כפי שהבטיחה, כלמוביל משיקה את ג’אקו 7 פלאג-אין היברידי – גרסת ה-PHEV של JAECOO 7. מדובר במותג רכב סיני יחסית חדש בארץ, שהושק ביולי 2024 ועד כה נמכר רק בהנעת בנזין. עבור מי שמחפש רכב פנאי-שטח לא חשמלי אך חסכוני בדלק, זו כנראה תהיה חלופה מעניינת. הצריכה המשולבת של הדלק ברכב הג’אקו 7 PHEV עומדת על 0.7 ליטר ל-100 ק”מ לפי תקן WLTP. זהו נתון המשלב את השימוש במנוע החשמלי עם המנוע הבנזיני במצב היברידי, ומצביע על צריכת דלק נמוכה במיוחד לרכב במשפחת ה-SUV.
ג’אקו 7 בגרסת PHEV, המיוצר ע”י הקונצרן הסיני Chery, נמכר כאן בשתי תצורות – פרימיום ו-Luxury, שביניהם מפרידים כ-13,000 ש”ח.
רכב פלאג-אין היברידי (Plug-in Hybrid Electric Vehicle – PHEV) הוא רכב שמשלב בין מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי. בעוד שהמנוע החשמלי יכול להניע את הרכב באופן עצמאי במצבים של נסיעה עירונית, מנוע הבנזין נכנס לפעולה בטווחים ארוכים יותר, כשיש צורך בשימוש במנוע יותר עוצמתי או כאשר הסוללה החשמלית נגמרת. רכבים אלו ניתן לטעון באופן חיצוני באמצעות עמדות טעינה, ומספקים את היתרון של נסיעה חשמלית ללא חרדת טווח, בשילוב עם יכולת נהיגה ארוכה כמו ברכב בנזין.
ג’אקו 7 פלאג-אין היברידי
מה הוא מציע?
ג’אקו 7 PHEV מגיע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, המפיק הספק משולב של 342 כוחות סוס (כ”ס) ומומנט של 53.6 קג”מ. המנוע החשמלי מאפשר טווח של עד 91 ק”מ “חשמלי טהור” (על פי תקן WLTP), וכשהרכב נמצא במצב היברידי, ניתן להסתמך על המנוע הבנזיני להשלמת נסיעות ארוכות יותר, מה שמביא את הטווח המשולב לכ-1,300 ק”מ. >> חברים, חשוב לנו שתעקבו אחרינו בטלגרם ולא תפספסו כלום. לחצו כאן >
לרכב יש מספר מצבי נהיגה לבחירה – כולל מצב “חשמלי טהור” (EV ו-EV+), מצב היברידי (המשלב את המנוע החשמלי עם המנוע הבנזיני), ומצבי אקו, ספורט ורגיל, מה שמאפשר למשתמש להתאים את חווית הנהיגה להעדפות הנהג.
ביצועים וטעינה – ג’אקו 7 פלאג-אין היברידי
הטעינה של הג’אקו 7 PHEV יכולה להתבצע דרך עמדות טעינה AC, כאשר זמן הטעינה בבית הוא כשלוש שעות. טעינה מהירה ב-DC יכולה להטעין את הסוללה מ-30% ל-80% בתוך כ-20 דקות. המנוע ההיברידי מאפשר לרכב להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-8.5 שניות, כאשר המהירות המקסימלית עומדת על 180 קמ”ש.
מתחרים בקטגוריה
ג’אקו 7 פלאג-אין היברידי לא לבד בקטגוריה, כמובן. למעשה, הג’אקו 7 PHEV נכנס לשוק שבו כבר פועלים מספר רכבים המציעים טכנולוגיה דומה. בין המתחרים העיקריים נמנים:
- מיצובישי Outlander PHEV – רכב פנאי שטח היברידי המציע מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר עם מנוע חשמלי, טווח חשמלי של עד 55 ק”מ, ויכולת טעינה חיצונית.
- טויוטה RAV4 PHEV – דגם היברידי-נטען שמגיע עם מערכת הנעה משולבת ומספק טווח חשמלי של עד 55 ק”מ, תוך שילוב ביצועים וצריכת דלק נמוכה.
- וולבו XC60 Recharge – רכב פנאי שטח יוקרתי עם טכנולוגיית פלאג-אין היברידית, המציע ביצועים מרשימים ויכולת נסיעה חשמלית מלאה.
הרכב כולל מסך מולטימדיה ענק בגודל 14.8 אינץ’, מערכת סאונד עם 6 רמקולים, ומערכות נוחות כמו חיבור אלחוטי ל-Apple CarPlay ואנדרואיד אוטו.
ג’אקו 7 פלאג-אין היברידי
תצורות רכב ומידות
הג’אקו 7 פאג-אין היברידי מגיע בשתי רמות גימור: פרימיום ו-Luxury.
המושבים ברכב מצופים בעור טבעוני וניתנים לכיוון חשמלי לנהג ולנוסע. יש גם מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתח מיזוג אוויר אחורי.
גרסת ה-Luxury מוסיפה אבזור נוסף כמו גג שמש פנורמי, מערכת כניסה ללא מפתח ומושב נהג עם תמיכה מותנית חשמלית.
JAECOO 7 – גרסאות ומחירים
גרסה | פרימיום | Luxury |
מחיר | 190,000 ₪ | 203,000 ₪ |
לכל המחירים הללו יש להוסיף את עלות אגרת הרישוי בסך 2643 ש”ח. אגב, אגרת רישוי לרכב חשמלי התייקרה.
אהבתם את הכתבה? אז…
JAECOO 7 – רכב SUV ראשון
דגמי ג’אקו נוספים בהמשך
JAECOO 7 הוא הסנונית הראשונה מבין כמה דגמים של המותג ג’אקו הסיני שיגיעו לארץ בהדרגה. היבואנית כלמוביל תייבא לארץ עוד שני רכבי SUV של המותג שיתאימו לקהלים שונים:
- JAECOO 8 PHEV -רכב SUV ענק עם טווח מוצהר של עד של 160 ק”מ על חשמל אשר מגיע עם 6 מושבים וזוג מושבי קפטן בשורה האמצעית. צפוי להיות מושק עוד השנה.
- JAECOO 5 – רכב SUV קומפקטי בשלוש גרסאות הנעה חשמל, היברידי ובנזין.הוא רכב SUV פרימיום משפחתי שמביא סטנדרטים חדשים לשוק הרכב בישראל. עם מפרט טכנולוגי מתקדם, עיצוב חיצוני מרשים ויכולות נהיגה מגוונות, ה-JAECOO 7 מציב רף גבוה בקטגוריית רכבי ה-SUV המשפחתיים.
בקרוב בארץ – גם מותג הרכב OMODA
חוץ מהמותג ג’אקו, כלמוביל תייבא לארץ מותג סיני נוסף של היצרנית Chery – וגם במקרה הזה מדובר רק ברכבי SUV. מדובר במותג OMODA.
אחריות: 6 שנות אחריות יצרן או 150,000 ק”מ. 8 שנים על הסוללה או 150,000 ק”מ.