אלה המדינות הירוקות אחרי העדכון: היכנסו לקבלת הנחיות ליוצאים מהארץ

אלה המדינות הירוקות אחרי העדכון: היכנסו לקבלת הנחיות ליוצאים מהארץ

מיהן המדינות הירוקות ואיזה טופס אתם צריכים למלא לפני הטיסה? משרד הבריאות השיק את אתר תעופה בזמן קורונה כדי לתת תשובות

המדינות הירוקות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




רשימת המדינות הירוקות היא רשימה שמתעדכנת בכל שבועיים, ולכן אם אתם מתכננים טיסה, תצטרכו לבדוק מדי פעם מה הסטטוס של ארץ היעד. כעת רשימת המדינות הירוקות כוללת גם את איי סיישל, לאחר שבעדכון הקודם נוספו אבו דאבי, סינגפור, תאילנד ואוסטרליה. עם זאת – יש מדינות שנגרעו – וזה מידע שלא פחות חשוב לדעת. כך למשל, קרואטיה נגרעה מהרשימה – מה שאומר שהיא אמנם אחת משלוש המדינות היחידות שמוכנות להכניס כעת ישראלים, אך מי שיחזור משם יהיה חייב בידוד של 14 יום.

יש לזכור כי מדינות ירוקות הן לא כאלה שלישראלים מותר להיכנס אליהן ללא הגבלות, אלא כאלה שמי שחוזר מהן לא נדרש לבידוד.

המדינות שירדו מרשימת המדינות הירוקות הן קרואטיה, הונגריה, אוסטריה, סלובניה.

המדינות שהתווספו לרשימת הירוקות הן: איי סיישל, איסלנד, קובה, סרביה.

המדינות הירוקות – רשימה מעודכנת נכון ל-16.9.2020

איי סיישל, איסלנד, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, אירלנד, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, טיוואן, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, נורווגיה, ניו זילנד, סינגפור, סרביה, פורטוגל, פינלנד, קובה, קנדה, קפריסין, רואנדה, תאילנד.

מעניין לראות כי הרשימה כוללת מדינות שהיו הראשונות להיסגר מבחינת התיירות הישראלית. כזכור, אי שם בתחילת המשבר, הראשונים שנאלצו להיכנס לבידוד הם כאלה שחזרו מתאילנד, הונג קונג וסינגפור. עכשיו ישראל נמצאת בעיצומו של גל שני שלא נגמר, עם 3,000 ואפילו 4,000 מאובחנים ביום, ואילו באותן מדינות המצב הרבה יותר טוב.

מה המשמעות של רשימת המדינות הירוקות?

כאמור, המדינות הירוקות אינן מדינות שהסכימו לקבל ישראלים, אלא מדינות שכאשר חוזרים מהן – אין צורך בבידוד. לכן, העובדה שהן מוגדרות "ירוקות" אין משמעותה שאפשר באמת לטוס אליהן כרגע. כך למשל, חברת קתאי פסיפיק מחדשת את הטיסות מהונג קונג לישראל, אך הונג קונג אינה מתירה בשלב זה לישראלים להיכנס לשטחה.

הנחיות לטסים לחו"ל – תעופה בזמן קורונה

זוכרים את התקופה שטיסה הייתה עניין פשוט כמעט כמו נסיעה באוטובוס? כעת, תעופה בזמן קורונה היא עסק מורכב שמצריך הרבה ביורוקרטיה והיערכות. אם תכננתם לטוס בקרוב למדינות המעטות שמאפשרות כניסת ישראלים, כדאי שתדעו שעליכם למלא הצהרה במשרד הבריאות. הכניסה לטרמינל בנתב"ג הנוסעים תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.

גם לפני שאתם נוחתים בישראל – עליכם למלא טופס. את הטופס יש למלא 24 שעות לפני הטיסה, ולאחר מילוי הטופס הנוסע יקבל אישור או איסור עלייה לטיסה.

למעשה, יש לא מעט מידע שחובה להכיר לפני שטסים בעידן הקורונה. לשם כך, ובהמשך להכרזה על פתיחת השמיים, משרד הבריאות השיק אתר חדש: תעופה בזמן קורונה.

באתר מופיעות הנחיות לנכנסים וליוצאים ממדינת ישראל בתקופת נגיף קורונה, חובת בידוד והנחיות לביצוע, הגשת בקשה לכניסה לישראל לפני טיסה, הגשת בקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת מדינות אדומות וירוקות.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

תעופה בזמן קורונה: האם אתם בכלל רשאים לטוס?

כאמור, על רקע ההנחיות של תעופה בזמן קורונה, כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה.

בנוסף יש למלא הצהרת בריאות. גם אם יש לכם כרטיס טיסה בתוקף, לא תוכלו להיכנס לנתב"ג מבלי שתציגו את המסמכים הללו.

חשוב גם לדעת שבכניסה לנתב"ג תידרשו לעבור מדידת חום ולאורך כל הזמן תצטרכו לעטות מסכה. ההמלצה היא להגיע הרבה זמן מראש לשדה התעופה (היכנסו לכתבה כמה זמן מראש צריך להגיע לנתב"ג).

פואנטה

נזכיר עוד כי קופות החולים כבר לא מאפשרות בדיקת קורונה לנוסעים לחו"ל. מי שרוצה להיבדק, צריך לעבור בדיקת קורונה פרטית בבית חולים או במעבדה.

כפי שפרסמנו כאן במדור קורונה באתר פואנטה, לאחרונה משרד הבריאות הגביל את המחיר המירבי לבדיקת קורונה לפני טיסה בבתי חולים. היכנסו לכתבה "זה המחיר המירבי לבדיקת קורונה בבית חולים".

במעבדה פרטית אין הגבלה על המחיר, והמחירים יכולים להגיע לכ-1000 שקל לאדם. היכנסו לכתבה המלאה על בדיקת קורונה פרטית.

עוד פרסמנו כאן כי ישראייר מציעה בדיקת קורונה ביתית מוזלת למי שמזמין אצלה טיסה. היכנסו לכתבה על בדיקת הקורונה הפרטית של ישראייר והדסה מדיקל.

באתר "תעופה בזמן קורונה" ניתן למצוא שאלות ותשובות על תהליך הטיסה:

  • מי אינו רשאי לטוס?
  • מי אינו רשאי להיכנס לישראל או לצאת ממנה?
  • האם אנשים המוגדרים כקבוצת סיכון לקורונה מורשים לטוס?

בשורה התחתונה, אם תכננתם לטוס – קראו היטב את כל ההנחיות ובדקו את הרשימות, ייתכן שתצטרכו לחכות.

היה לכם מעניין? שלחו לחברים בוואטס אפ ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק בפייסבוק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות