איך להקים עסק

איך להקים עסק

לא מעט אנשים רוצים להגשים את חלומם ולהיות עצמאים, אך נתקעים בשאלה איך להקים עסק ומהם שלבי העבודה. קבלו כאן כמה טיפים לפני שאתם יוצאים לדרך

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

נמאס לכם מהבוס? נמאס לכם מהמשרד? סתם מחפשים השלמת הכנסה? להקים עסק זה לא בהכרח הדבר הגדול שנראה לנו שזה – זה לא בהכרח מצריך חלל ועובדים, ואפשר להקים עסק קטן מהבית באופן יחסית קל. תמיד שאלתם את עצמכם איך להקים עסק? אנחנו כאן על מנת לענות לכם על השאלות הללו.

1. השלב הראשון: רעיון

פעמים רבות הקו המנחה של יזמים התוהים איך להקים עסק הוא לזהות בעיה ולמצוא לה פתרון. חשבו עם עצמכם טוב והגדירו לעצמכם מה בעצם העסק שלכם נותן ללקוח? מה הערך המוסף שלו? למה שהלקוח יבוא דווקא אליכם? ענו לעצמכם על השאלות הללו והעלו אותן על כתב, על מנת לעשות לעצמכם סדר. בסופו של דבר התחרות בין עסקים היא גדולה, וצריך שהעסק שלכם יתבלט מעל כולם. שhיתן ללקוח ערך מוסף.

2. השלב השני: מי הקהל שלכם?

מי הם האנשים להם אתם רוצים להעניק פתרונות? איפה הם גרים? במה הם עוסקים? מה הסטטוס הזוגי שלהם? בני כמה הם? היכנסו לרזולוציות הקטנות ביותר והגדירו עבורכם את הקהל שלכם. זה יעזור לכם למקד את פרסום העסק שלכם לאנשים הנכונים וזהו אחד מהשלבים הקריטיים באיך להקים עסק.

3. השלב השלישי: תוכנית עסקית

המונח "תוכנית עסקית" יכול להישמע מפחיד, אך אין לכם ממה לפחד והיא שלב הכרחי בתהליך של איך להקים עסק. תוכנית עסקית מטרתה היא להגדיר את מטרות העל עבורכם וכיצד אתם מתכננים להגיע למטרות הללו. מטרתה היא לעשות לכם סדר בראש וסדר בהשקעות, בהוצאות, בהכנסות וברווחים. בתוכנית תענו על שאלות כמו כמה אתם מתכננים להוציא על העסק? כמה רווח אתם מתכננים להפיק מן העסק? תוך כמה זמן ההשקעה תחזיר את עצמה? לאן הייתם רוצים שהעסק יתפתח, תוך כמה זמן וכיצד אתם מתכננים להגיע לזה?

אתם יכולים לשאוב מידע רב לגבי איך בונים תוכנית עסקית סדורה מן האינטרנט, ואם קשה לכם ללמוד את הדברים הללו לבד, אתם יכולים לשכור מומחה בתחום שיעזור לכם. זכרו – תוכנית עסקית סדורה וטובה היא המפתח להצלחה של העסק. תוכנית עסקית טובה תעזור לכם עם למשוך משקיעים שישקיעו בעסק שלכם, וגם לעודד את הבנק לתת לכם הלוואה לטובת הקמת העסק.

4. השלב הרביעי: בירוקרטיה

זה הוא השלב האפור שבתהליך של איך להקים עסק. בירוקרטיה היא עניין מסורבל, ולכן עדיף שבכל ענייני הבירוקרטיה תטפלו מראש: הוציאו רישיון לעסק ורשמו את שם העסק, פתחו חשבון בנק ייעודי נפרד לעסק, עברו על חוקים ותקנות שקשורים בתחום בו אתם רוצים להתפתח, נסחו כבר חוזים בעבור הספקים איתם אתם מתכננים לעבוד.

5. השלב החמישי: תוכנית שיווקית

קשה מאוד לקדם עסק היום ללא תוכנית שיווקית ונוכחות ברשתו החברתיות. פנו לבעל מקצוע או למדו בעצמכם כיצד בונים תוכנית שיווקית ומה האסטרטגיה שלכם וחזרו לשלב השני – מי הוא הקהל שלכם? כיצד אתם מתכננים להגיע אליו ודרך אילו פלטפורמות? שיווק טוב יכול להביא את העסק שלכם לגבהים חדשים.

1
נגישות