ביצים עם סוכר חום עד שהבלילה תפוחה וחלקה, מוסיפים שמן, דבש, קינמון טחון, אבקת ציפורן, גרידת לימון אחד, קמח תופח, שקדים טחונים וכוס נס קפה חזק. אפשר לגוון ולהוסיף לבלילה אגוזי מלך קצוצים, שקדים מולבנים פרוסים, חמוציות או צימוקים – כל מה שאתם אוהבים לאכול בתוך העוגה שלכם.

קולפים תפוחים וחותכים לקוביות, מערבבים אותם עם קינמון, סוכר חום ודבש ומוסיפים לבלילה.

יוצקים לתבנית משומנת ואופים בחום בינוני כארבעים דקות.

כשהעוגה קרה, מומלץ לפזר מעליה אבקת סוכר והינה לפניכם עוגת דבש שיש בה הרבה יותר מדבש.

שכבות של מתיקות

עוגת דבש המבוססת על מתכון של עוגה רוסית הכוללת שכבות בצק רך וביניהן קרם מתוק חמצמץ ומפתיע. מקציפים ביצים עם סוכר, מוסיפים חמאה, דבש סודה לשתייה וקמח ויוצרים בצק רך, שאותו מחלקים לכמה כדורים. כל כדור מרדדים לעלה דק ועגול לפי הקוטר של תבנית האפייה.

מחוררים באמצעות מזלג חורים בבצק כדי שלא יתפח ואופים כל שכבה כזו מספר דקות בחום בינוני.

בינתיים מכינים את הקרם הכולל שמנת מתוקה מוקצפת עם אבקת סוכר, שאליה מוסיפים בתנועות קיפול שמנת חמוצה.

זה הזמן להרכיב את העוגה: שכבת בצק אפוי, שכבת קרם ושוב שכבת בצק ועליו קרם, עד שמתקבלת עוגה גבוהה, כשהשכבה העליונה היא קרם. את שאריות הקרם ניתן למרוח בצדי העוגה.

אם רוצים לגוון, אפשר לפזר על כל שכבת קרם אגוזי מלך גרוסים או שבבי שקדים מולבנים. מעל העוגה אפשר להוסיף כיד הדמיון הטובה עליכם שבבי שוקולד, דובדבנים מסוכרים, פרורי בצק פריך אפוי ועוד.

1
נגישות