🎗️
למי שמחפש קרוסאובר לא חשמלי בתקציב של כ-150,000 ש”ח מצטרף רנו קפצ’ר 2024 החדש בעיצוב שעבר שינוי מרענן מהדגם הקודם. הוא מגיע בשתי גרסאות – Evolution במחיר של 150,000 ש”ח ו-Techno במחיר של 153,000 ש”ח. שתי הגרסאות, המיובאות ע”י פריזבי, כוללות מנוע 1.3 ליטר טורבו עם מערכת היברידית קלה (MHEV), המספקת שילוב בין ביצועים לחיסכון בדלק.
ההבדל עיקרי בין הגרסאות הוא באבזור, כשגרסת Techno כוללת תוספות מתקדמות כגון בלם יד חשמלי עם Auto Hold, טעינה אלחוטית למכשירים ניידים ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.
RENAULT CAPTUR 2024 – מפרט טכני
רנו קפצ’ר 2024 מצויד במנוע בנזין 1.3 ליטר טורבו עם הזרקה ישירה וסיוע היברידי קל, המפיק 158 כ”ס ומומנט של 27.5 קג”מ. תיבת ההילוכים כפולת מצמדים (EDC) כוללת 7 הילוכים ומאפשרת תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-8.5 שניות, עם מהירות מרבית של 180 קמ”ש.
המנוע עומד בתקן זיהום האוויר Euro 6, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-16.9 ק”מ לליטר, מה שמציב את הדגם בין הרכבים החסכוניים בקטגוריית הקרוסאוברים. עם זאת, יש מתחרים נוספים בשוק הקרוסאוברים בישראל שמציעים ביצועים דומים בתחום צריכת הדלק. לדוגמה, סוזוקי קרוסאובר (Suzuki S-Cross), בגרסתו עם מנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו המשולב במערכת היברידית קלה, מציע צריכת דלק של כ-17-18 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת.
נפח מיכל הדלק עומד על 48 ליטר.
מה ההבדל בין רנו קפצ’ר אבולושן לגרסת טכנו?
כאמור, בין שתי הגרסאות מפרידים כ-3000 ש”ח.
רמת גימור | מנוע | מחיר |
---|---|---|
Evolution | 1.3L MHEV 158 כ”ס | 150,000 ₪ |
Techno | 1.3L MHEV 158 כ”ס | 153,000 ₪ |
רמת הגימור הבסיסי אבולושן (Evolution) כוללת מולטימדיה “10.4, מסך “7 בלוח המחוונים, בקרת אקלים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני חניה אחוריים + מצלמה אחורית, שני שקעי USB-C מלפנים, ריפוד בד שחור עם תפר בצבע כחול, חישוקי “17, תאורת LED מלאה, חיישני תאורה וגשם ועוד.
רמת הגימור הבכירה טכנו (Techno) מוסיפה לרשימה בלם יד חשמלי עם Auto Hold, שני שקעי USB במושב האחורי, בורר הילוכים אלקטרוני, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, תאורת אווירה, חימום גלגל הגה, ריפוד בד שחור משולב עור סינטטי, חישוקי “18 ועוד.
מה זה MHEV?
כאמור, לא מדובר ברכב חשמלי אלא בשיטת הנעה היברידית קלה – MHEV (ראשי תיבות של Mild Hybrid Electric Vehicle).
MHEV הוא מערכת הנעה המשלבת מנוע בנזין עם מערכת חשמלית, אך בניגוד לרכב היברידי מלא או רכב פלאג-אין היברידי, המנוע החשמלי ברכב היברידי קל אינו יכול להניע את הרכב לבדו. במילים פשוטות, רכב היברידי קל משתמש במנוע החשמלי כדי לסייע למנוע הבנזין בעומסים מסוימים, אך אינו מסוגל לנסוע על חשמל בלבד.
רנו קפצ’ר החדשה:
נוחות ומרחב פנימי
רנו קפצ’ר מתאים ל-5 נוסעים ומציע מרחב פנימי גמיש. המושב האחורי ניתן להזזה על מסילה, מה שמאפשר להגדיל את נפח תא המטען לפי הצורך. נפח תא המטען משתנה בין 241 ל-426 ליטר כאשר המושב האחורי במקומו, ועד ל-1,547 ליטר עם קיפול המושבים.
במבחנים בינלאומיים, הדגם זוכה לשבחים על השימושיות הפנימית והמרחב, אך יש גם הערות לגבי המצלמה האחורית המיושנת יחסית בהשוואה למתחרים כמו יונדאי קונה.
אל תגידו שעוד לא הוספתם לנו עוקב באינסטגרם! לחצו כאן 🙂
אהבתם? יש לנו קבוצה בפייסבוק שתתאים לכם. הצטרפו כאן 🙂
וחשוב לנו שתעקבו אחרינו גם בטלגרם. יש הפתעות שאנחנו שומרים רק לשם. הצטרפו 🙂
למרות זאת, תא הנוסעים קיבל שבחים על האיכות הכללית והחומרים הידידותיים לסביבה, בעיקר ברמות הגימור הגבוהות.
אבזור טכנולוגי: משטח טעינה אלחוטי בגרסה הבכירה
הקפצ’ר מצויד במערכת מולטימדיה מתקדמת OpenR Link עם מסך מגע בגודל 10.4 אינץ’ המערכת מבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב ותומכת בחיבור אלחוטי ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, ומספקת חוויית קישוריות מלאה עם שירותי גוגל.
אם אתם רוצים טעינה אלחוטית לסמארטפון, תקבלו אותה רק בגרסת Techno.
בטיחות
הרכב הזה לא מצטיין באבזור בטיחותי, כאשר גרסת אבולושן מקבלת דירוג 5 מתוך 8, וגרסת הטכנו דירוג 6.
קפצ’ר 2024 כולל מציע 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד, כאשר רוב התכונות הבטיחותיות זהות בשתי הגרסאות, למעט מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שקיימת רק בגרסת הטכנו.
אין כאן בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, אין מערכת התרעה מפני שכחת ילדים ברכב, אין זיהוי כלי רכב ב״שטח מת״, ואין אזהרה מפני פתיחת דלת.