מחירי הדלק יורדים - בינתיים באופן זמני. ליברמן מוריד את מס הבלו

בחודשים הקרובים נשלם פחות על דלק

הקלה ביוקר המחיה: מחירי הדלק יירדו זמנית. כל הפרטים על ההחלטה הלא שגרתית של ליברמן ועל המחיר שתשלמו על טנק דלק – בכתבה

מחירי הדלק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הדלק הוא אחד הסעיפים שמכבידים יותר מכל על אזרחי ישראל – כך שקשה להמעיט בחשיבות ההחלטה של שר האוצר, אביגדור ליברמן להוריד את מס הבלו על הדלק ועל הסולר. כרגע ההוזלה תהיה בתוקף במשך שלושה חודשים (כלומר, ברבעון הבא). לאחר מכן הנושא ייבחן שוב. בעקבות ההחלטה, מחירי הדלק יורדים משמעותית – בשיעור של חצי שקל לליטר. מחיר ליטר בנזין יעמוד על 6.94 ש"ח.

כמובן, יש לקוות שהירידה במחירי הדלק והסולר תשפיע בעקיפין על יוקר המחיה באופן כללי, משום שההובלה והשינוע של סחורות ומוצרים יוזלו גם הם.

נזכיר כי מס הבלו על מוצרי הדלק השונים נקבע על ידי אגף המכס והמע"מ במשרד האוצר. כיום כל ליטר דלק שאנחנו משלמים עליו כולל סכום של כ-3.11 ש"ח אשר מגיעים ישירות אל קופת המדינה. כשמדבר בסולר, הסכום הוא 2.98 ש"ח. הוזלה של כחצי שקל היא הוזלה משמעותית.

עוד נזכיר כי הבלו הוא מס מאוד לא שוויוני, משום שכולם סופגים אותו בלי קשר לגובה ההכנסה שלהם. למעשה, כל מי שיש לו רכב חברה או רכב מהמדינה (ולא משלם על הדלק בעצמו), כלל לא מרגיש בו, ואילו דווקא האוכלוסיות הפחות מסודרות מבחינה תעסוקתית סופגות את המחירים הגבוהים.

מחירי הדלק יורדים – מה הרקע להחלטה?

החלטת שר האוצר התאפשרה בעקבות הגידול בהכנסות המדינה ברבעון האחרון ובזכות נתוני הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הישראלית.

האם שר האוצר נכנע ללחצים או שבכל מקרה היה נוקט את הצעד הזה – זה כמובן איש אינו יודע, אך לדברי ליברמן, ההחלטה התקבלה על סמך נתונים בלבד. במהלך מסיבת עיתונאים, אמר שר האוצר: "כרגע אנחנו במצב טוב. אם יש אפשרות להיטיב עם העם ואפשר להחזיר כסף לציבור, צריך לעשות את זה. אני יודע לקבל החלטות רק על בסיס נתונים. היה צריך לראות שהתמונה תתייצב, שנוכל לעשות הערכת מצב מושכלת גם לגבי מחירי הדלק וגם לגבי מצב הכלכלה הישראלית. כרגע, לפחות לפי בלומברג, ההערכות הן שמחיר הנפט מתייצב בסביבות 105 דולר לחבית, והוא יכול לרדת ולעלות בין 99 ל-112".

לדבריו, באוצר מעריכים שכרגע אפשר יהיה להחזיר חצי שקל מהבלו, גם על ליטר סולר וגם על ליטר בנזין: "ההפחתה בסולר תקל גם על התחבורה הציבורית".

הורדת מס הבלו – עד מתי נהנה מירידה במחירי הדלק?

האם אנחנו יכולים להיות אופטימיים? קשה לדעת. ליברמן מבהיר כי לא מדובר בשינוי קבוע במנגנון המס, אלא בהפחתה של חצי שקל בלבד למשך רבעון. הפחתת מס הבלו יוצרת אובדן הכנסות משמעותי למדינה. לפי נתוני משרד האוצר, אובדן הכנסות המדינה מההפחתה על מס הבלו הינו כ-800 מיליון שקל למשך שלושה חודשים.

לכן, לדבריו, ההפחתה הזו תישקל מחדש בהתאם למצב הכלכלי של המשק ולמחיר הנפט בעולם.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות