ייצוגית נגד סופרגז, אמישרגז ופזגז בגין אפליה: צרכנים חילונים משלמים יותר מחרדים

ייצוגית נגד סופרגז, אמישרגז ופזגז בגין אפליה: צרכנים חילונים משלמים יותר מחרדים

אחרי התחקיר בטלוויזיה, צרכנים חילונים זועמים מגישים תביעה ייצוגית נגד סופרגז, ישראגז ופז גז

סופרגז
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

שוב ושוב מסתבר שהצרכנים החרדים משלמים פחות, והפעם מדובר בגז. השבוע הוגשה תביעה ייצוגית נגד סופרגז, אמישראגז ופז גז בגין אפליה. זאת, אחרי שבחדשות 12 נחשף כי חברות הגז נותנות באופן שיטתי הצעות מחיר זולות יותר לצרכנים בשכונות חרדיות בהשוואה למחיר המוצע לחילונים.

ייצוגית נגד סופר גז, אמישרגז ופזגז

לפי התביעה, המתבססת על התחקיר, הפער בין המחירים מגיע ל-350%. עילת הייצוגית נגד סופר גז, אמישרגז ופזגז היא אפליה פסולה בין צרכני על רקע דתי או השתייכות לקבוצה דתית.

כך למשל, לפי התחקיר, סופרגז גובה רק 6 ש"ח דמי שימוש ורק כ-12 ש"ח בעיר חרדית, לעומת 32 ש"ח דמי שימוש ו 32 ש"ח לקוב בתל אביב.

דוגמה אחרת בכתבה היא ההצעה שנתנה אמישרגז לתושב בשכונה חרדית – שבה מחיר הגז זול פי שניים ממחיר הגז שהוצע לתושב השכונה החילנית הסמוכה.

עקרונית, פערי המחירים שהוצגו בכתבה ומופיעים בייצוגית נגד סופרגז ושות', הגיעו עד כ-60 שקל לחודשיים לכל מנוי. הסכומים המצטברים הם עצומים.

שלוש החברות הגיבו לאחר שידור הכתבה שהן אינן מפלות בין צרכנים, אבל נראה שההקלטות של השיחות עם מוקדי השירות מוכיחות אחרת.

את התביעה הגיש משרד עו"ד עמית מנור -יוקי שמש, בשם שלושה לקוחות של שלוש החברות.

תזכורת חשובה גם בלי קשר לתחקיר

זה המקום להזכיר כי כל צרכן צריך היום לעשות השוואת מחירי גז. בכתבה שפרסמנו כאן באתר פואנטה תחת השם השוואת מחירי גז: כך תדעו כמה באמת אמור לעלות לכם גז ותחסכו בהוצאות, תגלו שגם השכנים שלכם בשכונה לא חרדית אולי משלמים הרבה פחות מכם.

כדאי גם לזכור שזה לא מסובך לעבור חברת גז.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות