ליהנות שוב ממערכת שיניים שלמה ומתפקדת באמצעות טיפולי שיקום הפה

ליהנות שוב ממערכת שיניים שלמה ומתפקדת באמצעות טיפולי שיקום הפה

אנשים רבים מתחילים בתהליך של שיקום הפה, וזאת באמצעות שתלים דנטליים, פתרונות כמו כתר חרסינה ועוד. אם גם אתם סובלים מהשיניים – היכנסו למאמר

שיקום הפה בגיל מבוגר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחוז ניכר מהאוכלוסייה סובל בשלב זה או אחר של החיים מאובדן של שן או מספר שיניים. אין הכוונה רק לאובדן כללי של שיניים בגילאי הזקנה, אלא גם לאובדן של שיניים בגלל מחלות ועקירות, תאונות מסוגים שונים וכו'. כמעט כולנו נתקלים במוקדם או במאוחר במצב בו יש להסיר שן מסוימת מהפה שלנו, או לפחות חלק מהשן. עבור מקרים רבים אלו פותחו טיפולים ייעודיים אפקטיביים ביותר בעולם רפואת השיניים, ספציפית בתחום שיקום הפה. מהם הטיפולים המרכזיים, הנפוצים והמומלצים שכדאי להכיר בהקשר זה?

כתרים בשיניים לטיפול בפגיעות חלקיות ובאובדן כללי של השן

אחד מסוגי הטיפולים הנפוצים והמוצלחים ביותר בעולם שיקום הפה הוא כמובן כתרים לשיניים. כתר הוא למעשה שן מלאכותית אשר מיוצרת באופן פרטני ומדויק על מנת להחליף שן ספציפית. רופא השיניים (במקרה זה כדאי שיהיה מדובר במומחה לשיקום הפה…) לוקח מידות מדויקות של השן שנפגעה, ומעבדה המתמחה בכתרים לשיניים מייצרת עבורנו כתר ייעודי אשר מותאם באופן מושלם להחליף את אותה שן שאבדה. ההתאמה היא הן מבחינת הצורה הספציפית של אותה שן והן מבחינת הצבע שלה, בהתחשב בגוון של השיניים הסמוכות (על מנת שהכתר לא יבלוט וייראה כמו שן מלאכותית, אלא ישתלב בצורה מושלמת במערכת השיניים הקיימת).

כתר חרסינה - תהליך שיקום הפה
צילום: FREEPIK

אחד הסוגים העיקריים והמומלצים ביותר של כתרים בשיניים הוא כתר חרסינה, מפני שחרסינה היא חומר גלם חזק ועמיד ממנו ניתן לייצר כתר איכותי ומתאים, כזה שייקלט במערכת השיניים שלנו בצורה טובה. כמו כן, בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש בכתר זירקוניה – כתר העשוי מחומר הנקרא זירקוניום, אשר מבחינות רבות מתאים בצורה הטובה ביותר לגוף שלנו ובתור אובייקט המושתל בתוך הפה. זוהי מתכת לבנה אשר משתלבת מבחינה אסתטית במערכת השיניים שלנו בצורה מושלמת, ומתאימה במיוחד להחלפת שן קדמית יחסית, מכיוון שהמראה שלה הוא הטבעי והדומה ביותר לזה של שן "אמיתית".

בכל מקרה, ההחלטה בנוגע לסוג הכתר הרצוי והאם כדאי ללכת על כתר חרסינה או זירקוניה, צריכה להיעשות יחד עם מומחה לשיקום הפה ועל פי המלצתו.

שתלים דנטליים והשתלות שיניים

שיקום הפה באמצעות שתלים דנטליים
צילום: FREEPIK

סוג מרכזי ומשמעותי נוסף של טיפולי שיקום פה מתקדמים המסייעים להשלים שיניים שאבדו ולהחזיר לנו מערכת שיניים מלאה, אסתטית ומתפקדת, הוא השתלות שיניים.

במקרה זה מדובר בהחלפה של שן שאבדה לחלוטין (ולא חלק מהשן, כמו במקרים רבים בהם משתמשים בכתרים), אותה מחליפים בשן מלאכותית אשר עשויה מכתר ומחלקים נוספים המקבעים אותו ללסת שלנו. השתלת שיניים כוללת השתלה של שתל דנטלי (שתלים דנטליים הם למעשה סוג של ברגים זעירים מטיטניום) בעצם הלסת שלנו.

לאחר שהלסת מתאחה סביב השתל וקולטת אותו בהצלחה, מדביקים את הכתר למבנה המחובר ישירות אל השתל. התוצאה היא שן חדשה לחלוטין, מושלמת ותפקודית לכל דבר ועניין. מרבית האנשים המסתובבים עם שתל דנטלי כלל אינם מודעים לכך באופן שוטף ונהנים ממערכת שיניים מלאה, תפקודית ומושלמת לכל דבר ועניין.

למידע נוסף על טיפול שיקום הפה היכנסו לאתר של ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה.

נגישות