בחירת גופי תאורה לפי תכנון אדריכלי

בחירת גופי תאורה לפי תכנון אדריכלי

עם המגוון הגדול הקיים היום, בחירת גופי תאורה עשויה להיות מאתגרת. אז איך תעשו זאת? קבלו טיפים שיסייעו לכם להתאים את התאורה הנכונה לחדר הנכון

בחירת גופי תאורה - קרני תכלת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

האדריכלות של החלל בעלת השפעה רבה על הקונסטרוקציה ועל סביבת החיים. בכפוף לתנאי השטח נבחרים גם הפריטים המאכלסים את המרחב לרבות גופי התאורה. לתאורה שתיבחר השפעה מכריעה על האווירה ועל העשייה בחלל. ההיצע המסחרר של מנורות מאפשר להתאים את הפתרונות הנכונים בצורה האופטימלית ביותר לפי קווי המתאר של הבית.

לפניכם מספר אתגרי שטח נפוצים והצעות שייסייעו לכם להתאים עבורם גופי תאורה מעוצבים:

צילום: קרני תכלת

כיצד מאירים מרחב בעל תקרה נמוכה?

במבנים רבים התקרה הנמוכה מהווה אתגר משמעותי בכל הנוגע לצרכי הארה של חלל שמרגיש קטן במיוחד. עם זאת, ישנם פתרונות תאורה לחדרים בעלי תקרות נמוכות, כשהמטרה היא לפנות את המרחב ככל שניתן.

מומלץ להצטייד בפתרון כמו ספוטים שאפשר לכוון לכיוונים שונים ולמוקדים שונים על מנת לבצע את ההארה המבוקשת. כמו כן, מנורות סמויות שלא נראות כמעט כלפי חוץ אך מבצעות היטב את העבודה וכן מנורות צמודות תקרה. מומלץ גם לבחור גופי תאורה בעלי חומרים שקופים או קלילים אלגנטיים ומעודנים ששומרים על מראה קלאסי וכן על צביון מינימליסטי.

תאורה מסוג פסי LED יכולה להיות יעילה מאוד ולהוסיף אור לחלל תוך הדגשת פריטים כאשר אפשר להוסיף את הפסים מתחת לארונות המטבח או למשל, מתחת למראה או מסביב למראה בחדר הרחצה.

פתרונות תאורה לתקרות גבוהות

צילום: קרני תכלת

בחדרים בעלי תקרות גבוהות אפשר לאזן את הגובה והאורך באמצעות נברשות גדולות ודומיננטיות שמכתיבות את הטון. אפשר לשלב בין נברשות מודרניות לחלל בעל צביון מודרני או להפך, לייצר קונטרסט מעניין בין נברשות תעשייתיות לחלל כפרי. אפשר גם להציב מנורה עומדת בפינות החדר על מנת לגבות ולחזק ולתמוך במוקד תאורה נוסף, וכך גם לקשט ולעטר את המרחב בנגיעות מסוגננות.

חללים חשוכים? יש דרכים אפקטיביות להאיר אותם

התאמת תאורה לחלל
צילום: קרני תכלת

במרחבים סגורים יחסית כמעט, ללא מקורות אור טבעיים, חשוב לפצות על היעדר האור הטבעי בדמות מנורות מעוצבות. ניתן לעשות זאת באמצעות מנורות שימוקמו במוקדים שונים ברחבי החדר, כדי שניתן יהיה להחליט בכל רגע נתון איזה אור להדליק וגם שיהיה שילוב בין מקורות שונים של אור.

רצוי להתייחס גם לגוון האור של הנורה – לבן, קריר ונקי לחללים שדורשים זריקת ערנות, כשמחפשים תאורה במטבח, או אור צהבהב חמים לתאורה לחדרי שינה או לסלון.

איך להאיר חדר צר כמו מסדרון?

יש חללים בבית שדורשים התייחסות מיוחדת, כמו מבואה או מסדרון, שנחשבים לצרים וקטנים במיוחד. כאן נדרשת חשיבה אסטרטגית ושימוש בפתרונות יצירתיים כדי להתגבר על תנאי השטח. פמוטי קיר נחשבים לאלטרנטיבה נהדרת לקיבוע לקיר ולהארת מסדרונות ומפיצים אור מרגיע ונעים שבוקע מהצדדים.

גם גופי תאורה מהתקרה שיאירו כלפי מטה יעשו את העבודה, וכן פנסי תליון דקורטיביים, למשל, ממתכת או כדורי זכוכית. בחרו מנורות בקנה מידה קטן יחסית. התחשבו תמיד בתנאי השטח וחשבו כיצד להאיר את החדרים בדרך המחמיאה והיעילה ביותר.

>> רוצים לפרסם אצלנו? צרו קשר >

1
נגישות