מה ההבדל בין גבינת גוש חלב לגבינת עמק? הטיפים של פואנטה

מה ההבדל בין גבינת גוש חלב לגבינת עמק? הטיפים של פואנטה

גבינת גוש חלב נתפסת כשונה מגבינת עמק. היא נמכרת באריזה שונה לגמרי וגם המחיר לא אותו מחיר. ומה לגבי הרכיבים והטעם? פואנטה עושה סדר במקרר הגבינות

גוש חלב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אתם בטח יודעים להבדיל בין גבינת גוש חלב לגבינת עמק. לגוש חלב יש אריזה בצבע תכלת, לעמק יש אריזה בצבע אדום. צרכן ממוצע שקונה גבינה, מניח שאם יש שתי גבינות עם שם שונה באריזה שונה, מדובר בשתי גבינות שונות. אלא שכאשר מדובר בגבינת עמק לעומת גוש חלב של תנובה – זה לא כך. למעשה מדובר בדיוק אותה גבינה, ממש בדיוק, למעט פרט אחד קטן שאותו נפרט מיד.

גבינת גוש חלב לעומת גבינת עמק – מצא את ההבדלים

אז מה ההבדל בין גוש חלב לגבינת עמק? כדי לבדוק זאת, הסתכלנו ברשימת הרכיבים, והרי היא לפניכם:

גבינת גוש חלב

 

חדי העין שביניכם כבר הבחינו אולי בהבדל: כמות הנתרן. גבינת גוש חלב קצת פחות מלוחה, ולכן היא גם לא נושאת מדבקה אדומה לגבי הנתרן, אלא רק לגבי שומן רווי בכמות גבוהה. כמות הנתרן ב-100 גרם גוש חלב 28% היא 510 מ"ג, ואילו כמות הנתרן ב-100 גרם גבינת עמק 28% היא 640 מ"ג.

כדי לוודא שאנחנו לא טועים, ובאמת גבינת עמק וגבינת גוש חלב הן זהות לחלוטין, פנינו למוקד שירות הלקוחות של תנובה. ניסינו להתקשר למוקד שירות הלקוחות ולא היה מענה. השארנו מספר טלפון ולא חזרו אלינו. פנינו לחברת תנובה דרך הפייסבוק ולא ענו לנו. לבסוף קיבלנו תשובה מדוברות תנובה.

תגובת תנובה: "שתי הגבינות הן מסוג אדהם אך בעלות אפיון סנסורי מעט שונה. מבחינת הרכיבים, ההבדל הוא בנתרן. עמק יותר מלוחה וזה משפיע גם על שאר חוויית הטעם מהמוצר".

גבינת גוש חלב – מחיר שונה

אפשר היה לצפות מתנובה שאם היא מייצרת את אותו מוצר בדיוק, רק עם קצת פחות מלח – היא לא תבחר עבורו שם שונה ואריזה שונה. תנובה הרי יכולה פשוט לשווק את הגבינה כאותה גבינה בדיוק, עם כיתוב על האריזה לגבי כמת הנתרן. אבל לתנובה נוח שהצרכנים חושבים שמדובר במוצרים שונים.

כך, היא גם מתמחרת אותם בצורה שונה.

למעשה, ההבדלים העיקריים בין גוש חלב לגבינת עמק הם במחיר ובאריזה.

השוואת מחירי גבינות – גבינת גוש חלב 28% לעומת עמק 28%

עמק 28% 200 גרם גוש חלב 28% 200 גרם
שופרסל אונליין  15.80 ש"ח 12.90 ש"ח
יינות ביתן 14.90 ש"ח 12.90 ש"ח
רמי לוי 13.90 ש"ח 12.90 ש"ח

ייצוגית נגד תנובה הסתיימה בפיצוי

נזכיר כי גבינת עמק של תנובה היא אחד המותגים החזקים של החברה. יש לה נתח שוק של 70.3% משוק הגבינות הצהובות.

עוד נזכיר כי גבינה צהובה עמק נמצאת בפיקוח מחירים, אבל פיקוח המחירים קובע מחיר מירבי רק לעמק במשקל. עבור עמק באריזה תנובה יכולה לגבות כל מחיר שהיא רוצה – וזה אכן מה שהיא עושה.

כפי שפרסמנו במדור תביעות ייצוגיות כאן באתר פואנטה, כבר בשנת 2016 הסתיימה ייצוגית נגד תנובה בנושא זה בפיצוי לצרכנים (01653-07-13). התובעים טענו שלמרות שמדובר בגבינה זהה, תנובה מוכרת גבינות עמק וגבינת גוש חלב במשקל כשיש ביניהן הפרשי מחיר עצומים: 45.57 שקל לק"ג עמק, לעומת 68 שקל לק"ג גוש חלב.

מאז, תנובה הפסיקה למכור את גבינת גוש חלב במשקל. את הפרטים אפשר לקרוא בכתבה "גבינת גוש חלב וגבינת עמק – אותה גברת בשינוי אדרת".

מבחינת הצרכנים חשוב לדעת שלמרות המיתוג השונה, מדובר בגבינה זהה. למעשה, גוש חלב היא גבינה קצת פחות מלוחה וקצת יותר זולה.

היה לכם מעניין? איזה כיף, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. כתבה מעולה ובכלל האתר הזה צריך להיות פופולארי יותר. אני נהנה מהתוכן כל יום!

נגישות