בשל הביקורת והחשש מחרם צרכנים: הראל ויזל מוותר על המענק מהמדינה

בשל הביקורת והחשש מחרם צרכנים: הראל ויזל מוותר על המענק מהמדינה

הראל ויזל מוותר על המענק מהמדינה לקבוצת פוקס – וזאת בעקבות הביקורת על חלוקת דיבינד של 49 מיליון שקל בקבוצת האופנה. פואנטה עם החדשות

אסטרטגיית יציאה
מתחם ביל"ו סנטר לפני הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הראל ויזל, הבעלים של קבוצת פוקס, יודע בדרך כלל לקרוא היטב את המפה העסקית, אבל כנראה שהחושים שלו לא עבדו כמו שצריך השבוע. את התגובות הזועמות על חלוקת דיבינד בגובה 49 מיליון שקל לבעלי המניות של קבוצת פוקס, הוא לא חזה. רק כעת, לאחר התקפות עזות מהציבור, כולל קריאות של חרם צרכנים, לצד ביקורת מצד המגזר העסקי ומצד שר האוצר ישראל כ"ץ, הוא מודיע כי קבוצת פוקס מוותרת על מענק הקורונה שקיבלה מהמדינה.

נזכיר כי ויזל עמד בחזית המאבק של רשתות המסחר הגדולות נגד הממשלה, כדי שזו תעניק הטבות במיליוני שקלים כפיצוי על הפגיעה ממשבר הקורונה.

פואנטה

כאשר הממשלה התירה לחנויות להיפתח, ויזל הוביל את שביתת רשתות המסחר הגדולות.

המאבק שלו הצליח, וקבוצת פוקס קיבלה מענק חילוץ מהמדינה רק לפני חודשיים. אתמול – אותה קבוצת פוקס הודיעה כי היא תחלק דיבידנד של 49 מיליון שקל.

הראל ויזל והזעם בעקבות הדיבידנד בפוקס

בדוחות לרבעון הראשון של 2020 העריכה פוקס כי בחודשים יוני-ספטמבר תהיה זכאית למענק של 13-18 מיליון שקל בגין עובדים שהוחזרו לעבודה בחודשים אפריל-מאי. הערכות אלו עוררו את זעמם של הצרכנים ושל העצמאים. ברשתות החברתיות היו לא מעט גולשים שהכריזו שיותר לא ייקנו בפוקס.

כאן יש להזכיר שקבוצת פוקס היא קבוצת האופנה הגדולה בארץ, והיא כוללת את רשת FOX, אמריקן איגל, The Childrens Place, פוט לוקר, מנגו, ללין, בילבונג, יאנגה, שילב, נייקי, אתר טרמינל X ועוד. רק לאחרונה, כפי שפורסם כאן באתר פואנטה, פתחה קבוצת פוקס את רשת דרים ספורט – רשת חדשה שמתמחה בספורט.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

שר האוצר ישראל כ"ץ מתח ביקורת על הראל ויזל, אף שהמדינה היא זו שיצרה את המתווה המעוות של מענק הסיוע שבו קבוצות ענק כמו פוקס מקבלות מהמדינה סיוע של עשרות מיליוני שקלים, בעוד שהעצמאים הקטנים קורסים. נזכיר כי רבים מהעצמאים ומהעסקים הקטנים לא נמצאו זכאים ולו לסיוע של שקל אחד מהמדינה. אחרים קיבלו במסגרת הפעימה הראשונה או הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאים אלפי שקלים בודדים.

כאמור, רק בעקבות הלחץ הציבורי, הודיע הראל ויזל כי הקבוצה תוותר על המענק: "בשיחה שערכתי הבוקר עם מר ישראל כ"ץ, שר האוצר, הודעתי לו שאנו מוותרים על כל מענק מהמדינה. זאת, בעקבות ההודעה אתמול לבורסה, שמיד עם חזרתה של קבוצת פוקס לפעילות אנו רואים גידול ניכר בפעילות בפעילות החברה. שר האוצר מר ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה".

לפני הודעה זו יצאה הודעה מטעם דירקטוריון פוקס: "דירקטוריון חברת פוקס מודיע כי לאור השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות, החברה מוותרת על כל מענקי המדינה. החברה מדגישה כי הדיבידנד שהוכרז ויחולק לבעלי מניות של החברה הינו דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, והינו בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד בחברה".

היה לכם מעניין? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק, זה חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה





תגובות: 0

נגישות