סקירה - כונן קשיח חיצוני Extreme Portable של סאנדיסק: כונן SSD מהיר וקומפקטי

סקירה – כונן קשיח חיצוני Extreme Portable של סאנדיסק: כונן SSD מהיר וקומפקטי

מחפשים כונן קשיח חיצוני? בדקנו את כונן סנדיסק EXTREME PORTABLE – כונן SSD קטן ומהיר. היכנסו לסקירה

כונן קשיח חיצוני של סנדיסק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל מי שיש לו מחשב וסמארטפון – צריך גם גיבוי. אמנם חלק מאיתנו מגבים בשירותי ענן כמו גוגל דרייב, אבל לא כדאי לוותר גם על גיבוי פיזי באמצעות כונן קשיח חיצוני כמו הכונן הקשיח החיצוני של  סנדיסק מסדרת EXTREME PORTABLE. למה? ראשית, גיבוי כפול הוא הכרחי כדי להיות רגועים. שנית, כונן חיצוני כרוך בהוצאה חד פעמית של כמה מאות שקלים ומגיע בנפח עצום – בעוד ששירותי האחסון בענן מצריכים התחייבות חודשית וההוצאה יכולה להצטבר לאלפי שקלים בשנה.

בעבר כונן קשיח היה יקר, גדול, מגושם ואטי, אך הטכנולוגיה מאפשרת היום לייצר כוננים מתקדמים, קטנים ומהירים. לאחרונה בדקנו בפואנטה כונן SSD של סנדיסק מסדרת EXTREME PORTABLE, שמבטיח להיות כזה.

כונן קשיח חיצוני סנדיסק EXTREME PORTABLE – יותר קטן מחפיסת סיגריות

הדבר הבולט בכונן הקשיח החיצוני של SanDisk EXTREME PORTABLE מבית ווסטרן דיגיטל הוא הגודל. מדובר בכונן קטן וקל משקל. למעשה, מדובר במוצר קטן יותר מקופסת סיגריות, יחסית דק ומאוד אלגנטי. אפשר להכניס אותו לכל תיק ולמעשה לכל כיס (אבל לא מומלץ ללכת איתו בכיס).

כונן קשיח חיצוני SSD של סנדיסק

בקצה הכונן יש לולאה שמאפשרת לחבר אותו בנוחות למחזיק מפתחות.

כונן חיצוני סנדיסק EXTREME PORTABLE – מהירות

תכונה אחרת היא המהירות. מדובר בכונן SSD חיצוני עם שבבי NVMe שמהיראות הקריאה שלו 1050MB בשנייה ומהירות הכתיבה שלו של 1000MB בשנייה.

בווסטרן דיגיטל אומרים כי הכוננים בסדרה מציעים מהירות כפולה מבעבר, כך שהעתקת התכנים מהירה יותר ואפשר לנייד בקלות נפחי תוכן גדולים במיוחד ביישומים עתירי נתונים.

פואנטה בטלגרם

לצרכן רגיל אולי הדבר יהיה פחות מורגש, אבל עבור אנשים שמשתמשים בכונן חיצוני לצרכי עבודה, כמו צלמים מקצועיים, אנשי וידיאו ומקצועני תוכן, מדובר בפתרון אחסון יעיל ואמין יותר, שמתפקד גם בתנועה ומגיב במהירות.

כונן SSD חיצוני – עמידות משופרת

הכונן כאמור מעוצב באלגנטיות, אבל מעבר לעיצוב החיצוני הנעים לעין, חשוב לדעת כי יש לו מעטה חיצוני עמיד העשוי סיליקון ומספק הגנה נוספת. בחברה מבטיחים כי הכונן מציע הגנה מפני נפילות מגובה של עד 2 מטרים, ועמידות בתנאי אבק ומים בתקן IP55.

> רוצים לדעת כמה עולה אחסון בגוגל, במיקרוסופט ועוד? היכנסו לכתבה אחסון תמונות: לקראת השינוי בגוגל תמונות, אילו שירותי אחסון בענן כדאי לכם לשקול? >>

 

אני חייבת להודות שלאחר שממש לאחרונה איבדתי מידע רב בכונן חיצוני שנפל מגובה של פחות ממטר, חששתי לבדוק את הכונן הנוכחי ולא הפלתי אותו כדי לוודא שהוא עמיד. גם לא טבלתי אותו במים. עם זאת, ההמלצה בכל מקרה היא להימנע מלהרטיב את הכונן ולהימנע מלהפיל אותו, גם אם החברה מבטיחה עמידות.

יציאת USB C לגיבוי הסמארטפון

דיברנו הרבה על גיבוי המחשב שלכם, אבל מה עם הסמארטפון? תכל'ס, יש לנו שם לא פחות מידע, במיוחד תמונות שנצטער  מאוד לאבד. הסיכוי שהסמארטפון שלנו יאבד, יישבר או ייגנב אפילו גדול יותר מהסיכוי שיקרה משהו למחשב שלנו, כך שמומלץ מאוד לגבות את המידע שלנו לכונן חיצוני.

אחד היתרונות בכונן הקשיח החיצוני של סנדיסק הוא שיש לו יציאת USB C שמתאימה לשקע הסמארטפון. למעשה, בערכה מסופק כבל עם שני סוגי יציאות USB, כך שאפשר לחבר את הכונן גם ליציאת USB A וגם USB C.

בשורה התחתונה

אחרי שהתרגלתם לגבות את התמונות שלכם בגוגל בחינם, בקרוב מאוד תצטרכו לשלם על זה. אחסון עולה לא מעט כסף, אבל הוא הכרחי – בין מדובר באחסון בענן ובין אם מדובר באחסון בכונן קשיח חיצוני. בעידן הנוכחי זה כבר ברור שאם אתם לא דואגים לגבות את התמונות שלכם ואת המסמכים ששמורים לכם על המחשב, ייתכן מאוד שהחומרים החשובים האלה ייעלמו לפתע ולא תוכלו לשחזר אותם.

למעשה, מי שבאמת דואג לגיבוי לקבצים שלו, כדאי שלא יסמוך רק על פתרון אחד. רצוי לדאוג לגיבוי בענן ולגיבוי בכונן קשיח חיצוני – כך שיהיה לנו גיבוי לגיבוי…

מחיר כונן קשיח חיצוני SanDisk Extreme Portable

הכונן זמין בנפחים של 500GB ושל 1TB.

הכוננים החדשים מלווים באחריות לחמש שנים.

מחיר כונן חיצוני קשיח סנדיסק 500GB

KSP389 ש"ח
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות