לא רק חשמלי. לקוחות המעדיפים פלאג-אין היברידי של BYD יכולים כעת לבחור בין שני דגמים – האחד קרוס-אובר (SEAL U DM-i) – אחיו התאום של ה-SEAL U החשמלי. השני סדאן (SEAL 05 DM-i). מדובר בשני דגמי PHEV, תחת טכנולוגיית ה-DM-i של BYD, ואם תחכו עוד כמה חודשים, במהלך 2025 יושקו שני דגמי פלאג-אין היברידי נוספים של BYD. לאחרונה הושק בישראל גם ג’אקו 7 פלאג-אין היברידי.
BYD SEAL U DM-i
קרוס-אובר בשתי גרסאות
BYD SEAL U DM-i הוא קרוסאובר (SUV) מסגמנט D, הזמין בשתי גרסאות: BOOST עם הנעה קדמית ו-DESIGN עם הנעה כפולה.
ה-SEAL U DM-i, SUV בסגמנט D, המציע ברמת גימור הבסיסית הספק כולל של 218 כ”ס עם סוללת Blade וטווח נסיעה משולב משוקלל מרבי של למעלה מ-1000 ק”מ ו-80 ק”מ חשמלי (WLTP). .
שני הדגמים מגיעים עם מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 15.6 אינץ’ מסתובב, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3″ מערכת שמע בעלת 10 רמקולים מבית Infinity©, תצוגה עילית לשיקוף נתוני נסיעה, שני משטחי טעינה אלחוטיים לטלפון הנייד, תאורת קבלת פנים דינאמית, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, שקע Type-C 60W ועוד שקע Type-C 18W מלפנים ושני שקעי Type-C 18W מאחור, חיישני גשם בשמשה קדמית ועוד.
מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, בקרת תגבור בלמים חכמה, מערכת בקרת אחיזה, מערכת אינפורמטיבית להגבלת מהירות, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, התראת התנגשות קדמית, התראת התנגשות אחורית, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, אזהרת פתיחת דלת, שמירה על מרכז נתיב, מערכת איתות בלימת חירום, מערכת בקרה דינאמית, שבע כריות אוויר, תצוגה היקפית 360 של סביבת הרכב ועוד.
BOOST: מ-210,000 ש”ח + אגרת רישוי
- מנוע חשמלי קדמי (197 כ”ס), מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר (98 כ”ס), סוללת Blade בקיבולת 18.3 קוט”ש, טווח נסיעה משולב של עד 1080 ק”מ.
DESIGN: מ-235,000 ש”ח + אגרת רישוי
- שני מנועים חשמליים (204 כ”ס מלפנים ו-163 כ”ס מאחור), מנוע בנזין טורבו (130 כ”ס), טווח נסיעה משולב של עד 870 ק”מ.
>> יש לנו עוד כתבות מעניינות כאלה, עקבו אחרינו בטלגרם ולא תפספסו. לחצו כאן 🙂
BYD SEAL 05 DM-i
SEAL 05 DM-i הוא סדאן משפחתי מסגמנט C. נראה שהיצרנית הסינית מרוצה משום שדגם SEAL 05 DM-i מושק בישראל במקביל להשקתו בסין, לפני שאר מדינות העולם.
מדובר ברכב סדאן משפחתי סופר הייבריד המזנק מ-0 ל-100 תוך 8.3 שניות. יש לו הספק כולל של 218 כ”ס עם סוללת Blade וטווח נסיעה חשמלי משולב של 90 ק”מ חשמלי (WLTP). מחיר הרכב מתחיל ב-175,000 ₪ + אגרת רישוי.
לרכב שני מצבי נהיגה לכל רמות הגימור: EV ו-HEV. במצב הראשון הנהג יכול לבחור מצב חשמלי בלבד עבור נסיעה יומית חלקה, או נסיעה עירונית. במצב השני הרכב ישתמש בעיקר בכוח שמספק המצבר. רק בזמן האצה, מנוע הבנזין מגביר כוח נוסף לגלגלים התומכים בסוללה.
המנוע טוען את המצבר (בין 25% ל-70% – ניתן לכוונון) כך שנסיעה חשמלית זמינה תמיד. הסוללה נטענת גם על ידי טכנולוגיית רגנרציה.
גם הוא מגיע בשתי רמות גימור – קומפורט ודיזיין.
– COMFORT: מערכת מולטימדיה עם מסך 12.8 אינץ’, תאורת LED מלאה, מושבים מרופדי עור טבעוני.
– DESIGN: שדרוגים הכוללים תצוגה עילית, מושב נוסע קדמי מתכוונן חשמלית, מערכת שמע מתקדמת.
דגמי BYD בישראל
BYD משווקת בישראל מספר דגמים של רכבים חשמליים המתאימים לסגמנטים שונים: ATTO 3, DOLPHIN, SEAL.
מאפיין | BYD ATTO 3 | BYD DOLPHIN | BYD SEAL |
---|---|---|---|
קטגוריה | SUV קומפקטי | האצ’בק קומפקטי | סדאן ספורטיבית |
הנעה | קדמית | קדמית | אחורית / כפולה |
הספק | 204 כ”ס | 94-204 כ”ס (תלוי גרסה) | 312 כ”ס (Design) / 530 כ”ס (Excellence) |
תאוצה 0-100 קמ”ש | 7.3 שניות | 7.9-12.3 שניות (תלוי גרסה) | 5.9 שניות (Design) / 3.8 שניות (Excellence) |
סוללה | 60.5 קוט”ש | 44.9-60.4 קוט”ש (תלוי גרסה) | 82.5 קוט”ש |
טווח נסיעה (WLTP) | 420 ק”מ | 340-427 ק”מ (תלוי גרסה) | 570 ק”מ (Design) / 520 ק”מ (Excellence) |
טעינה מהירה | עד 110 קילוואט (מ-30% ל-80% ב-28 דק’) | עד 60 קילוואט (מ-30% ל-80% ב-30 דק’) | עד 150 קילוואט (מ-30% ל-80% ב-30 דק’) |
מחיר | מ-170,000 ש”ח | מ-142,000 ש”ח (קומפורט) | החל מ-217,000 ש”ח (Design) / 234,000 ש”ח (Excellence) |
מתלבטים לגבי רכב חשמלי?
הגזרות על בעלי ורוכשי הרכב החשמלי
אם ההתלבטות שלכם היא בין רכב חשמלי לרכב פלאג-אין היברידי או מנוע בנזין, חשוב שתכירו את שינויי המיסוי.
רוכשי רכבים חשמליים בישראל ניצלו בשנים האחרונות מס קנייה מופחת, אך בשנת 2024 מס קנייה על רכב חשמלי עלה ל-35%, ובשנת 2025 הוא יזנק ל-45%.
כלומר, כיום, גובה מס הקנייה על הרכב החשמלי הוא 35% וגובה תקרת ההטבה הנוכחי על הרכב החשמלי הוא 50 אלף שקל. מינואר הקרוב גובה מס הקנייה על הרכב החשמלי יעלה 45% וגובה תקרת ההטבה יירד ל-35 אלף שקל.
מדובר בשינוי משמעותי שמצטרף לעלייה אגרות הרישוי שהובילו משרד התחבורה ומשרד האוצר, והטלת מס נסועה (מס על נסיעות לפי קילומטרז’) שיוטל החל משנת 2026.