סיוע לעסקים קטנים ובינוניים: המדינה מבטיחה 700 מיליון שקל - חלקם כמענק

סיוע לעסקים קטנים ובינוניים: המדינה מבטיחה 700 מיליון שקל – חלקם כמענק

עוד הבטחות: הממשלה מבטיחה סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בגובה 700 מיל' ש"ח. הכסף יינתן עבור שיפוץ, ייעוץ עסקי ועוד. איך מקבלים אותו? טרם פורסם. פואנטה לעסקים

ארנונה לעסקים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




משבר הקורונה מחייב הרבה עסקים להתמודד עם חובות ובמקביל לבצע התאמות בעסק, כמו מעבר למסחר מקוון או שיפוצים שיתאימו לדרישות התו הסגול. סיוע לעסקים קטנים ובינוניים הוא קרש הצלה הכרחי עבור לא מעט עצמאים. למרבה הצער, המדינה לא מיהרה לתת את הסיוע הדרוש ואף הערימה קשיים, כך שיש עסקים רבים שנסגרו והותירו את בעליהם עם חובות. כעת משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה יוצאים בתכנית סיוע לתעשייה ולעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של 700 מיליון שקל. חלק מהכסף מוקצה להשתתפות בביצוע ההתאמות בעסק, חלק אחר מיועד לתת הדרכות וייעוץ עסקי מסובסד, וחלק מהכסף ישמש לעידוד השקעות ולעידוד הייצוא.

הסכום המובטח כעת נשמע גדול והמטרות כמובן ראויות, אבל המבחן יהיה מבחן התוצאה. זאת, במיוחד לאור כישלון הממשלה במתן מענה מהיר בחודשים הראשונים למשבר. בינתיים, יש עצמאים רבים שלא קיבלו שום מענק מהמדינה, לא את מענק הסיוע הראשון, לא את הפעימה השנייה של מענק הסיוע ולא מענק על אי הוצאת עובדים לחל"ת. האמון של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים במדינה התרסק, ולכן ההכרזה של משרד האוצר ושל משרד הכלכלה בדבר תוכנית סיוע לעסקים קטנים ובינוניים נתקלת בחשדנות רבה:

סיוע לעסקים קטנים ובינוניים: עיקרי התכנית

310 מיליון ש"ח – השתתפות בהוצאות הנדרשות להתאמות

  • השתתפות של 50% בהוצאות של עד 10,000 שקל שנועדו למעבר העסק למסחר מקוון, שילוח או התאמות פיזיות נדרשות לאור דרישות משרד הבריאות.
  • מענקי סיוע לעסקים קטנים ובינוניים להטמעת טכנולוגיות סליקה בתקן EMV.
    נזכיר כי תקן EMV, אשר סוקר כאן במדור הכסף שלנו באתר פואנטה, מאפשר תשלומים ללא מגע (Contactless)  ותשלום באמצעות אפליקציות תשלום מתקדמות כמו אפל פיי (Apple Pay).
  • מענקים לחיבור לתשתית אינטרנט מהירה בסיבים אופטיים.
  • מענקים ייעודיים להטמעת ייצור מתקדם בתעשייה – זאת בדגש על השקעות במחשוב, סנסורים ורובוטיקה, שיקדמו את התעשייה לייצור מתקדם ויאפשרו עבודה יעילה בתקופת הקורונה.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

255 מיליון ש"ח – ייעוץ עסקי ומימון משותף

במסגרת תוכנית הסיוע, יוקצו 255 מיליון ש"ח לייעוץ מסובסד ולמיזמים משותפים עם המגזר הפרטי.

  • מרכזי המעוף יתוקצבו במסגרת סעיף זה. מעוף הוא גוף השטח של משרד הכלכלה, ומאז תחילת הקורונה הוא מציע קורסים מקוונים במחיר מסובסבד של 80-100 שקל לקורס. מרכזי מעוף פרוסים בכל הארץ ומספקים שירותים ייעודיים מסובסדים לעצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, כמו סבסוד לייעוץ עסקי, קורסים והדרכות וייעוץ למימון.
  • חלק אחר מתוך הסכום הזה יוקדש למיזמים משותפים עם המגזר הפרטי לצורך סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. זאת בדגש על כלי אשראי ומיזמים עסקיים אחרים שמטרתם לסייע לעסקים אלה בתקופת הקורונה.

135 מיליון ש"ח – עידוד השקעות ועידוד הייצוא

התקציב יחולק לכמה מטרות:

  • סיוע בהשקעות בתעשייה, בדגש על התעשייה המסורתית, לשיפור הפריון והתייעלות.
  • השקעות אסטרטגיות וניצול הזדמנויות בתעשייה בשל תקופת הקורונה.
  • רשת ביטחון לטיסות מטען לצורך סיוע ליצואנים ויבואנים בהמשך הסחר ליעדיהם בעולם.
  • השתתפות בהוצאות שיווק לצורך ייצוא, לאור ביטול התערוכות בעולם

פואנטה

ובינתיים: פרס לעסקים שלא החזירו עובדים מחל"ת

כזכור, משרד האוצר אף פרסם את מתווה המענקים לחברות שמחזירות עובדים לעבודה. מדובר במתווה למענק עידוד תעסוקה שהוקצו לו 6 מיליארד שקל ושהוכרז כבר ב-26 אפריל על-ידי ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לשעבר כחלון.

כפי שפרסמנו כאן במדור קניות באתר חדשות הצרכנות פואנטה, אותו מתווה נולד כתוצאה מהמחאה של רשתות המסחר הגדולות, ביניהן פוקס, קסטרו, אופטיקה הלפרין, גולף ואחרות. אותן רשתות אף המשיכו להשאיר את החנויות סגורות גם כאשר ניתן היה לפתוח אותן, עד שהממשלה לא תכריז על מתווה סיוע.

המתווה האבסורדי מגדיר את המענקים לפי סולם חסר היגיון. עסקים שלא הוציאו עובדים כלל לחל"ת ונלחמו בשיניים כדי לשלם להם – לא זכאים למענק. עסקים שהחזירו את העובדים במאי יקבלו מענק של 3,500 ש"ח לעובד ועסקים שיחזירו את העובדים ביוני – יקבלו מענק בגובה של 7,500 לעובד.

התוצאה היא שיש עסקים שפשוט לא שווה להם להחזיר את העובדים מחל"ת עד תחילת מאי, למרות שהקלות קורונה רבות כבר נכנסו לתוקף, כמו פתיחת מסעדות, פתיחת בריכות שחייה, פתיחת חוגי ילדים ועוד).

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה

 






תגובות: 0

נגישות