בזק הבטיחה לכם מהירות עד 100 מגה? ההטעיה תעלה לה מיליונים

בזק הבטיחה לכם מהירות עד 100 מגה? ההטעיה תעלה לה מיליונים

מיליוני צרכנים משלמים על אינטרנט עם הבטחה לקבל מהירות עד 100 מגה, אבל האינטרנט שלהם זוחל. בזק נקנסת כי לא עמדה אפילו במינימום של 40 מגה

מהירות עד 100 מגה? פרסומת של בזק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




זה לא השבוע של בזק. הפעם מדובר בהבטחת השווא שלה לצרכנים למהירות גלישה עד 100 מגה. הטעיית הצרכנים צפויה לעלות לה 6.75 מיליון שקל, כאשר הודעת הרשות להגנת הצרכן מגיעה בזמן שהבעלים לשעבר, שאול אלוביץ', יושב על ספסל הנאשמים בגין שוחד לראש הממשלה נתניהו בתמורה לקידום ענייניה של בזק.

מהירות עד 100 מגה? אפילו לא 40 מגה

אלפי צרכנים רכשו את חבילת TOP100, שבה בזק הבטיחה מהירות גלישה של עד 100 מגה – ולא פחות מ-40 מגה. בפועל, הם לא קיבלו את מהירות ההורדה המינימלית שעליה שילמו.

 

ברשות להגנת הצרכן אומרים כי בזק הטעתה את הלקוחות ביודעין לגבי מהירות הגלישה שהם יכולים לקבל בפועל במקום מגוריהם. זאת, משום שההצטרפות לשירות נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן.

בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה.

מממצאי החקירה עולה, כי אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100 קיבלו מהירות נמוכה מ-40 מגה. "מעשה זה מהווה דבר העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה", נמסר מהרשות.

פואנטה בטלגרם

 

לדברי אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, לצרכנים רבים אין את הידע המספיק ו/או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם.

לכן, הוחלט לקנוס את החברה ב-6.75 מיליון שקל.

בזק: לא הייתה הטעיה

אלא שבזק מכחישה שהייתה הטעיה וטוענת שמבדיקת הממצאים לא עולה שום חשש להטעיית לקוחות.

אגב, עד כמה שזה מקומם – בזק היא היחידה שמתחייבת למינימום של 40 מגה. תנאי הרישיון מאפשרים לחברות האחרות להתחייב על מהירות מינימלית של 0.01 מגה – שזה כמובן אפס מהירות גלישה. כך פועלת שיטת העבודה בעיניים שקיבלה הכשר במדינת ישראל.

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, בוועדת הכלכלה דרשו ממשרד התקשורת לחייב את החברות לפרסם את מהירות הגלישה הזמינה באזורים שונים בארץ מדי תקופה. לא נראה שמישהו במשרד עשה משהו עם הדרישה הזאת.

תגובת בזק: "היינו מצפים מהרשות להגנת הצרכן לעודד שקיפות"

מבזק נמסר כך: "בזק היא חברת התקשורת היחידה בישראל שמתחייבת על קצב גלישה מינימלי. ככל שהיינו פועלים כמו יתר חברות התקשורת, וקובעים מינימום קצב של 0.01 מגה לשנייה, הרשות להגנת הצרכן לא הייתה עושה דבר. היינו מצפים מהרשות להגנת הצרכן שתפעל הפוך, ותעודד את השקיפות ואת המאמצים האדירים המושקעים על ידי בזק על מנת להבטיח ללקוחותיה קצב גלישה מינימאלי. בתוך כך, בזק הגיבה לטענת הרשות והראתה כי לא ארעה כל הטעיה מצד החברה. חמור שהרשות לא תארה גם את עמדת בזק הידועה לה ובחרה להוציא הודעת יחסי ציבור חד צדדית".

 


האם בזק אכן תשלם 6.75 מיליון שקל?

אין ספק שברשות להגנת הצרכן טרחו ועמלו על חקירה מקיפה, ואין ספק שהקנס על בזק נשמע גבוה. אולם, עבור בזק 6.75 מיליון שקל זו מכה קטנה בכנף – וייתכן שהיא אפילו לקחה בחשבון שתיענש, אבל השתלם לה להטעות את הצרכנים.

שנית, יש לזכור כי בזק רשאית לערער הן על הכוונה להטיל עיצום כספי והן על גובה הקנס. יש להניח שכך היא תעשה. ברשות להגנת הצרכן מפרסמים רשימה של הקנסות שהיא החליטה להטיל, אבל לא ברור כמה מהם אכן שולמו. יהיה מעניין לעקוב כמה – אם בכלל – מתוך הקנס הזה ישולם עי בזק בפועל.

אגב, בזק חטפה לא מזמן קנס הרבה יותר גדול שמתקרב ל-40 מיליון שקל, לאחר שרשות התחרות קבעה שבזק פגעה בתחרות ופעלה בבריונות כדי להפריע לסלקום ולפרטנר להציע חבילות סיבים אופטיים. היא עצמה הואילה בטובה להתחיל להציע חבילות סיבים אופטיים של בזק רק לאחרונה – במחירים מופרכים ולא תחרותיים.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות