דבוקים לחדשות, מתעדכנים בטלגרם, גולשים בטיקטוק: ההרגלים שלנו מ-7.10

דבוקים לחדשות, מתעדכנים בטלגרם, גולשים בטיקטוק: ההרגלים שלנו מ-7.10

הסרט התיעודי #נובה הגיע לצפיית שיא, אפליקציה אחת נסקה ואחרת ננטשה. הצצה להרגלי הצפייה והגלישה שלנו בשנת 2023, בפרט מאז המלחמה

#נובה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסרט הנצפה ביותר של yes הוא #נובה, סרט המתעד את זוועות ה-7 באוקטובר במסיבת הטבע שהפכה למסיבת טבח, אשר שודר ביס דוקו. הוא מתבסס אך ורק על סרטונים שצילמו משתתפי המסיבה ומאפשר לחוות עם הצעירים את רגעי האימה דקה אחר דקה. באופן חסר תקדים, חברת יס נתנה את הסרט לשידור ללא תמורה גם לגופי שידור אחרים, כמו "כאן 11" ורשת 13.

שיעור הצפייה הגבוה מצביע על הטלטלה שעברנו ואנחנו עדיין עוברים, והנתון הזה הוא לא הנתון היחיד המצביע על ההתמודדות שלנו עם המלחמה. אנחנו מתעדכנים בחדשות בתדירות גבוהה מאוד, כאשר מקור המידע החדשותי העיקרי שלנו הוא הרשתות החברתיות, וכמובן – משדרי החדשות באמצעי התקשורת.

ישראלים רבים הורידו למכשיר שלהם לראשונה את אפליקציית טלגרם והצטרפו לטוויטר, ומתעדכנים שם. כך גם בטיקטוק, באינסטגרם ובפייסבוק. כאשר איננו צופים בחדשות ברציפות, למשל כאשר אנחנו בעבודה או עם המשפחה, אנחנו מתעדכנים אונליין מספר רב של פעמים. במקביל, השימוש בטינדר צנח.

מקור: yes ופלאפון

הנתונים המעניינים האלה עולים מניתוח הרגלי הצפייה שלנו מאז פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, לפחות בקרב מנויי יס ופלאפון. הנתונים הוצגו באירוע לסיכום השנה, ולמרות שהמלחמה פרצה לקראת סיומה של 2023, המיקוד הוא בהעדפות שלנו מאז. כך למשל, פלאפון מדווחת כי באוקטובר עלה מספר התקפות הסייבר באופן חד.

מן הסתם, ב-7 באוקטובר עלה בחדות מספר שעות הצפייה שלנו בטלוויזיה, וגם עכשיו הוא גבוה (אחרי שירד מעט). ב-7 באוקטובר מספר שעות הצפייה שלנו בטלוויזיה שבר שיאים באוופן טבעי, והגיע ל-12 שעות (!).

בנובמבר ירד מעט מספר השעות, ובדצמבר ירד עוד קצת – אך עדיין מדובר ביותר מ-11 שעות.

צפייה בטלוויזיה ב-yes בשנת 2023

עם זאת, אחרי הזעזוע והאבל של החודשיים הראשונים, בחודש דצמבר נראה שאנשים מסוגלים וגם רוצים קצת יותר לצחוק, וחלה עלייה בצפייה בקומדיות.

זה הגיוני… כאשר אנחנו רוצים הפוגה, לא נבחר בסרט אקשן עתיר יריות וחיסולים, כי אקשן יש לנו מספיק.

טיקטוק וטלגרם זינקו, טינדר וספוטיפיי ירדו

בלי קשר למלחמה, אפליקציית טיקטוק היא הצומחת ביותר בשנת 2023, עם עלייה של 23% במספר המשתמשים.

גם אינסטגרם התחזקה (עלייה של 12%) – ואילו פייסבוק רשמה ירידה של 5%. נראה שמארק צוקרברג ידע היטב למה הוא רוכש את אינסטגרם לפני מספר שנים…

מספר המשתמשים בוואטסאפ (השייכת גם היא לצווקרברג) נותר ללא שינוי. זה לא מפתיע, כי לכל ישראלי יש וואטס אפ ולא נראה שיש לאפליקציה הזו לאן לצמוח. מה שכן אפשר לראות הוא שכמעט 70% מהאנשים נוהגים לשתף ידיעות חדשותיות.

המנצחת הגדולה של המלחמה, בגזרת האפליקציות היא טלגרם. שיעורו השימוש בה זינק מפרוץ המלחמה בכ-60% במספר המשתמשים, והכפיל את עצמו בנפח השימוש היומי. כיום השימוש בו גבוה פי 2 בהשוואה לימי שגרה.

מנצחת נוספת היא אפליקציית X (טוויטר לשעבר), שרשמה עד לתחילת הלחימה עלייה של כ-6% בלבד במספר המשתמשים. מפרוץ הלחימה היא זינקה ב-50% בנפח השימוש וב-20% במספר המשתמשים. כיום השימוש בטוויטר גבוה ב-31% מאשר בימי שגרה.

רוצים להוזיל את חבילת הטלוויזיה שלכם?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת!

שים לב! יש לשלוח רק לאחר בחירת חברה!



לא רק #נובה. עוד לפני המלחמה – העדפנו תוכן ישראלי

ניתוח של העדפות הצפייה בתוכן המשודר ביס לאורך שנת 2023 כולה מגלה שעוד לפני המלחמה, הצופים העדיפו סדרות ישראליות. 7 מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר ב-yes השנה היו סדרות מקור: אלף (הסדרה על הנשיא האנס משה קצב), מלכת היופי של ירושלים (עונה 2), המדובב (עונה 2) , פריפריה אימפריה, המדובב (עונה 1), הבוזגלוס (עונה 7) ודנה קמה.

בימים הקרובים תעלה עונה שנייה של הסדרה הטבח, בכיכובם של גורי אלפי, רותם סלע וגל תורן. סדרה ישראלית פופולרית נוספת השנה ב-yes הייתה "מי שמע על חוה ונאוה".

עוד נמצא כי משק בית ממוצע צפה ב-23 סדרות וב-35 סרטים במהלך השנה האחרונה.

כאמור, הסרט התיעודי המדובר #NOVA הוא הסרט הנצפה ביותר השנה, והמסמך הדוקומנטרי הנצפה ביותר בתולדות yes. זאת במקביל לכך שגופי תקשורת מרכזיים נוספים שידרו את הסרט, אותו כזכור הציעה yes בחינם לכלל אמצעי השידור בישראל, לאור חשיבותו הציבורית.

מה יעלה בגורל הצפייה הנדחית של מנויי יס בקשת?

נזכיר כי בימים אלה מתנהל מאבק בין קשת 12 לבין יס בנושא הצפייה הנדחית. אם לא יימצא פתרון בקרוב, החל מינאר 2024 תיפסק האפשרות לבצע צפייה נדחית בשידורי קשת 12 לכל מנויי יס פלוס.

בחברת יס מסרבים בשלב זה לומר מה הצפי לסיום הסכסוך. עם זאת, החברה מרחיבה את התוכן שהיא מציעה גם עם סדרות איכות מחו"ל, כמו סדרות מאמזון פריים וידאו וסדרות משירותי הסטרימינג פיקוק ופרמאונט פלוס – כדי להגדיל את היצע התוכן לצרכנים שישקלו אולי לעזוב.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות