בקרוב: חברות תקשורת יחויבו לאסוף את הציוד מהלקוחות, או לממן את המשלוח - פואנטה
מחירים נטפליקס

בקרוב: חברות תקשורת יחויבו לאסוף את הציוד מבתי הלקוחות, או לממן את המשלוח

משרד התקשורת מפרסם שימוע במטרה להפסיק את טרטור הלקוחות

אין צרכן שלא נתקל בטרטור המכוון שנוקטות חברות התקשורת, כאשר הוא בסך הכל מבקש להתנתק מהחברה ולהתחבר לחברה אחרת. הצרכן נדרש להחזיר בעצמו את הראוטר או כל ציוד אחר תוך זמן קצוב אל החברה – בין אם פיזית ובין אם בדואר רשום שהוא מממן בעצמו.

כעת יוצא משרד התקשורת במהלך חשוב ומכריז על שימוע שבסופו חברות התקשורת יידרשו לספק ללקוחות דרכים להשבת ציוד באופן פשוט וללא תשלום. השימוע נוגע להשבת ציוד קצה נייח (נתב/מודם) לחברות התקשורת, ומטרתו לשים קץ “לטרטור” שמנוי עובר בעת תהליך המעבר מחברה לחברה.

בשימוע מוצע להטיל על חברות התקשורת את האחריות לאיסוף ציוד הקצה מבית המנוי ולחלופין להשית על החברות את עלויות משלוח הציוד אם יבחר המנוי לעשות זאת באופן עצמאי.

“אם עד היום מנוי של חברה היה צריך בעת מעבר לחברה אחרת לפרק את הציוד של החברה, לנסוע ולהחזיר את הציוד בנקודת איסוף במקום ובמועד שהחברה קבעה, האסדרה המוצעת תשים לכך סוף”, נכתב בהודעת המשרד.

“בראיית המשרד, מהלך זה צפוי גם להוביל להגדלת השקיפות כלפי המנויים ולהקטנת חסמי מעבר, וזאת על ידי הרחבת האפשרויות הקיימות למנוי במועד סיום ההתקשרות בכל הנוגע להחזרת ציוד קצה”.

להחלטה יהיו כפופות בזק, הוט, בזק בינלאומי, סלקום (נטוויז’ן), פרטנר, וספקיות האינטרנט הגדולות (ISP ) כגון: אינטרנט רימון, טריפל סי, וללא הבחנה בין מנויים קיימים וחדשים.

כיום קיימת הוראה דומה לגבי ציוד הטלוויזיה של הוט ויס, אשר חייבות לאסוף את הציוד מבית המנוי ללא תשלום.ה

אסדרה החדשה תיכנס לתוקף לאחר קבלת התייחסות לשימוע ופרסום החלטה סופית בעניין זה.

 

תגובות: 0
נגישות