סוף לחשבוניות מודפסות בחברות התקשורת: החשבוניות יישלחו במייל

סוף לחשבוניות מודפסות בחברות התקשורת: החשבוניות יישלחו במייל

אם אתם תמיד מאבדים את החשבוניות מבזק, סלקום ושאר חברות התקשורת – מעתה תתחילו לקבל אותן רק למייל. כל הפרטים על החשבוניות הדיגיטליות

חשבוניות דיגיטליות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בין אם אתם מנויים בבזק או בהוט, בין אם ביס, בפרטנר TV או בסלקום… בקרוב לא תקבלו מהן ומשאר חברות התקשורת חשבוניות בדואר. ענף התקשורת עובר לשלוח חשבוניות דיגיטליות בלבד – אלא אם כן תבקשו באופן יזום להישאר עם חשבונית הנייר.

ההחלטה התקבלה במשרד התקשורת במטרה להפחית את בזבוז הנייר ואת זיהום הסביבה. מבחינת חברות התקשורת מדובר כמובן בחיסכון גדול בעלויות (שכמובן לא יגולגל אל הצרכנים).

לדברי שר התקשורת איתן גינזבורג (כחול לבן), רוב המנויים כיום בחרו באופן יזום לקבל את החשבונית באמצעים דיגיטליים ואין סיבה להמשיך ולהשתמש בנייר שפוגע בסביבה. נגישות החשבונית החודשית לצרכן וקבלתה באופן מהיר הן חלק מהשיקולים להחלטה זו. יחד עם זאת, תישמר לצרכן אפשרות הבחירה לקבל את החשבונית בדואר".

על פי הנתונים שבידי משרד התקשורת, כ-70% מסך המנויים של חברות התקשורת מקבלים כיום את החשבוניות באמצעים דיגיטליים (מסרון או דוא"ל).

ההחלטה התקבלה לאחר שפורסם שימוע בנושא ולאחר התייעצות עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן וגורמים רלוונטיים נוספים.

כדי לא לפגוע בצרכנים מבוגרים, החברה לא רשאית לשנות ברירת מחדל למנויים בני 65 ומעלה.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצה שלנו >> 

חשבוניות דיגיטליות – יתרונות וחסרונות

לחשבוניות דיגיטליות יש לא מעט יתרונות.

1. חשבוניות דיגיטליות – פחות בזבוז נייר

ראשית, כמובן, היתרון הסביבתי – שכן מדובר במיליוני חשבוניות בשנה שנשלחות במצטבר מכל החברות לכל הצרכנים.

2. לא הולך לאיבוד

שנית, יכולת המעקב. בעוד שחשבונית בדואר לעתים הולכת לאיבוד או נדחפת לאיזושהי מגרה ונשכחת – חשבונית דיגיטלית אפשר לשחזר בקלות.

פואנטה בטלגרם

גם אם הצרכן לא קיבל אותה למייל, הוא יכול להיכנס לאזור האישי ולשלוף אותה בקלות.

3. יכולת השוואה

יתרון נוסף הוא שקל יותר להשוות בין החשבוניות ולבדוק מה קרה בחשבוניות קודמות, מה היו האותיות הקטנות שאולי פספסתם, על מה חייבו אתכם ועוד.

החסרונות של המעבר לחשבוניות דיגיטליות הנוגעות בעיקר לעובדה שיש צרכנים שאין להם גישה למחשב – בין אם מדובר למחשב פיזי ובין אם בגישה טכנולוגית.

חשבוניות דיגיטליות בחברות הטלוויזיה, הסלולר והאינטרנט – אלה העקרונות

להלן עיקרי האסדרה החדשה:

  • מתן אפשרות בחירה לחברות לשליחת חשבוניות באמצעים דיגיטליים.
  • למנוי תהיה אפשרות בכל עת לפנות לחברה על מנת לשנות את אופן קבלת החשבון.
  • חברה תציג למנוי במעמד ביצוע העסקה את האפשרויות העומדות בפניו למשלוח החשבון החודשי.
  • בעסקה פרונטלית יוצגו האפשרויות בכתב או בעל פה.
  • חברה רשאית לשנות את אופן משלוח החשבון החודשי למנוי קיים רק לאחר שהודיעה למנוי על השינוי באמצעות הודעה במסמך נוסף שיצורף לחשבון החודשי ובאמצעות הודעה נוספת במסרון או באמצעות דואר אלקטרוני.
  • אם המנוי חסום לקבלת מסרונים, הודעה נוספת תישלח באמצעות דואר אלקטרוני.
  • במידה ולחברה אין אפשרות לשלוח למנוי את החשבונית באמצעי דיגיטלי (המנוי חסום למסרונים או לא מסר מספר טלפון נייד, וכן לא מסר לחברה כתובת דואר אלקטרוני), החברה לא תשנה את אופן קבלת החשבון, גם מבלי שהמנוי ביקש באופן מפורש.
  • החברה לא תהיה רשאית לשנות את ברירת המחדל למנויים שבחרו את אופן קבלת החשבון.
  • החברה לא רשאית לשנות ברירת מחדל למנויים בגילאי 65 ומעלה.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות