שומר החומות: העסקים במרכז בתוך טווח רקטות אך מחוץ לטווח הפיצוי

שערוריית פיצוי העסקים שנפגעו במבצע שומר החומות: מדינת ישראל מתנערת

מבצע שומר החומות: יש לכם עסק בתל אביב או בחולון? אכלתם אותה. מבחינת החמאס אתם בטווח הרקטות, מבחינת המדינה אתם מחוץ לטווח הפיצוי

שומר החומות - פיצוי לעסקים בדרום בלבד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כמעט כל מי שחי במדינת ישראל חש על בשרו את איום הטילים של חמאס במבצע שומר החומות. פיקוד העורף הנחה את הציבור לא לקיים פעילויות ואסר על מערכת החינוך לפעול. הילדים (שוב) למדו מהבית ואנשים רבים פשוט לא עבדו בשל הנחיות פיקוד העורף. למרות זאת, כשמדובר על פיצוי לעסקים, מדינת ישראל מתנערת מאחריותה לפצות חלק ניכר מהעסקים. האזעקות נשמעו אפילו באזור נתניה, הטילים נפלו גם בתל אביב, בחולון, בראשון לציון ובהרי ירושלים, אבל עד כמה שזה נשמע עלוב והזוי – משרד האוצר מתכוון לפצות רק עסקים שממוקמים עד 40 ק"מ מעזה!

הפיצוי לעסקים במבצע שומר החומות: תושבי המרכז והשרון בחוץ

בתזכיר החוק שמשרד האוצר מגיש לוועדת הכספים נכתב כך: "על מנת לקבוע מנגנוני פיצוי בגין נזקים עקיפים שנגרמו במהלך מבצע "שומר החומות", בתקופה שמיום 10.05.2021 עד יום 21.05.2021. מוצע לקבוע כי הפיצוי יינתן במתווים אלה:

א. מסלול מחזורים

פיצוי לעסקים הממוקמים באזור שעד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה בגין אובדן הרווחים המחושב בהתאם לירידה במחזור עסקאותיהם.

ב. מסלול שכר עבודה

פיצוי לעסקים בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים באזור שעד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה.

יובהר כי הפיצוי יינתן אך ורק על נזק אשר נגרם כתוצאה מאירועי לחימה וכי תנאי הכרחי לפיצוי הוא תשלום שכר עבודה לעובד בימי הלחימה.

ההסתדרות וארגוני המעסיקים מתנגדים למתווה

לקראת הדיון בכנסת, שלחו הערב יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, מכתב דחוף לשר האוצר ישראל כץ (ליכוד), וביקשו להעניק פיצוי לכלל העסקים והעובדים בטווח המגבלות שנקבעו ע"י פיקוד העורף
ולא רק לאלה בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה.

הדרישה היא להחיל מנגנון פיצוי נזקים עקיף אחיד לכלל העסקים והעובדים אשר נפגעו במהלך מבצע "שומר החומות", בכל האזורים שנכללו בהגבלות אשר הטיל פיקוד העורף.

פואנטה בטלגרם

בהסתדרות מוצאים את עצמם נאלצים להזכיר לשר האוצר את המובן מאליו: במסגרת המבצע הטיל פיקוד העורף מגבלות על פעילות חינוכית ועסקית על מנת לשמור על חיי התושבים. החלטה זו שיבשה את הפעילות העסקית, לא רק בטווחים הקרובים לרצועת עזה, אלא באזורים נרחבים ברחבי הדרום, השפלה והמרכז – שמעבר לטווח ה-40 ק"מ. לכן, מן הסתם, כל מי שפרנסתו נפגעה אמור להיות זכאי לפיצוי – כפי שנעשה במערכות קודמות דוגמת "צוק איתן".

לדברי השניים, הכוונה לפצות רק על בסיס טווח גיאוגרפי, "מחטיאה את המטרה ומותירה עסקים ועובדים רבים מחוץ לטווח הפיצוי. לכן, יש לוודא כי כלל העסקים והעובדים שבטווח המגבלות של פיקוד העורף ייכללו".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!


    תגובות: 0

    נגישות