אל על וארקיע בדרך למיזוג. סוף לטיסות ארקיע בשבת?

אל על וארקיע בדרך למיזוג. סוף לטיסות ארקיע בשבת?

בשנה הקרובה משלוש חברות תעופה ישראליות יישארו שתיים. בארקיע מבטיחים לשמור על מותג עצמאי, אבל אין ספק שצמצום התחרות ישפיע על הצרכנים

צבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד של אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

זה אמנם היה צפוי, ועדיין מדובר בצעד מטלטל לענף התעופה הישראלי: אל על וארקיע צפויות להתמזג, כך שאל על תרכוש את ארקיע ותהפוך אותה לחברת הלואו קוסט שלה. המשמעות היא פחות תחרות על הצרכנים הישראלים בין חברות התעופה הישראליות.

מדובר אמנם בתהליך שיימשך מספר חודשים, אבל יריית הפתיחה נורתה. דירקטוריון ארקיע אישר התקשרות עם אל על במזכר הבנות בלתי מחייב. לפי המזכר, אל על תרכוש את כל מניות ארקיע, כך שהיא תהפוך לחברה בת בבעלותה המלאה בתמורה להקצאת ניירות ערך של החברה לבעלי המניות בארקיע. לאחר המיזוג החברות צפויות לשמור על מותגים נפרדים ושמירת הפרדה של צוותי אוויר ותחזוקה נפרדים.

ארקיע לא תטוס בשבת?

למיזוג בין אל על לארקיע עשויות להיות משמעויות מרחיקות לכת על הצרכנים בהיבט של זמינות הטיסות בשבת. אל על אינה טסה בשבת, וכך גם סאן דור – המותג השייך לה שבעבר כן טס בשבת. נזכיר כי אל על נרכשה על-ידי איש העסקים החרדי קני רוזנברג.

גם חברת ישראייר, שנרכשה ע"י רמי לוי, לא טסה בשבת.

ומה תהיה מדיניותה של ארקיע לגבי טיסות בשבת לאחר הרכישה? עדיין לא ברור.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על יתרחב?

מה יהיו המשמעויות מבחינת מועדון הנוסע המתמיד של אל על, למשל? זה עדיין לא ברור. יש להניח שטיסות בארקיע יקנו לחברי מועדון הנוסע המתמיד של על צבירת נקודות ושאפשר יהיה לממש נקודות על שירותים של שתי החברות, אבל בשלב זה לא פורסמו פרטים.

פרטי עסקת מיזוג אל על – ארקיע

עד כה פורסמו פרטים יבשים בלבד. לפי המזכר, ארקיע אמורה לשמור על צביונה כחלק מקבוצת החברות של אל על. לדברי יו"ר ומנכ"ל ארקיע, רו"ח גדי טפר מדובר בחיבור אסטרטגי אשר יאפשר לשתי החברות לנצל טוב יותר את המשאבים המשותפים: "ארקיע תמשיך לשמש כחברת תעופה ותשמור על רישיון המפעיל שלה".

כך למשל, מיזוג החברות יגדיל את צי המטוסים. בשנים האחרונות ארקיע הצטיידה בשני מטוסי איירבאס, שיצטרפו ל-45 מטוסי הבואינג של אל על.

ומה לגבי העובדים? טפר מבטיח שהעסקה תיעשה בהסכמה יחד עם ההסתדרות בין היתר על מנת להבטיח את עתידם של עובדי ארקיע". עו"ד אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר כי הנהלות שתי החברות "מבינות היטב שיש להסדיר את תנאי העסקת העובדים כחלק בלתי נפרד מהמיזוג".

נזכיר כי לאחרונה נחתם הסכם סיוע חדש בין המדינה לחברת אל על, ששוויו 20 מיליון דולר. בהמשך המדינה תעביר עוד 12 מיליון דולר, תשלום עבור צריכת דלק נוספת ופעילות תחזוקה שוטפת. כמו כן תקבל החברה הלוואה של 10 מיליון דולר, כ-3 מיליון מזה מאת עמותת "תנופה להצלחה" של ההסתדרות. בעל השליטה קני רוזנברג יזרים 13 מיליון דולר.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות