קידום עסק באינסטגרם: ככה עושים את זה. המדריכים העסקיים של פואנטה

קידום עסק באינסטגרם: ככה עושים את זה. המדריכים העסקיים של פואנטה

קידום עסק באינסטגרם הוא כלי הכרחי לחשיפה. איך משתמשים נכון בסטורי ואיך מגדילים עוקבים באינסטגרם? קבלו טיפים שווים ממור אלדאג קורנובסקי, מנהלת תחום מדיה בפייסבוק ישראל

קידום עסק באינסטגרם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רוב העסקים יודעים באופן תאורטי שאינסטגרם הוא כלי עסקי לא פחות מאשר כלי חברתי, אבל לא יודעים איך עושים קידום עסק באינסטגרם לאחר שהם פתחו חשבון עסקי. חשיבות הנוכחות של עסק באינסטגרם קיימת תמיד, אבל כעת כאשר עסקים רבים נקלעו לקשיים בשל משבר הקורונה – החשיבות הזאת גדולה מתמיד, משום שמדובר באמצעי חשוב לשיפור המיתוג והתוצאות של העסק. במסגרת פרויקט מיוחד של פואנטה לעסקים, הנה ראיון מיוחד ומקיף עם מור אלדאג קורנובסקי, מנהלת תחום מדיה בפייסבוק ישראל. קבלו את הטיפים החשובים ביותר שיסללו לכם את הדרך לקידום עסק באינסטגרם.

קידום עסק באינסטגרם
מור אלדאג קורנובסקי, מנהלת מדיה בפייסבוק

קידום עסק באינסטגרם – מה חשוב לדעת?

1. רוצים להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם?

אם גם אתם שוברים את הראש איך להגדיל את מספר העוקבים לצורך קידום העסק באינסטגרם, הנה טיפ חשוב.

לדברי קורנובסקי, באינסטגרם דווקא לא מעודדים את העסקים להגדיל את מספר העוקבים: "הכמות לא בהכרח עומדת בקורלציה עם מספר הלקוחות שאוהבים את העסק. מה שכן כדאי לעשות הוא להגדיל את תפוצת הפוסטים ולהגדיל את המעורבות. כל הכלים שאנחנו מציעים, מטרתם להגדיל תפוצה ומעורבות. כדי להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם צריך תוכן טוב".

2. עקבו אחר הנתונים ב-INSIGHTS

אינסטגרם insights

נתוני השימוש של אינסטגרם מספקים לכם מידע רב ערך על העוקבים שלכם ועל האנשים שמקיימים אינטראקציה עם העסק שלכם באינסטגרם. באמצעות כלי ה-INSIGHTS (הצגת נתוני שימוש), תדעו כמה אנשים ראו את הפוסט בהשוואה למספר האנשים שעשו לייק לפוסט ותפיקו לקחים להמשך.

לדוגמה, תמצאו נתוני שימוש כגון מין, טווח גילאים ומיקום. לכן, לאחר שאתם מעלים פוסט, תמיד בדקו את התגובות. כמה אנשים ראו את הפוסט שלכם וכמה אהבו אותו?

3. שיתופי פעולה לצורך קידום עסק באינסטגרם

שיתופי פעולה הם כלי להרחבת התפוצה ולהגעה לקהלים חדשים. הכוונה היא גם לשיתוף פעולה עם משפיענים וגם עם לקוחות. כך, כל אחד מכם מתייג את האחר ומגדיל את התפוצה.




במסגרת שיתוף פעולה עם משפיען, הוא יכול להשתלט על הסטורי של העמוד העסקי ליום ולשתף בו תוכן שהעוקבים שלו יראו.

שיתופי פעולה עם משפיענים הם תחום צומח במהירות בעולם וגם בארץ. אתר The Influencer MarketingHub מדווח כי הענף צפוי לגלגל בארה"ב כ-10 מיליארד דולר בשנת 2020 – זינוק של 50% לעומת 2019. כאן בישראל אנו רואים לא מעט שיתופי כאלה, למשל בחיבור החדש בין חברת הביטוח AIG לבין אסי עזר ובן זוגו.

כאשר משתפים פעולה עם לקוחות, מגיעים גם לעוקבים שלהם. אפשר לפרסם מוצרים של לקוחות, ולבקש מלקוחות כדי לתייג אותנו.

4. EXPLORE

 

אחד הכלים היעילים באינסטגרם הוא תג ה-EXPLORE (אקספלור), אשר מעודד חשיפה לתוכן שאתם לא רגילים לעקוב אחריו. אינסטגרם יוצרת EXPLORE שונה עבור כל אחד.

המטרה שלכם כעסק היא להיות מוצגים ב"אקספלור" של אנשים אחרים.

עסקים שמצלמים סרטוני וידאו ל-IGTV מגדילים את הסיכוי להיחשף באקספלור של לקוחות פוטנציאליים, משום שמוקצה יותר מקום ל-IGTV ולווידאו. לפי נתוני אינסטגרם, תמונות וסרטונים שנמצאים באקספלור זוכים למעורבות גבוהה.

דרך נוספת עבור העסק היא להשתמש בהאשטאג ולתייג לוקיישנים – גם באקספלור וגם בפיד.

5. תיוגים לצורך קידום עסק באינסטגרם

תיוג (hashtags) הוא דרך למקד תשומת לב לפוסט. כדי לשפר קידום עסק באינסטגרם, ניתן להוסיף האשטאג אחד אן כמה לתיאור או לתגובות של הפוסט. כאשר חשבון ציבורי מוסיף האשטאגים לפוסט, הפוסט יהיה גלוי בדף ההאשטאגים המתאים.

כדי לתייג תמונה או סרטון עם hashtag:

  • צלמו או העלו תמונה או סרטון
  • בחרו להוסיף מסנן, ואחר כך הקישו על הבא
  • הקישו על כתוב כיתוב… והקלידו # ואחריו טקסט או אמוג'י (דוגמה: #פרח)
  • הקישו על "שתף"

אם אתם רוצים להוסיף האשטאג לפוסט שכבר העליתם, ערכו את הכיתוב או הוסיפו את ההאשטאג בתגובה לתמונה.

לאחר שתתייגו את הפוסט עם האשטאג , תוכלו להקיש על ההאשטאג כדי לראות דף שמציג את כל התמונות והסרטונים שאנשים העלו עם ההאשטאג הזה.

יש כמה סוגים של תיוגים:

  • תיוג של אדם, משפיען או עסק בפוסט או בסטורי.
  • תיוג מוצרים: האפשרות הזאת פתוחה לעסקים. עסקים יכולים להעלות קטלוג מוצרים כך שיתייגו אותם.

באינסטגרם לא ממליצים על יותר מ-5 או 10 תיוגים לפוסט.

רצוי להשתמש בהאשטאג ייחודי לחברה, למשל שם המותג+לקוחות או reviews.

אפשר לתייג מבצע ואפשר לתייג לפי לוקיישן או לפי התחום.

כדי לא לתייג את כל התיוגים בכל פעם מחדש, אפשר לשמור שורות של תיוגים ולהעתיק אותן בבת אחת.

כדי לבחור את ההאשטאג המועדף (למשל, סופרפארם או סופר-פארם), כדאי פשוט לבדוק איזה האשטאג נמצא יותר בשימוש.

6. סטורי, פיד או IGTV?

כדאי לזכור שווידאו יוצר מעורבות, כך שהוא יכול לתרום לא מעט לקידום העסק שלכם. אינסטגרם מציעה כמה אפשרויות לשתף תוכן וידאו: פרסום בפיד, פרסום בסטורי או פרסום ב-IGTV (קיצור של אינסטגרם TV). מה ההבדלים?

  • בפיד אפשר לשתף סרטון של עד 60 שניות
  • בסטורי אפשר לשתף סרטון קצר יותר של עד 15 שניות – אשר ייעלם כעבור 24 שעות
  • ב-IGTV אפשר לפרסם סרטון ארוך – כאשר הצילום הוא לאורך ולא לרוחב.

IGTV פועל גם בתוך אפליקציית אינסטגרם וגם כאפליקציה עצמאית, בדומה למסנג'ר של פייסבוק.כאמור, היתרון הגדול הוא הצילום הוורטיקלי, שהוא כמובן מותאם לאחיזה הטבעית שלנו בסמארטפון.

7. איזה תוכן להעלות לסטורי, לפיד ול-IGTV?

הפיד הוא חלון הראווה של העסק וההמלצה היא להעלות לשם בערך פעם ביום תמונה או סרטון שמקדמים דיון.

בסטורי אפשר להראות דברים מאחורי הקלעים של העסק. את התוכן בסטורי יראו המעריצים השרופים של העסק. ההמלצה היא להעלות לשם בין 5 ל-8 קטעים לכל נושא (לאו דווקא ביום). הכוונה היא לתכנים של הרגע ולתוכן יותר אינטרקטיבי, כמו סקרים.

לפי הנתונים, 50% מהסטוריז הם סרטוני וידאו, 60% מהמשתמשים צופים בסטוריז עם סאונד ואחד משלושה מקבל הודעה לפרטי.

ל-IGTV מומלץ להעלות תוכן פעם בשבוע, למשל סדרת תכנים מסוימת. אפשר לשדר שם שידור חי של שאלות ותשובות או לקיים שיחה בסלפי. היתרון הוא שאפשר להעלות אפילו סרטון וידאו שנמשך שעה.

"בסטורי אנשים מצפים לתוכן קצר מהיר, על הדרך. בפיד הם מקדישים לתוכן קצת יותר תשומת לב, אבל לא ליותר מדקה. לכן אנחנו מגבילים את הזמן", אומרת קורנובסקי. ה-IGTV מיועד לתוכן עבור אנשים שרוצים להשקיע ויש להם יותר מעורבות. בכל מקרה, חשוב לשמור על שפה אחידה וכדאי גם להשתמש בפילטר קבוע", מסבירה קורנובסקי.

8. איך ליצור תוכן מעניין לקידום עסק באינסטגרם?

אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית, כך שיש להשקיע בתמונות או בווידאו שאתם מעלים.

"אני ממליצה שהתמונות יהיו באיכות טובה, אך לא דרוש לשם כך תקציב גדול. אפשר לצלם תמונות מצוינות בסמארטפון. מומלץ לצלם באור יום, על משטחים מעניינים. אם מצלמים אוכל, למשל, לצלם אותו בצלחות מעניינות".

9. שם המשחק – אותנטיות

לדברי קורנובסקי, חשוב לתת זהות למותג, ורצוי שזו תהיה זהות של אדם (בדרך כלל בעל העסק). "זהות אישית מאוד עוזרת לקידום העסק באינסטגרם. חשוב לתת פנים לעסק. הרעיון הוא להתחבר לפיד בצורה אורגנית, עם דברים אותנטיים. הזווית אישית היא השראה. מומלץ להיות ממוקדים, לבחור קול אחיד וייחודי, להיות עקביים".

קורנובסקי ממליצה לספק מידע אותנטי, גם עכשיו בתקופת המשבר, להראות את מאחורי הקלעים של העסק.

10. יצירתיות ואינטראקטיביות

אינטראקטיביות היא כלי חשוב לעידוד מעורבות, מה שמייצר קידום לעסק באינסטגרם באופן טבעי. לפי נתוני אינסטגרם, שניים מתוך שלושה שמגיעם לפוסט הם לא העוקבים המקוריים של העסק, שליש מהפוסטים הנצפים ביותר הם של עסקים, ו-90% מהאנשים עוקבים אחרי עסק אחד לפחות.

"אינסטגרם מציעה הרבה כלי עריכה", אומרת קורנובסקי, "כדאי לנצל אותם וכדאי להשתמש בכלים הקריאיטיביים, כמו בומרנג או כיתובים מיוחדים. מאוד מומלץ לנצל כלים אינטראקטיביים בסטוריז.

עמוד #זה_העסק_של_כולנו בפייסבוק: שווה לעקוב

כפי שפרסמנו במדור עסקים קטנים ובינוניים כאן באתר הצרכנות פואנטה, לאור משבר הקורונה פתחה פייסבוק ישראל  עמוד ייעודי ששמו #זה_העסק_של_כולנו.

העמוד נועד לייצר שיתופי פעולה בין חברות גדולות לבין עסקים קטנים בישראל, ומתפרסמים בו סרטוני הדרכה יעילים מאוד ששווה לעקוב אחריהם.

 

היה לכם מעניין? אנחנו עושים מאמץ להביא מידע שימושי, אתם צריכים רק לעשות לייק ולשתף!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו עוד מידע על שיווק דיגיטלי וקידום עסקי בפואנטה





תגובות: 0

נגישות