משרד הבריאות פוסל את התכשיר של אלין כהן, שהוא עצמו אישר לשיווק

משרד הבריאות פוסל את התכשיר של אלין כהן, שהוא עצמו אישר לשיווק

משרד הבריאות אישר לשיווק את ג'ל החיטוי של אלין כהן, המיוצר ע"י קאופמן תמרוקים. חודשים אחר כך, המשרד טוען שאין בו מספיק אלכוהול. מי אשם?

אלין כהן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מותג הטיפוח של אלין כהן זוכה לפופולריות רבה, שאותה החליטה כהן עם פרוץ הקורונה לנצל כדי להרחיב את מוצרי הקוסמטיקה גם למוצרי חיטוי. אלין כהן כמובן אינה מייצרת את המוצרים שלה לבד, וחתמה על הסכם עם חברת קאופמן תמרוקים שתייצר עבורה את ג'ל החיטוי. משרד הבריאות מצדו העניק לאלין כהן רישיון והמוצר משווק כבר כמה חדשים. אלא שכעת בדיקת מעבדה שביצע משרד הבריאות מגלה שג'ל החיטוי של אלין כהן מכיל רק 25% אלכוהול -בניגוד למצוין על תווית המוצר (70%) ולא בהתאם להרכב התמרוק שאישר משרד הבריאות.

כיצד נתן משרד הבריאות רישיון לתכשיר שמבטיח 70% אלכוהול אם יש בו 25% אלכוהול בלבד? לא ברור. נראה שהמשרד הסתמך על הצהרת היצרן ורק לאחר כמה חודשים החל לבדוק את התכשיר.

מדובר במחדל, משום שכדי שג'ל חיטוי אלכוהולי יהיה יעיל, הוא לא יכול להיות להכיל רק 25% אלכוהול. בעידן הקורונה, ייתכן שיש צרכנים וצרכניות שמשתמשים בתמימותם בג'ל הזה ולא יודעים שבאותה מידה הם יכולים לא לחטא את הידיים כלל…

לכן, אין ספק שמדובר בהטעיה חמורה של הצרכנים, והשאלה היא מי אחראי לכך.

כעת משרד הבריאות קורא לציבור להימנע מלרכוש את המוצר – אשר שמו המדויק הוא אלין כהן – אלכוהול ג'ל קריסטלי לשמירה על היגיינת הידיים" מס' רישיון 135518. המוצר מיוצר ע"י חברת קאופמן תמרוקים בע"מ.

לקוחות אשר ברשותם המוצר הנ"ל מתבקשים להפסיק את השימוש במוצר. הודעה נמסרה לנקודות המכירה וניתנה הנחייה להסרת המוצר מהמדפים.

למענה לשאלות נוספות או בירורים ממליצים במשרד הבריאות לפנות ישירות ליצרנית, חברת קאופמן תמרוקים בע"מ.

בסוף הודעת  משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני שימוש בתמרוקים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות או שימוש בתמרוקים שלא יוצרו על פי תנאי רישיונם.

מדובר בהמלצה חצופה, מפני שהתכשיר הזה כן קיבל את רישיון משרד הבריאות, ולא ניתן לדרוש מהצרכנים לבדוק מה המוצר מכיל – במיוחד אם מתנוסס עליו רישיון של משרד הבריאות.

אלין כהן: "מחדל של משרד הבריאות ושל קאופמן תמרוקים"

אלין כהן אמרה היום בתגובה כי מי שלא ביצע את עבודתו הם משרד הבריאות וחברת וחברת קאופמן תמרוקים: "אני שילמתי לחברת קאופמן לייצר עבורי תכשיר חיטוי שמכיל 70% אלכוהול, ובפועל קיבלתי תכשיר עם 25% אלכוהול. המוצר מאושר ע"י משרד הבריאות. ברגע שזה נודע לי, הסרתי את המוצר מהמדפים ללא פנייה או דרישה של משרד הבריאות, אבל במקביל דרשתי שכל האלכוהול-ג'ל המיוצר ע"י קאופמן תמרוקים יוסר מהמדפים כדי לא להטעות את הציבור. אבל משרד הבריאות לא עשה את את זה ובחר להעלים עין. בקרת האיכות שלהם לא עומדת בשום סטנדרטים. אצלי בחברת אלין כהן הכול מתועד ומסודר לפי חוק. אני רומיתי והוניתי, ואני לא אשתוק עד שהצדק ייצא לאור".

 

את הכתבה הזאת חשוב שתשתפו!

ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות