עוקץ הקשישים: חברת הלפ פיסי (HELP PC) נקנסת בכ-5.1 מיליון שקל - פואנטה

עוקץ הקשישים: חברת הלפ פיסי (HELP PC) נקנסת בכ-5.1 מיליון שקל

עוד חברה צפויה לחטוף קנס של מיליונים – הפעם זו חברת הלפ פי סי, ששיווקה לצרכנים בעורמה מוצרים מיותרים למחשב. פואנטה ממשיכה לעקוב אחר עוקץ הקשישים

‏‏‏‏אם נדמה לכם שכבר קראתם את הכתבה הזאת, אתם כמעט צודקים. למה כמעט? מפני שבחודשים האחרונים, בכל כמה שבועות מוטל קנס על חברה שנאשמת בעוקץ קשישים. הפעם הרשות להגנת הצרכן מטילה קנס על חברת הלפ פיסי (HELP PC). כמו חברות אחרות, גם “הלפ פי סי טכנולוגיות בע”מ” היא חברת טלמרקטינג העוסקת בשיווק טלפוני לצרכנים, ביניהם קשישים, וכמו חברות אחרות – מדובר בעיצום כספי כבד. למעשה, על הלפ פי סי הוטל קנס גבוה של 5,139,200 ₪ – כשברשות להגנת הצרכן אומרים כי הקנס הגבוה משקף את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה.

חברת הלפ פיסי התמקדה בשיווק של מוצרים הנוגעים למחשב, ופנתה לצרכנים באמצעות שיחות טלפון ובאמצעות הגעה לבתיהם. קהל היעד של החברה היה ברובו אנשים מבוגרים. לדברי אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מספרת כי החברה ניצלה את חוסר ההבנה של הצרכנים בתחום המחשבים וגרמה להם לרכוש ציוד למחשב ותוכנות מחשב.




שיחות המכירה התבססו על הצגת מצגי שווא מטעים ומגוונים, והכול על מנת להיקשר עם הצרכנים בעסקה. כך פעלה השיטה:

  • נציגי החברה טענו כי במחשב של הצרכנים נמצא וירוס שמסכן את המחשב, ולכן עליהם לרכוש מוצרים לשם הפעלת המחשב באופן תקין.
  • בשיחת המכירה מסרו הנציגים לצרכן מחיר מסוים, ובפועל חויב הצרכן במחיר גבוה יותר.
  • לעיתים הבטיחו לצרכנים טאבלט במתנה, כאשר בפועל הצרכנים חויבו בגינו ללא ידיעתם.
  • הנציגים מכרו לצרכנים מוצר מחודש ולא חדש.
  • נציגי הלפ פי סי הבטיחו אחריות ל-3 שנים, כאשר בפועל הייתה לתקופה קצרה יותר.
  • תנאי ביטול עסקה שהופיעו בחשבונית שנשלחה לצרכנים היו מנוגדים לתנאים המוקנים להם בחוק.
  • החברה סירבה לבטל עסקאות במסגרת המועדים הקבועים בחוק.
  • נציגי החברה לא מסרו פרטים מהותיים בעת חתימת העסקה.
  • נציגי HELP PC מנעו מהצרכנים את האפשרות להתייעץ לגבי רכישת התוכנות, בטענה כי אם התוכנה לא תותקן באופן מיידי, מחשבם יקרוס.

המאבק בעוקץ הקשישים

עוקץ קשישים הוא תופעה מכוערת שכאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה אנחנו עוקבים אחריו לאורך זמן. למרבה הצער, עד לפני זמן לא רב הפגינו הרשויות אוזלת יד. המצב היה כה חמור עד כי מספר החברות שמרמות צרכנים וגונבים את כספם באותן שיטות של שיווק אגריסיבי ומטעה הגיע ליותר מ-100. בחודשים האחרונים התעורר השיח הציבורי בנושא, בין היתר בזכות מאבקה של הפעילה החברתית מרב כהן. במקביל, ניתנו מספר קנסות (שטרם שולמו), והחל תהליך חקיקה שיאפשר לחברות האשראי שלא לסלוק את אותן חברות של נוכלים.

הנה תזכורת לפעולות שנעשו לאחרונה:

האם הקנס שמוטל על חברת הלפ פיסי ישולם? האם הוא ישולם רק בחלקו? מתי הוא ישולם? הניסיון מלמד כי רגע ההודעה על הקנס הוא רק תחילתו של תהליך ארוך, שבו החברות מערערות על הקנסות. נכון לעכשיו, כוונת החיוב נשלחה למנכ”ל החברה. גם הפעם, הלפ פיסי יכולה לערער על כך במשך 45 יום. כאן יש לציין כי החברה כבר קיבלה הנחה של 20% מגובה העיצום המקורי – משום שזו “הפרה ראשונה שלה”, כפי שמסבירים ברשות להגנת הצרכן: “לחברה אין הפרות קודמות ולכן כמתחייב העיצום הכספי הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. במקור הסכום היה 6,424,000 ₪ ופחת ל-5,139,200 ₪.



תגובות: 0
נגישות