מחאת העצמאים תופסת תאוצה: הפגנת עצמאים מכל הארץ בארבעה מוקדים

מחאת העצמאים תופסת תאוצה: הפגנת עצמאים מכל הארץ בארבעה מוקדים

עוד חדשות קורונה בזירת מחאת העצמאים. ביום ראשון יתקיימו 4 הפגנות עצמאים. הדרישה: שוויון זכויות לשכירים, פיצוי ודמי אבטלה. פואנטה עם הפרטים

הפגנת העצמאים
צילום: טל קירשנבאום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מאות אלפי עצמאים הופקרו על-ידי הממשלה, והם לא שותקים יותר. למעשה, כבר שנים שקיימת אפליית עצמאים בהשוואה לשכירים – אבל משבר הקורונה מחדד את העיוות הבלתי נתפס שמשאיר את העצמאים ללא סיוע כספי כלל או עם סיוע קטן מאוד. בימים האחרונים התקיימו כבר מספר הפגנות עצמאים, וביום ראשון תתקיים הפגנת עצמאים נוספת. מחאת העצמאים אינה מבחינה בין עורכי דין, בעלי מספרות ומורים לנהיגה, היא מקיפה את כל בעלי העסקים שהמדינה בוחרת להתעלם מהם, ומשתתפים בה עצמאים מקבוצות שונות – החל מלהב, דרך "אני שולמן" ועד "התאחדות העצמאים".

פרסום עסק

מחאת העצמאים – פרטים על ההפגנה

ההפגנה הקרובה תתקיים ביום ראשון, 19/04/2020, בארבעה מוקדים מאושרים:

  • תל אביב חוף הצוק בשעה 9:30 ההפגנה ביחד עם התאחדות התעשיה והמלאכה, ארגון מעצבי השיער, ארגון הקוסמטיקאיות וארגון המיקרופגמנטציה. ההפגנה תצא לשיירת רכבים לקריית הממשלה וחזרה לחוף הצוק לבמה המרכזית.
  • ירושלים – כיכר הכנסת בשעה 10:30 בשיתוף ארגונים וקבוצות של עצמאים ומעסיקים בעלי שליטה.
  • חיפה – תחנת דלק פז ב.מ.ב בשעה 11:30, שיירת רכבים בליווי המשטרה.
  • צומת אגמון – מלון גלילון בשעה 9:30

"אנחנו נלחמים על החיים והעסקים שלנו מאוחדים, חזקים, לא מתפשרים!", אומרים מארגני ההפגנה. "נמשיך להלחם על זכויותינו עד שנקבל את שמגיע לנו בזכות ולא בחסד".

משלמים ביטוח לאומי, לא מקבלים דמי אבטלה

עד כמה שהדבר בלתי נתפס, העצמאים בישראל נדרשים לשלם ביטוח לאומי, אך לא זכאים לקבל דמי אבטלה. המצב המעוות הזה משום מה הצליח לעבור ללא מחאה עד היום, אבל כעת העוול זועק לשמיים.

פרסום עסק בתקציב נמוך – איך עושים את זה? 

התקנות לשעת חירום אילצו את רוב-רובם של העצמאים בישראל לסגור את העסק כליל, או להפעיל אותו בפרופיל נמוך. ההכנסות צנחו ל-0 או קרוב לזה, אך ההוצאות נותרו גבוהות, החל משכר דירה ועד מלאי שנזרק לפח.

מענק סיוע לעצמאים? דיס-אינפורמציה במיטבה

הציפייה הייתה שהמדינה תסייע לעצמאים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים חגיגית שהממשלה תסייע לעסקים והכריז על מענק סיוע לעצמאים.

אלא שמהר מאוד התברר שמענק הסיוע לעצמאים מסתכם בסכום מירבי של 14,000 שקל שיינתן בשתי פעימות. מיד כאשר העצמאים ניסו לקבל דרך אתר רשות המסים את המענק הראשון, הם נדהמו לגלות שורת קריטריונים שמרביתם לא עומדים בהם. התוצאה הייתה שרוב העצמאים לא היו זכאים למענק כלל או שקיבלו 1500-3000 שקל בלבד.

לאחר הפגנה שהתקיימה לפני ליל סדר, ממשלת ישראל הבטיחה להגדיל מעט את מענק הסיוע לעצמאים מבחינת גובה המענק ומבחינת מספר הזכאים, אבל לא רטרו-אקטיבית. מי שלא זכה לקבל כלום באפריל – צריך לשרוד עד חודש מאי כדי אולי לקבל סכום של עד 10,000 באופן חד פעמי.

בשורה התחתונה, נכון ל-7.4, לפי נתוני רשות המסים, רק כ-122 אלף עצמאיים נמצאו זכאים למענק. תשלום ממוצע למענק לעצמאי עומד על 4,074 ₪.

נזכיר כי שכירים, לעומת זאת, מקבלים דמי אבטלה של יותר מ-10,000 שקל כל חודש במשך מספר חודשים.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

מחאת העצמאים: דורשים שוויון זכויות

מחאת העצמאים, כאמור, לא קמה בחלל ריק. על רקע העובדה שהמדינה מנצלת את העצמאים במשך שנים, הדרישות של העצמאים עכשיו הן דרישות צנועות ביותר ומתמקדות בעיקר בשוויון זכויות.

העצמאים דורשים מנגנון מוסדר המייצר פיצוי הולם לעצמאים ובעלי עסקים הכולל:

  • מענקי דמי אבטלה רציפים לכל עצמאי למשך 6 חודשים, לרבות תנאים סוציאליים המקובלים במשק הישראלי.
  • פיצוי מס רכוש לעסקים בהתאם לנזק שנגרם לעסק בתקופה זו.
  • שוויון זכויות מלא בין עצמאים לשכירים במשק.
  • מדחום ללא מגע

מה מציעה הממשלה לעסקים?

עד כה הממשלה עשתה מעט מאוד למען העצמאים:

האם בג"צ ישים קץ לאפליית העצמאים?

ב-2 באפריל הגישה לשכת יועצי המס הגישה עתירה לבג"ץ נגד הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה אופיר אקוניס, על כך שהמדינה מפלה בין תושביה במתן סיוע בסיסי לצרכי מחייה בעת המשבר.

ב-16 באפריל נשלחה לראש הממשלה, שר האוצר, שר המשפטים ואחרים התראה לפני בג"צ. ההתראה נשלחה ע"י עו"ד מיקי ממיסטבלוב ועו"ד להי שוורצמן קיסר, שמייצגים את התאחדות העצמאים. הטענה המרכזית היא כי קיימת פגיעה בחופש העיסוק של העצמאים וכי יש להרחיב את הקריטריונים לקבלת מענק סיוע לעצמאים.

עוד חדשות קורונה בפואנטה

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 





תגובות: 0

נגישות