רוצים להתנתק מהוט או yes? הן חייבות לאסוף את הציוד על חשבונן - פואנטה

רוצים להתנתק מהוט או yes? הן חייבות לאסוף את הציוד על חשבונן

מועצת הכבלים והלווין שמה סוף לדרישת הוט ו-yes מהלקוחות להחזיר את הציוד על חשבונם ובעצמם. מעכשיו, להתנתק מהוט ו-yes יהיה זול ומהיר יותר

להתנתק מהוט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש לא מעט צרכנים שרוצים להתנתק מהוט או לעזוב את yes, ורק המחשבה על הביורוקרטיה שכרוכה בכך מעכבת אותם. אחת הדרכים של הוט ו-yes להקשות על הלקוחות לעזוב, היא לדרוש מהם להחזיר את הציוד בעצמם. זה כמובן בניגוד לתהליך ההצטרפות – שבו הכול נוח ומהיר, והטכנאי מביא איתו את הציוד. הכול טוב ויפה עד שאותם לקוחות רוצים להתנתק. אז הם נאלצים לדאוג להחזרת הציוד בעצמם – אם באופן פיזי ואם באמצעות שליחה בדואר. הדרישה הזאת יוצרת בעיות רבות – החל מהעלויות שהלקוח נאלץ לספוג, דרך הזמן שהוא נאלץ להקדיש ועד טענות של החברה על ציוד שלא הגיע. ללקוחות רבים, במיוחד כאלה שלא גרים בערים גדולות, אין אפשרות להגיע אל מוקדי השירות בשעות העבודה.

לפני כחודש פרסמנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות ידיעה שלפיה משרד התקשורת יחייב חברות תקשורת לאסוף את הציוד שלהן בעצמן כאשר הלקוח רוצה להתנתק. השבוע, הגיעה הסנונית הראשונה: המועצה לכבלים ולוויין הודיעה לחברות הוט ו-yes כי זה הן חייבות ליידע לקוחות שמתנתקים כי זכותם שציוד הקצה ייאסף מביתם על ידי נציג החברה, לרבות בגין מעבר דירה, וזאת ללא תשלום. האיסוף צריך להתבצע תוך 14 ימי עבודה.

אגב, הלקוח גם יכול להחזיר לבד את הציוד, אם הוא בוחר בכך – אבל מן הסתם רוב הצרכנים ישמחו מאוד להיפטר מהטרחה הזאת.

החלטה זו תקל על הצרכנים, תשחרר את אחד החסמים שמפריע להם להתנייד וגם תחסוך לא מעט מחלוקות משפטיות שבהן אחד הצדדים טוען כי הציוד הוחזר והצד השני טוען שלא.



מאות אלפי ניתוקים ומעברים בחודש

על רקע מספרם הרב של צרכנים שבוחרים לעבור מחברת טלוויזיה אחת לשנייה, החשיבות של הוראה זו עולה. לאחרונה פורסמו דוחות חברות התקשורת, ואחד הדברים הבולטים שם הוא השינויים במספר מנויי הטלוויזיה.

כך למשל, לפי הדוחות של בזק, מספר המנויים בחברת הלוויין yes ברבעון האחרון, ירד ל-565,000 איש, לעומת 568,000 ברבעון הקודם. מדובר ב-3,000 מנויים שבחרו לעזוב את החברה, וככל הנראה עברו לחברה אחרת. לעומת זאת, פרטנר TV דיווחה על גיוס 19,000 מנויים ברבעון זה, כך ששנתיים מאז השקתה, יש לה 170,000 מנויים. גם סלקום TV גייסה מנויים חדשים ברבעון האחרון. מדובר ב-12,000 מנויים חדשים, כך שיש לה כעת 239,000 מנויים. הוט מצדה גייסה ברבעון השני של 2019 כ-6,000 מנויי כבלים, וזאת לעומת תוספת של 3,000 לקוחות ברבעון הקודם.

כל חברות הטלוויזיה מחזרות במרץ אחרי הלקוחות באמצעות מבצעי הצטרפות, חבילות משתלמות, הרחבת התוכן ושיפורים טכנולוגיים. כפי שפרסמנו במדור הסלולר והטלוויזיה בפואנטה, בחודשים האחרונים אפשר כבר לצפות בנטפליקס בסלקום TV והחברה פתחה גם במבצע של 69 שקל בחודש למשך חצי שנה – וזאת כדי להציע תחרות לפרטנר TV שזהו מחיר החבילה הקבוע שלה.

בעוד מספר חודשים תתאפשר צפייה בשירות הסטרימינג אמזון פריים וידאו בהוט, ו-yes מצדה הצטרפה לתחרות על הטריפל והחלה להציע טריפל של yes עם בזק בינלאומי.

זה גם המקום להזכיר כי הוט החלה בפיילוט של טלוויזיה ללא ממיר – מה שצפוי להסתיים במעבר של הוט לשידורים באינטרנט בלבד, והופך את נושא החזרת הממירים לפחות משמעותי.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

להתנתק מהוט



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות