איך לבחור כונן קשיח למחשב נייד?

איך לבחור כונן קשיח למחשב נייד?

כונן קשיח הוא פריט חיוני עבור כל אחד כמעט, ובפרט כונן קשיח חיצוני. לפי שאתם קונים, קבלו קצת מידע על כוננים קשיחים

כונן קשיח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כונן קשיח הוא חלק בתוך המחשב או מחוצה לו שתפקידו לשמור כמות גדולה של נתונים. הוא מורכב מדיסקות שטוחות העשויות אלומיניום או זכוכית. הן מצופות בחומר מגנטי ומוצמדות במרווח קבוע ומעליהן מורכבת זרוע. במהלך פעולת הדיסק הדיסקות מסתובבות במהירות על מנת לאפשר קריאה וכתיבה בקצב גבוה.

ישנם סוגי דיסקים שונים בנפחים שונים. הם מתאימים למחשבים נייחים או ניידים. הכונן הסטנדרטי, מגיע בקוטר 3.5 אינצ' ונמצא במחשבים נייחים וגם בשרתים. למחשבים ניידים יתאים כונן בקוטר 2.5 אינצ'. הם קטנים יותר על מנת שיתאימו למבנה המחשב הנייד.

מהם המאפיינים שצריכים לבחון?

כונן פנימי או חיצוני

כשיש כבר מחשב נייד ומעוניינים להוסיף לו דיסק קשיח לפעמים עדיף לבחור בדיסק חיצוני. הסיבות העיקריות זה שלא צריך לפתוח את המחשב, ואין מגבלה של נפח. מחברים את הדיסק הנבחר לשקע USB ומתחילים להשתמש בו.

אחד השימושים הנפוצים של כונן קשיח חיצוני הוא לגבות את הקבצים השמורים במחשב – ואפילו כמה מחשבים.

מהירות הכונן

במחשבים ניידים המהירות מוגבלת ונעה סביב ה 5400RPM. אך זו מהירות מספקת לפעילות מחשב שגרתית.

נפח הכונן

למשתמש ביתי סטנדרטי נפח של 350GB יכול להספיק. למשתמשים מתקדמים יותר כמו גיימרים, גרפיקאים ועורכי וידאו מומלץ לרכוש כונן בנפחים גדולים הרבה יותר. רצוי גם שיהיה להם גם מחשב נייח חזק שיעבוד בצורה מהירה.

מהם הצרכים שלכם?

אז החלטתם לרכוש כונן קשיח למחשב הנייד שלכם. כדי לבחור בחירה נכונה, חשוב שתאפיינו את עיקר הצרכים שלכם. אם אתם סטודנטים או משתמשים רגילים בוורד, מייל גלישה באינטרנט וקריאת מסמכים. תוכלו לבחור בדיסק קשיח בסיסי בנפח של 350 ג'יגה.

כל ספק חומרה ידע להתאים עבורכם את הדיסק הקשיח המתאים. הוא אף יוכל לבצע עבורכם את ההתקנה במידה ובחרתם בדיסק פנימי.

המותגים הנחשבים בתחום הם Maxtor ,Seagate ,Digital Western, Hitachi ,Fujitsu ,Samsung, והם נמכרים אצל מרבית הספקים. המותגים הטובים מספקים אורך חיים גבוה ועמידות רבה. היבואנים הרשמיים של המותגים יגבו עבור המוצר מחיר גבוה יחסית מכיוון שהם עומדים בקריטריונים מחמירים. אם תקנו במקומות אחרים, הקפידו לוודא שהמוצר שאתם קונים לא מחודש מתצוגה או פגום. המחיר הנמוך לעיתים יכול להעיד על פגם במכשיר. כמו במקרים אחריםם, גם במקרה של כונן קשיח – הזול יכול להיות יקר ולגרום לנזקים למידע ולמחשב עצמו. לא כדאי לקחת סיכון כשמדובר במחשב הנייד שלכם.

לכן, כוננים קשיחים עדיף לקנות אצל מומחי המחשבים. מומחי פי.סי סנטר יסייעו לכם לבחור כונן קשיח מתאים לצרכים שלכם, לתקציב ולנפח האחסון שאתם צריכים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


1
נגישות