טריפל של בזק עם יס ובזק בינלאומי - העדכון שיוזיל את החבילה

טריפל של בזק עם יס ובזק בינלאומי – העדכון שיוזיל את החבילה

בזק יכולה מעכשיו למכור חבילה עם טלוויזיה של yes במחיר מוזל. האם יהיה משתלם להזמין טריפל בזק-יס-בזק בינ"ל במקום להזמין כל שירות בנפרד?

טריפל בזק יס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




האם יהיה סוף סוף משתלם יותר להצטרף לטלוויזיה של יס באמצעות טריפל של בזק? כל מי שניסה בשנים האחרונות להתחבר לטריפל של בזק עם יס ובזק בינלאומי הבחין בעובדה שזה לא כל כך אטרקטיבי – לא מבחינת מחיר ולא מבחינת הצורך לשוחח בנפרד עם יס ועם בזק בינלאומי. הרעיון בחבילת טריפל הוא שהצרכן ישלם מחיר מוזל לחבילה שכוללת חיבור לאינטרנט, ספק טלוויזיה וטלפון – אבל בטריפל של בזק עם יס זה לא ככה. מחיר חבילה ביס הוא 200 שקל, וגם כאשר רוכשים טריפל – המחיר מורכב מ-200 שקל ליס ועוד 115 שקל לבזק ולספקית אינטרנט.


אמנם, שלוש החברות שייכות כולן לקבוצת בזק ואפשר היה לצפות שלצרכן יהיה יותר משתלם להצטרף לטריפל של בזק כדי לשלם על יס פחות מאשר ברכישה נפרדת, אבל בפועל המצב היה אחר. מחיר מנוי ל-yes בתוך טריפל של בזק ומחוץ לטריפל של בזק היה אותו דבר. הסיבה הייתה הנחיה של רשות התחרות – שאסרה על בזק להוזיל את עלות שירותי הטלוויזיה בתוך חבילת הטריפל, כדי שבזק לא תפגע בתחרות מול החברות הקטנות יותר. כעת זה צפוי להשתנות. רשות התחרות מאשרת לבזק ול-yes למכור טריפל שמשקף הוזלה בתחום הטלוויזיה.

> למה להתאמץ? לחצו כאן להשוואת חבילות טלוויזיה >>

רשות התחרות: "חלו שינויים שמאפשרים להקל על בזק ויס"

כאמור, רשות התחרות החליטה כי לאור השינוי במצב שוק התקשורת, היא מאשרת לבזק ול-yes למכור חבילת טריפל שמגלמת הנחה על הטלוויזיה.

מדובר בשינוי שמתרחש 8 שנים אחרי ההחלטה הקודמת. כזכור, במרץ 2014, אישרה רשות התחרות מיזוג בין בזק לבין יס – אבל תחת מגבלות. כחלק מתנאי המיזוג, נאסר על יס למכור סל שירותי תקשורת הכוללים שירותי טלוויזיה במחיר שונה ממכירת שירות הטלוויזיה בנפרד.

בזק חויבה שמחיר שירותי הטלוויזיה יהיה זהה בין אם השירותים נרכשו כחלק מחבילה ובין אם כשירות נפרד. תנאי זה הוטל מחשש שבזק תמכור את שירותי הטלוויזיה כחלק מחבילת שירותי תקשורת במחיר טורפני ובכך תקשה את הכניסה של מתחרים נוספים לתחום הטלוויזיה או תדחק מתחרים קיימים.

מאז החלו לפעול בארץ גם סלקום TV וגם פרטנר TV, ונכנסו גם שירותי טלוויזיה בסטרימינג, כמו נטפליקס אפך TV פלוס ואמזון פריים וידאו.

אוהבים עדכוני טלוויזיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

לאור שינויים אלו החליטה הממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, לאפשר לחברות הבנות של בזק (פלאפון, יס ובזק בינלאומי) למכור חבילות תקשורת הכוללות תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט ושירותי טלוויזיה, ללא חובה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר מופרד שיהיה אחיד לרוכשי חבילות ולמי שאינם רוכשים חבילות.

פואנטה בטלגרם

 

בנוסף, היא החליטה לאפשר ליס לרכוש תוכן בבלעדיות, מה שעד עתה נאסר עליה. עם זאת, עדיין אסור לה לרכוש שידורי ספורט בבלעדיות.

טריפל עם הסיבים האופטיים של בזק?

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, לאחרונה הושקה חבילת הסיבים האופטיים של בזק. זמן קצר לאחר מכן הושקה חבילת הסיבים האופטיים של הוט – הוט פיבר, במחירים דומים מאוד. הוט מציעה גם חבילת טריפל עם סיבים אופטיים במחיר מופרע לחלוטין (היכנסו לכתבה חבילת סיבים אופטיים בהוט (HOT fiber): המחיר האמיתי פשוט מטורף).

סלקום מצדה כבר מציעה תשתית אינטרנט מבוססת סיבים אופטיים הרבה זמן, אבל לאחרונה החלה להציע חבילת טריפל שכוללת סיבים אופטיים. כעת גם בזק תוכל להציע טריפל עם סיבים אופטיים וטלוויזיה מוזלת – השאלה היא אם היא תרצה בכך. בינתיים בזק מציעה מחירים מאוד גבוהים, הרבה יותר גבוהים משל פרטנר ושל סלקום.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות