מענק קורונה לסטודנטים - כל הפרטים

מענק קורונה לסטודנטים – כל הפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בין המובטלים הרבים יש לא מעט סטודנטים, וכעת לאחר ארבעה חודשים כמעט, הממשלה מתפנה להתייחס גם אליהם. לפי הודעת משרד האוצר, יינתן מענק קורונה לסטודנטים נזקקים כדי למנוע נשירה מהאוניברסיטאות. לצורך כך יוקצו 100 מיליון שקל. כעת נותר יהיה לראות כמה מתוך 350 אלף הסטודנטים, שרבים מהם איבדו את עבודתם, יקבלו סכום כסף כלשהו.

חלק מהמענקים מותנים בהתנדבות של הסטודנטים במסגרת בית הספר של החופש הגדול.

עיקרי התכנית של מענק קורונה לסטודנטים

הגדלת תקציב קרן הסיוע לסטודנטים

בשנה"ל תש"פ נמצאו זכאים כ- 12,000 סטודנטים, מתוך כ- 44,000 מגישי בקשות. כעת, במסגרת התכנית, יוענקו כ-10,000 מלגות נוספות. יודגש, כי במסגרת קרן הסיוע, יחולקו מלגות גם לסטודנטים הלומדים במוסדות שלא מתוקצבים.

הקמת קרן מלגות

קרן של מפעל הפיס, המיועדת לכלל הסטודנטים  שנפגעו כלכלית. במסגרת קרן זו יוענקו מלגות לאלפי סטודנטים בעבור שעות התנדבות לקהילה במסגרת תכנית "ביה"ס של החופש הגדול" בחסות מפעל הפיס והרשויות המקומיות.

יחולקו מלגות גם לסטודנטים הלומדים במוסדות שלא מתוקצבים.

מדובר בקרן מפעל הפיס, המיועדת לכלל הסטודנטים  שנפגעו כלכלית.

סיוע לסטודנטים דרך המוסדות האקדמיים

מענה משלים לזה שכבר ניתן במוסדות האקדמיים בתחילת המשבר. במסגרת זו יינתן סיוע נוסף לסטודנטים עם קשיים כלכליים, לרבות סטודנטים המתגוררים במעונות, סטודנטים בעלי פוטנציאל נשירה וסטודנטים המתקשים בלימודיהם.

מבחן המציאות

"מדובר בבשורה לעשרות אלפי סטודנטים שהגיעה לאחר מאבק של חודשיים, אליו יצאנו יחד עם כל אגודות הסטודנטים כדי לוודא שכל סטודנט וסטודנטית שנפגעו יזכו לרשת ביטחון וסיוע שיאפשרו להם לצלוח את המשבר ולהמשיך בלימודיהם האקדמיים", אומר שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית".

למרות הבשורה האופטימית, הדבר ייבחן רק במבחן המציאות. זאת, לאור האכזבה שראינו בחודשים האחרונים בקרב אוכלוסיות אחרות שהובטח להן סיוע, כמו העצמאים שנפגעו ממענק הסיוע לעצמאים בפעימה הראשונה ועוד.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות