ביקורת "אווטאר: דרכם של המים": דיסני השקיעה באפקטים ושכחה את התסריט

ביקורת "אווטאר: דרכם של המים": דיסני השקיעה באפקטים ושכחה את התסריט

"אווטאר: דרכם של המים" הוא סרט מרהיב ביופיו מבחינת אפקטים וחוויה ויזואלית. יש רק בעיה קטנה – התסריט שטחי ודל. ובכל זאת שווה ללכת

ביקורת אווטאר דרכם של המים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: גלעד רון 

בשנת 2009 יצא הסרט השאפתני של הבמאי ג'יימס קמרון "אוואטר", שמספר על כוכב לכת בדיוני בשם פנדורה ועל ניסיונות בני האדם להרוס את הכוכב על מנת להשיג את המשאבים הטבעיים שלו. כוכב הסרט היה ג'ייק, חייל אמריקאי שמגויס לתוכנית מיוחדת שמאפשרת לו להיכנס לגוף אוואטר ולהיטמע בקרב הילידים בני המקום.

הסרט הביא בשורה טכנולוגית עצומה, עם שימוש באפקטים חדשניים וצפייה בעזרת משקפי תלת-ממד. 13 שנה אחרי, "אוואטר" הוא עדיין הסרט הכי רווחי שיצא אי פעם, אך הטכנולוגיה שלו כבר ניכרת בכל סרט מארוול עתיר תקציב שיוצא לאקרנים, והטרנד של משקפי התלת-ממד נעלם מהר כשבא.

עם האתגרים האלה ג'יימס קמרון מתמודד כאשר הוא מוציא לאור את הסרט השני בסדרה, "אוואטר: דרכם של המים". מן הסתם, ביקורת "אווטאר" לא יכולה להיות מנותקת מהציפיות הגדולות ומההמתנה הממושכת.

הפקת סרט שני במרחק של כל כך הרבה זמן נדמית כצעד תמוה מצד ג'יימס קמרון ואולפני דיסני. למרות הצלחתו הגדולה של הסרט הראשון זמן רב עבר, "אוואטר" לא הצליחה להיטמע בתרבות הפופולרית, ונדמה כי הדבר היחיד שרוב הצופים זוכרים מהסרט הראשון הוא זה שהוא מתעסק בחייזרים כחולים.

ביקורת אווטאר: דרכם של המים – תסריט של סרט ילדים

הסרט השני חוזר להתעסק בג'ייק סאלי, שחי עם נייטירי, אהובתו מהסרט הקודם יחד בכוכב פנדורה. מאז הסרט הקודם הם הספיקו להקים משפחה, ולחיות חיים מאושרים ביחד. אלא שחזרתם של בני האדם אל כוכב הלכת קוטעת את שגרת חייהם השלווה ומאלצת אותם למצוא בית חדש.

פואנטה בטלגרם

אם הסרט היה נמדד רק לפי ויזואליות, נראה שהוא היה זוכה באוסקר. ג'יימס קמרון מצליח לייצר עולם שנראה כה אמיתי, שקשה להאמין שהוא נוצר במחשב. הטכנולוגיה החדשנית שבה הסרט משתמש כדי להציג את האוקיינוס היא לא פחות ממרהיבה, ולאורך 190 דקות הסרט אי אפשר להסיט את העיניים מהמסך. הבעיה של הסרט היא אותה הבעיה של הסרט הראשון בסדרה, התסריט.

דיאלוגים שטחיים וחורים בעלילה

נדמה כי תסריט הסרט נגנב מאחד סרטי הילדים של דיסני. הדיאלוגים מטופשים ושטחיים, הדמויות לא עמוקות והחורים העלילתיים גדולים מספור. נדמה כי יוצרי הסרט השקיעו כל כך באפקטים, שהם שכחו להשקיע מחשבה בעלילה, וחבל שכך, כי למרות שהסרט מהפנט ביופיו, הוא לא מצליח להישאר איתך.

בינתיים, עם פתיחה מאכזבת יחסית , הסרט לא מצליח לעמוד בציפיות של האולפנים וכנראה שלא יצליח לחדש את ההישג של הסרט הראשון בסדרה ולהיות שובר קופות מפלצתי, ואין לדעת איך זה ישפיע על תוכניות ג'יימס קמרון להוציא עוד שלושה סרטים בשש שנים הקרובות.

ובכל זאת – שווה ללכת

הביקורת על "אווטאר" עשויה להותיר אתכם קצת מבולבלים, אבל בסופו של דבר, לטעמנו שווה ללכת. למרות הבעיות בסרט, סך החלקים ב"אוואטר: דרכם של המים" גדול מהשלם, וזהו סרט מהנה מאוד ששווה צפייה בקולנוע בתלת-ממד.

הסרט מוקרן בכל בתי הקולנוע וכדאי להביא בחשבון שאורכו יותר משלוש שעות.

ניתן לרכוש כרטיס לסרט 1+1 דרך מועדוני צרכנות, חברות אשראי ועוד, או כרטיס מוזל במסגרת שלישי בשלייקס.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות