לא רק סטארקיסט. אלה מוצרי דיפלומט ושסטוביץ' שכלולים בחרם הצרכנים

לא רק טונה סטארקיסט. אלה מוצרי דיפלומט ושסטוביץ' שכלולים בחרם הצרכנים

האם הצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר ויצטרף לחרם צרכנים נגד דיפלומט, שסטוביץ' וקימברלי קלארק? היכנסו לרשימת המוצרים ובדקו מה אתם קונים

הפגנה - חרם צרכנים על דיפלומט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

טונה סטארקיסט. אורל בי. ג'ילט. טמפקס אולוויס. הד אנד שולדרס. פמפרס. מילקה. קיקומן. היינץ. טייד. קלוגס. פייר. סקיפי. אריאל. בראון. פנטן. לה קט. בונזו. דורסל. סקיפי… זו רק רשימה חלקית של המותגים שמייבאת חברת דיפלומט לישראל – אותה חברה שנמצאת כרגע במוקד של חרם צרכנים. כמו כל צרכן בישראל, אתם בטוח קונים לפחות חלק מהמותגים האלה במסגרת הקניות שלכם מדי פעם, ואם אתם רוצים להפוך את התלונות שלכם על יוקר המחיה למחאה פעילה ואפקטיבית, הדבר המינימלי שאתם יכולים לעשות הוא לקנות מוצרים אחרים במקום המותגים האלה (רצוי, כמובן, שתקנו במקומם מוצרים ישראלים, כי אף אחד מכל אלה הוא לא מותג ישראלי).

אם אתם מעוניינים בכל זאת לקנות את המוצרים האלה, אפשר ואף רצוי לקנות אותם בייבוא מקביל. תמצאו פערי מחיר משמעותיים ביותר.

כך למשל, בעוד שסופר-פארם מוכרת ג'ל כביסה טייד המיובא ע"י דיפלומט בכ-32 ש"ח, אפשר למצוא את אותו ג'ל כביסה ב-KSP בייבוא מקביל במחיר של 20 ש"ח בלבד.

דיפלומט כמובן לא לבד, וחשוב להכיר גם את המוצרים שמייבאת שסטוביץ' (קולגייט, ספיד סטיק, שיק, ברילה, מרידול, פלמוליב, טונה ריו, אלמקס, אג'קס ועוד) ואת מוצרי קימברלי קלארק (האגיס, קלינקס, לילי, קוטקס).

חרם צרכנים נגד דיפלומט: החברה שמפיצה גם את ג'ילט ואורל בי

דיפלומט התכוונה, ועדיין מתכוונת, לייקר מוצרים רבים בצורה חדשה של עד 23%, ביניהם סטארקיסט, היינץ, מילקה, אוריאו, ג'ייקובס, קלוגס, פרינגלס, טמפקס, אריאל, הד אנד שולדרס פנטן ופיירי. היא הודיעה זאת לרשתות השיווק – וחלקן, כמו שופרסל, ויקטורי ומחסני השוק, אמרו שהן לא מוכנות להעלות את המחירים. בתגובה השיבה דיפלומט כי הרשתות שלא יעלו את המחירים לא יוכלו למכור את המוצרים הללו.

פואנטה בטלגרם

היכרות עם הרשימות הללו חשובה, כי הצרכן הישראלי לא נוהג להשתמש בכוח הרב שיש לו ולהשתתף בחרם צרכנים. למעשה, חברות הפצה כמו דיפלומט רגילות כל כך שהצרכן הישראלי פראייר, עד כי המחאה הנוכחית תפסה אותן בהפתעה. אם אנחנו הצרכנים רוצים להפסיק להתלונן ולהתחיל לעשות, חשוב קודם כל שנכיר את שלל המותגים שדיפלומט מייבאת. לכל אחד מהמותגים האלה יש תחליף, ורק אם הצרכנים יצביעו בארנק, החברה תימנע מהעלאת המחיר – שהוא גם ככה גבוה בהשוואה למחירי המותגים האלה בעולם.

חרם הצרכנים מקודם על-ידי התוכנית הצינור (המגיש גיא לרר אף קיבל איום בתביעה מצד עורכי הדין של דיפלומט), והצטרפה אליו ההסתדרות. טונה סטארקיסט אמנם הפכה לסמל המאבק נגד העלאת המחירים של דיפלומט במסגרת המחאה נגד יוקר המחיה, אבל זו רק טיפה בים של מותגים שהצרכן הישראלי קונה בעיניים עצומות ומשלם עליהם ביוקר.

לראשונה: ההסתדרות מובילה חרם צרכנים

בימים האחרונים הכריז מנכ"ל ההסתדרות, ארנון בן דוד, על צעד חסר תקדים: קריאה לחרם צרכנים נגד דיפלומט, שסטוביץ' וקימברלי קלארק. זוהי הפעם הראשונה שההסתדרות – אשר מן הסתם בדרך כלל ממקדת את פעילותה בעובדים, נוקטת צעד צרכני. המטרה: הורדת יוקר המחיה.

ביום שישי האחרון הובילה ההסתדרות הפגנה מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט, וכעת מתוכננים צעדים נוספים. מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד צפויים להגיע החל ממחר למרכזי קניות בכל רחבי הארץ, שם יחלקו חומרי הסברה ויסייעו לצרכנים בהרכבת סל מוצרים זול ונגיש. יו"ר ההסתדרות יכנס השבוע עשרות ראשי ועדים גדולים לתכנון המשך הצעדים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות