עכשיו זה סופי: מחירי הסלולר יעלו. סלקום רוכשת את גולן טלקום

עכשיו זה סופי: מחירי הסלולר יעלו. סלקום רוכשת את גולן טלקום

אם מזמן לא עדכנתם את חבילת הסלולר שלכם – רוצו לעשות זאת. עסקת סלקום גולן טלקום אושרה ומחירי הסלולר יעלו. פואנטה עם הפרטים

דוכן של גולן טלקום
גולן טלקום. צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כבר מספר חודשים שאתר פואנטה מתריע מפני אישור עסקת סלקום-גולן טלקום, אבל הפור נפל ושר התקשורת יועז הנדל אישר את העסקה. זאת, לאחר שמשרד האוצר ורשות התחרות כבר נתנו אור ירוק, וכך גם גורמים מקצועיים במשרד התקשורת. כל הגופים הללו טוענים שהדבר לא יפגע בתחרות בין חברות הסלולר, אבל בסופו שח דבר התוצאה תהיה שיהיו פחות מתחרות על לבו של הצרכן. ולא רק שיהיו פחות מתחרות, תהיה כאן חברת סלולר ענקית עם כוח עצום.

סלקום -גולן טלקום: כך זה יעבוד

שר התקשורת יועז הנדל מסר כי לאחר בחינה יסודית ומעמיקה של הבקשה למיזוג החברות, ולאחר שהדרג המקצועי במשרד מסר לו את המלצתו, הוא החליט לאשר את עסקת המיזוג בין חברת סלקום לחברת גולן. לדבריו, במסגרת התנאים לאישור המיזוג פעל המשרד להבטיח, בין היתר, כי תנאי השירות הסלולארי ללקוחות גולן ישמרו.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו גם לקבוצת הסלולר של פואנטה >

משרד התקשורת סבור כי המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת וימשיך לפעול על מנת לשמור על "מגרש משחקים" מאוזן המאפשר תחרות הוגנת בין השחקניות השונות בשוק.

אלה התנאים שהוצבו לסלקום:

  • גולן תהפוך למפעילה וירטואלית למשך 3 שנים. המשמעות היא שגולן תישאר חברה עצמאית שתחכור את הרשת מסלקום, אך לא תחזיק בתדרים ובתשתיות, כמו היום.
  • במהלך "תקופת הביניים" תעבור בהדרגה פעילות גולן לידי סלקום.
  • בתום התקופה סלקום תהיה רשאית לעשות בגולן כרצונה – להשאירה כמותג עצמאי או למזגה לתוך סלקום ולהיפרד מהמותג.

מהן המשמעויות מבחינת הצרכנים?

לקוחות גולן טלקום ככל הנראה לא ירגישו שום הבדל בשלב הראשון, אך ייתכן שבהמשך הם יגלו שהם הופכים ללקוחות של סלקום, למשל מבחינת שירות הלקוחות.

מבחינת כלל הצרכנים, המשמעות היא פחות תחרות, ובהכרח עליית מחירים. אם כיום גולן טלקום היא שחקנית קטנה שנלחמת בהוט מובייל, ברמי לוי וב-WE4G באמצעות חבילות זולות – כעת היא כבר לא תהיה שחקנית קטנה ורעבה, אלא חלק מהחברה הכי גדולה בשוק. גם סלקום לא ממש תתאמץ להציע חבילות זולות כאשר היא החברה הזולה בשוק.

בעיה נוספת היא ההוגנות. סלקום היא בין חברות הסלולר שעושות לא מעט טריקים, והמצב עלול להחמיר ככל שהתחרות תיחלש. לאחרונה פרסמנו כאן כי הוגשה תביעה ייצוגית נגד סלקום, לאחר שהיא הבטיחה במבצע חבילה עם מחיר לכל החיים – והעלתה את מחיר החבילה ארבעה חודשים לאחר מכן. זו רק דוגמה אחת להתנהלות של סלקום, שאוהבת גם למלא את החבילות שלה באותיות קטנות.

בכל אופן, מבחינת הצרכנים, ההמלצה היא לרוץ כעת ולרענן את חבילות הסלולר, ולהתחבר לחבילות עם מחיר קבוע לכמה שיותר זמן.

היה לכם מעניין? יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות